Honden los op het strand met dit weer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:25

lifaya schreef:
Heel nederland de hele zomer van het strand genieten? Je weet hoe het weer hier is hé ? :') Komop zeg. Er is genoeg strand, OOK voor de hondeneigenaren. Lees even goed wat ik zeg, een paar afritten verder heb je een strand waar het véél rustiger is, niet aan de boulevard. Dáár kan je als honden eigenaar lekker genieten en met balletjes gooien, daar kan je zelf komen als het verboden is op de boulevard, dus ik snap werkelijk je probleem niet :')

Ik heb toch geen probleem?? Nee hoor, ik heb helemaal geen probleem! Dus ook niet met loslopende spelende honden op een strand waar ook mensen komen. En die paar afritten verderop, waar het rustig is, kunnen ook de mensen naartoe gaan die niet van al die drukte houden... Lijkt mij...

Rennie89

Re: Honden los op het strand met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 23:31

je hebt duidelijk wel een probleem, gezien je het teveel gevraagd vind als honden eigenaren even wat verder van de boulevard lopen als het zo onwijs druk is op het strand om lekker hun hond te laten spelen ;) Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Als ik een hond had ging ik juist liever naar een rustigere omgeving. Niet alleen fijn dat ik rekening zou houden met de omgeving, maar het is toch veel leuker om lekker die bal ver weg te gooien, je hond alle kanten op zien te springen zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat die andere kinderen bang maakt, perrongeluk iemand omver loopt, met zijn zeiknatte stinkvacht tegen iemand opspringt etc...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:38

Hoe kom je er nou toch bij dat IK een probleem heb?? Ik hoef niet verderop naar het strand, dus dan zou ik dat ook niet doen. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Ik zou mijn hond lekker tussen de kids en andere honden laten rennen! Heerlijk! No problem! Maar mensen zoals jij zouden daar wèl een probleem mee hebben blijkbaar, maar dat is niet mijn probleem. Ik geniet lekker van de honden op het strand, tussen de mensen en kinderen... :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:29

Het hele jaar als het mooi weer is mogen baasjes niet met hun honden op t strand. Hebben ze geluk is het eindelijk een keer lekker weer en mogen ze wel op t strand.... Die zeldzame keer in het jaar dat dat voorkomt, de rest van de mooie warme dagen is het strand hondvrij. En nog moeten er mensen klagen over die enkele keer dat dat gebeurt! Laat ze toch ook gwnieten een keer als het mag. Zo vaak kunnen hondeneigenaren dat niet!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 00:32

Maartje1990 schreef:
Het hele jaar als het mooi weer is mogen baasjes niet met hun honden op t strand. Hebben ze geluk is het eindelijk een keer lekker weer en mogen ze wel op t strand.... Die zeldzame keer in het jaar dat dat voorkomt, de rest van de mooie warme dagen is het strand hondvrij. En nog moeten er mensen klagen over die enkele keer dat dat gebeurt! Laat ze toch ook gwnieten een keer als het mag. Zo vaak kunnen hondeneigenaren dat niet!

In Noordwijk heb je ook gewoon een strand dat wél het gehele jaar beschikbaar is voor honden (en paarden) dus vind dat wat jij zegt niet van toepassing is op deze situatie

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:35

Maar dan nog, het hele jaar is het strand hondvrij en dan nog zeuren als het 1 dag niet hondvrij is terwijl het wel weer gewoon toegankelijk is? Dat is zo typisch nederlands. Altijd wat om over te klagen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 00:38

Dus ik zou in jouw ogen ook gewoon met een grote gelderse merrie zo over het overvolle strand mogen paraderen? Immers mag ik nu wél op de boulevard komen? Nederlanders hebben ook altijd wat te klagen :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:39

lifaya schreef:
Maartje1990 schreef:

In Noordwijk heb je ook gewoon een strand dat wél het gehele jaar beschikbaar is voor honden (en paarden) dus vind dat wat jij zegt niet van toepassing is op deze situatie

Maar niet iedereen op bokt woont in Noordwijk, dus mensen reageren niet specifiek op deze situatie, maar in het algemeen :)

