HD is een progressieve ziekte en wordt niet beter door medicijnen. Je kunt het proces hoogstens vertragen en de pijn wegnemen.
Nu hij gevallen is kan het zijn dat zijn heup iets verschoten is, waardoor hij pijn voelt en nu kreupel is gaan lopen. Dat is eigenlijk net zoals als jij zelf een blessure hebt. Als je rust houdt en geen gekke bewegingen maakt gaat het goed, maar een plotselinge beweging kan weer heel veel pijn doen.
Ik weet niet of je nog wat medicijnen hebt? Ik weet ook niet of de medicijnen die je gekregen hebt eerst een level in het bloed moet opbouwen voor het effect heeft (dat gok ik wel, anders had je geen 6 weken kuur). Anders zou je eventueel wat pijnstillers kunnen geven. Nu hebben wij hier thuis Metacam voor als het bij Abel echt niet gaat, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zomaar in huis hebt. Ik zou hem in ieder geval wel proberen te laten bewegen.
Overigens heeft onze hond ook HD. Gediagnosticeerd toen hij 1.5 was. Toen het advies om alleen maar aan de lijn rechtuit te lopen, maar dat hebben we een beetje in de wind geslagen. Hond altijd overal mee naar toe genomen en lekker hond laten zijn. Inmiddels is hij 10 jaar en doet het nog steeds. Zijn heupen zijn erg verslechterd (op de foto niet fijn om te zien, daarbij heeft hij ook nog spondylose in de onderrug), maar hij is nog hartstikke vrolijk en loopt de hele dag in de tuin met takken en stenen te spelen. Zijn achterhandspieren zijn door al dat lopen en spelen zo sterk dat ze zijn heupen op de plaats houden. Daarom is mijn voornaamste advies ook vooral doorgaan met lopen met hem! Goed dat je hem lekker los laat lopen, rust roest bij HD.