Een enorme egel gevonden! *help*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:26

Hahaha, zo'n egeltje wil ook wel eens op vakantie!! _O-
Leuke beestjes he, schattig die foto.
Ik wist niet dat ze zo laat nog jongen kregen!
Dus dan moet je ze zeker in de buurt loslaten, al denk ik dat een egel met jongen niet te ver gaat en zeker niet in een schuur gaat wachten.
Onze hond heeft één keer een egel opgepakt, dat heeft ie daarna niet nog eens geprobeerd! :+
Fijn dat het weer een vrije egel is. *D

Collie2008

Re: Een enorme egel gevonden! *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:29

Gewoon in de bosjes zetten inderdaad zolang je het idee hebt dat het dier gezond is, die beestjes redden zich wel hoor

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:32

Oja, onze paarden hebben wel een keer een egel gekilled, tenminste, dat denk ik wel, of ze hebben he zo laten schrikken dat hij een hartaanval kreeg..
Ik vond hem in de paddock s'morgens, zielig he?!
De paarden hebben nooit willen vertellen wat er precies gebeurd is.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:35

Nickeltje schreef:
Als die egel nu nog jongen heeft zou dat wel heel laat zijn, die jongen gaan dan zowiezo enorm moeite krijgen met op gewicht komen om een winterslaap te overleven. Ik denk dat het hebben van jongen tamelijk onwaarschijnlijk is.

Wij hadden hier vorig jaar in september een egel onder een struik tegen de gevel van de woning. Nu zit ie er weer. Het beestje had vorig jaar rond deze tijd jongen en waarschijnlijk nu weer. Zou dus best kunnen zijn dat het diertje jonkies heeft.

Afbeelding

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:55

Aah wat schattig!
Ik zou hem ook weer uitzetten als hij verder gezond oogt. Wel uitzetten bij je huis, want misschien zijn er nog wel kleintjes of familie.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:05

dierenfan schreef:
egels redden zich overal. Ze kunnen tegen muren op klimmen en zijn niet territoriaal. dus als je er nog eens 1 vind en je hebt er last van en het dier mankeerd niets neem hem dan een poosje mee op reis bijv.

Dat is nog eens een verkeerde tip! Egels zijn juist wel territoriaal, ze zijn erg gehecht aan hun vertrouwde omgeving. Niet zomaar wilde, gezonde, volwassen dieren uit hun element gaan halen en ze heel ergens anders neerzetten als je er verder weinig verstand van hebt :n
En bovendien redden ze zich lang niet overal.

Ts, een avontuur met een goede afloop dus :) het kan best dat hij vredig in de schuur heeft liggen slapen op het moment dat de honden hem vonden. Fijn dat meneer of mevrouw weer lekker zijn we heeft kunnen vervolgen :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:11

:D Je kan ze tam krijgen. Ik heb al twee jaar een egel in mijn tuin die van mei tot oktober elke avond als de straatlantaarns goed branden een plakje boterhamworst komt halen. Da's z'n ontbijt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:11

Ik heb vorige week nog een egel gevonden met 7 jonkies, dus het kan best. Ik zou hem toch ook weer onder de struiken zetten, zou een beetje jammer zijn als zij wel jongen heeft.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:16

Er komen hier elke avond wel een paar egels kattenbrokjes eten. Is al jaren zo, erg leuk! Ik hoor aan hun geknabbel meteen dat het egels zijn. De brokjes staan er overigens voor de " zwerf" kat die hier al jaren komt en die laat nog wel eens wat liggen en dan komen de egeltjes het opeten. Soms zie ik ook wel hele kleintjes nog, die zijn erg schattig.

Ik zou de egel gewoon weer loslaten en eventueel beetje bijvoeren met wat brokjes of id als je denkt dat hij iets te kort komt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:46

aisie schreef:
Er komen hier elke avond wel een paar egels kattenbrokjes eten. Is al jaren zo, erg leuk! Ik hoor aan hun geknabbel meteen dat het egels zijn. De brokjes staan er overigens voor de " zwerf" kat die hier al jaren komt en die laat nog wel eens wat liggen en dan komen de egeltjes het opeten. Soms zie ik ook wel hele kleintjes nog, die zijn erg schattig.

Ik zou de egel gewoon weer loslaten en eventueel beetje bijvoeren met wat brokjes of id als je denkt dat hij iets te kort komt.

Erg bekend. Zo kom ik eens in de kas en kijk naar de katten die daar brokjes zitten te eten. Ik denk nog: wat is dat nou voor rare kat? Was het idd een egel, heel gezellig met 3 katten uit 1 bakje aan het eten. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:53

Onze nieuwe hond vond er vandaag ook 1 met uitlaten!
Het was gelukkig buiten in de tuin, heb de egel ook lekker laten zitten...