Hier mogen honden ook niet mee naar het strand, alleen in deze periode. Juist dan is het voor onze honden eens fijn om met warm weer te mogen zwemmen en spelen in het zand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 00:41

Ik heb het over de situatie waar ik in zat :D Ik heb niks met andere stranden te maken gezien ik daar ook niks van de regels weet ;) Noordwijk is een extreem druk bezocht strand met mooi weer en ik vind dat je toch best wel rekening met elkaar kan houden. Ik zeg niet dat de honden niet op de boulevard mogen komen, maar wel dat aanlijnen gewoon sociaal is naar je medemens

Overigens geld er voor de meeste stranden (in elk geval Noordwijk) maar 3 maanden aanlijn plicht. Dus 9 maanden per jaar kan je hond gewoon lekker ravotten op de boulevard zonder lijn. In Noordwijk is een hond het héle jaar welkom, alleen gedurende die maanden dus aangelijnd. Dus je kan hier áltijd naar het strand

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:24

lifaya schreef:
Dus ik zou in jouw ogen ook gewoon met een grote gelderse merrie zo over het overvolle strand mogen paraderen? Immers mag ik nu wél op de boulevard komen? Nederlanders hebben ook altijd wat te klagen :')
Vooral doen, volgende keer :P Gewoon tussen die handdoekjes door galopperen, de hele zomer is het strant tenslotte paardvrij, dus als het dan mag, dan moet je het ook maar doen :')

En ja, ik vind het óók heerlijk als mijn hond lekker door het water en het zand rent, en ik kan er prima mee leven als ie zich daarna lekker naast (of, in het geval van Ollie, OP) mijn handdoekje komt uitschudden, maar het is dan ook MIJN hond. Ik heb er gewoon het allervolste begrip voor dat niet iedereen dat kan waarderen, en ik ben dan dus ook zo sociaal om even op te schuiven naar een stukje strand wat verderop, bijvoorbeeld. Of een dorp verder. Er zijn echt overal wel mogelijkheden om bv buiten de gemeentegrenzen te gaan zitten. Dan ga ik toch niet, op een mooie dag buiten het seizoen, persé op de hotspot zitten "omdat het dan mag"? Nee, ik loop een stukje verder, waar de honden ook ín het seizoen los mogen. Dat heeft nog als bijkomend voordeel dat het daar vaak een stuk rustiger is, en dat de mensen die daar dan zitten, over het algemeen allemaal hondenmensen zijn, en dat geeft een stuk minder gezeik ;)

Gek genoeg vind ik het namelijk niet leuk om op mijn vrije dagje strand telkens te moeten horen dat "die rothond daar loopt" ook al sta ik in mijn volste recht :) Een beetje met elkaar meedenken is dan imo niet zoveel gevraagd :) En waarom "de hondenbezitters dan maar weer moeten opzouten"? Omdat wij ervoor KIEZEN om een hond in huis te halen, en ik vind het persoonlijk behoorlijk asociaal om niet-hondenbezitters daar dan zo ongevraagd mee te confronteren. En laten we wel wezen, wij hondenbezitters hebben toch al geen goeie naam als het gaat om socialiteit (met al die drollen die hier in de wijk midden op de stoep liggen begrijp ik dat zelfs nog wel) en dan zijn wij al gauw de gebeten hond, kun je maar beter voor zijn imo :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 11:25

Ben het inderdaad helemaal eens met je Neej :j Meedenken en rekening houden met elkaar siert de mens. Ik zelf heb geen problemen met honden, vind het leuke dieren. Maar ik zou het absoluut NIET waarderen als een wildvreemde hond even besluit mij een douche te geven tijdens het zonnen :+ en ik kan me voorstellen dat een klein kindje het ook niet zal waarderen als een grote hond om haar heen cirkelt omdat ze aan het spelen is en de hond mee wilt spelen... ga zo maar door :P Afgelopen weekend was het gewoon een echt strand weekend, en ik ga er van uit dat dit de laatste stranddagen van het jaar waren. Je wil immers niet met 15 graden zonnen op het strand, ookal schijnt de zon :+ Maar dan is het wel ideaal strandweer voor ruiters en honden eigenaren :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:55

Maartje1990 schreef:
Maar dan nog, het hele jaar is het strand hondvrij en dan nog zeuren als het 1 dag niet hondvrij is terwijl het wel weer gewoon toegankelijk is? Dat is zo typisch nederlands. Altijd wat om over te klagen.

_/-\o_
Ik zeg, lekker laten genieten die honden! :D
Als de mensen er zooooo'n last van hebben, zouten ze maar lekker op naar een rustiger strand. Nu zijn de honden aan de beurt!
lifaya schreef:

Tja... Een grote gelderse merrie trapt een stapel kinderen en honden hardstikke dood. Een spelende hond loopt hooguit een kind omver, die dan in het zand valt. Béétje vreemde vergelijking...

Om even terug te komen op de hele situatie als deze mij zou overkomen. Ik zou NIET een strand verderop gaan en ik zou WEL lekker mijn hond los laten lopen!! Héérlijk!
Door alle strenge regels en aanlijnplichten overal in Nederland (Nederland wordt steeds hondONvriendelijker), houd ik me in dit geval lekker aan de regels en zou ik haar lekker los laten waar het ook maar enigszins kan! En dat is dus ook op een al dan niet overvol strand na 1 september.
Daar kunnen jullie het mee eens zijn of niet, dikke pech en jullie probleem. Dan kom je maar niet naar het overvolle strand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 16:58

Denk je dat ik een paard over kinderen en honden ga sturen? :') nee hoor, hooguit wat door de vloedlijn crossen, andere mensen zeiknat maken (want ja, die mensen mogen niet klagen want ook ik mag gewoon op het strand komen hoor :j moeten ze maar naar een rustiger strand gaan) ...

En hond onvriendelijk Nederland? Komop :') hier in mijn omgeving zijn er meer dan genoeg plaatsen waar honden mogen komen, een heel groot strand waar ze het GEHELE jaar door mogen rondrennen, alleen in de duinen aangelijnd vaak vanwege het wild en noem maar op. Oja, en 3 maanden per jaar aangelijnd op de boulevard ;) . Ik denk dat Nederland "hond-onvriendelijk" word gemaakt door eigenaren die lak hebben aan rekening houden met medemens ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:03

Je zegt het goed. In jou omgeving is die mogelijkheid er. Dat is lang niet overal. Om maar niet te spreken over mensen die niet ergens anders heen kunnen omdat ze bijvoorbeeld geen auto hebben. Die kunnen dan volgends jou niet naar het strand met de hond terwijl ze daar wel toegestaan zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 17:05

Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat ze niet naar het strand kunnen ;) Maar aanlijnen vind ik wel zo sociaal als het echt zo druk is en je hond niet gewoon bij je kan blijven

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:09

lifaya schreef:
Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat ze niet naar het strand kunnen ;) Maar aanlijnen vind ik wel zo sociaal als het echt zo druk is en je hond niet gewoon bij je kan blijven

Je zegt zelf dat er genoeg andere plaatsen zijn waar ze heen kunnen bij jou in de omgeving. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid :)

Daarbij ken ik ook mensen die ernstig kunnen overdrijven. Ik had een Franse Bull die lag altijd onder de parasol en ging soms mee naar het water.om daarna op de vloedlijn te gaan liggen. Dan krijg je het naar je kop geslingerd dat je hond er niet mag komen en dat hij probeerd kinderen aan te vallen( let wel: meneer lag nog steeds op de vloedlijn). En dan heb ik zoiets van bekijk het lekker. Ik ben net zo welkom met mijn hond als jij.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:14

Ik vind dat je als hondeneigenaar áltijd je hond aan de lijn moet hebben in deze situatie. Waarom? Simpel: Er lopen kinderen op het strand, die vinden honden vaak leuk. Loopt een hond los, en die gaat met een kind spelen en het gaat fout: maak het verhaal zelf maar af.

Daarbij, zijn honden gewoon níet hygienisch. Ze poepen waar ze willen, baasjes ruimen dit niet altijd op en, zoals eerder gezegd, schudden ze zich uit waar ze willen.

Ook zijn er genoeg mensen bang voor honden, of zijn er allergisch voor.

Agressieve honden begin ik niet over, naar mijn mening moeten deze áltijd mét een muilkorf aan de lijn.

Wat is nu de grote moeite om met je hond naar een speciaal hondenstrand te gaan? Voor de beesten zelf leuker want dan kunnen ze met andere honden spelen, en mogen ze doen en laten wat ze willen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:15

Marjoow schreef:
Ik vind dat je als hondeneigenaar áltijd je hond aan de lijn moet hebben in deze situatie. Waarom? Simpel: Er lopen kinderen op het strand, die vinden honden vaak leuk. Loopt een hond los, en die gaat met een kind spelen en het gaat fout: maak het verhaal zelf maar af.

Daarbij, zijn honden gewoon níet hygienisch. Ze poepen waar ze willen, baasjes ruimen dit niet altijd op en, zoals eerder gezegd, schudden ze zich uit waar ze willen.

Agressieve honden begin ik niet over, naar mijn mening moeten deze áltijd mét een muilkorf aan de lijn.

Wat is nu de grote moeite om met je hond naar een speciaal hondenstrand te gaan? Voor de beesten zelf leuker want dan kunnen ze met andere honden spelen, en mogen ze doen en laten wat ze willen.

En hoe doe je dat als je deze niet in de buurt hebt?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:15

@Lifaya: je stelt het iets te zwart wit. Als ik kijk bij mij in de buurt (Castricum) dan mogen de honden van september tot mei op het strand. M.a.w. mei, juni,juli en augustus hebben de badgasten het rijk helemáál alleen (nou ja, met nog 100.000 badgasten). Ik zou graag met mooi weer met mijn hond het strand op willen, maar dit mag gewoon 4 maanden lang niet, los of vast (ook niet bij een andere afrit, want er is er hier maar één).

Als ik dan in september weer op het strand mag met mijn hond, dan ga ik hem echt niet aan de lijn houden ! Maar ik blijf wel langs de waterkant lopen en als ik bij de strandafgang kom, dan gaat hij weer aan de lijn. Mijn conclusie: ik laat de zonaanbidders 4 maanden met rust, maar als het dan toevallig eens mooi weer is in de maanden dat honden op het strand mogen lopen, blijf ik echt niet thuis hoor. Maar goed: het strand is hier redelijk breed, dus het is een beetje geven en nemen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:16

quera schreef:
Marjoow schreef:

En hoe doe je dat als je deze niet in de buurt hebt?

Niet gaan op drukke dagen, maar op een mindere dag gaan. Je hond lekker in de achtertuin of het park verkoeling aanbieden. Honden hoeven geen tropische temperaturen te hebben om lekker te gaan zwemmen hoor ;)

Enne, je maakt mij niet wijs dat er nergens een meer of kanaal in de buurt is ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:18

Marjoow schreef:

Dan ook maar geen kindjes meer in de zee laten zwemmen, want die plassen erin. En dan ook maar niet meer naar een zwembad met het kleine grut, om dezelfde reden...

Beetje flauwekul dit hoor ! Alsof ouders met kinderen het alleenrecht hebben op het strand....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:19

Netje schreef:
Marjoow schreef:

Dan ook maar geen kindjes meer in de zee laten zwemmen, want die plassen erin. En dan ook maar niet meer naar een zwembad met het kleine grut, om dezelfde reden...

Beetje flauwekul dit hoor ! Alsof ouders met kinderen het alleenrecht hebben op het strand....

Is helemaal geen flauwekul. Zwembaden zitten vol met chloor om het schoon te houden. Ik zeg nergens dat ouders met kinderen het alleenrecht hebben, maar deze hebben wel meer rechten dan honden.

Buiten dat, hondenpoep is gewoon enorm vies. En kinderen poepen niet op het strand. Kinderen word geleerd dat ze naar de wc moeten. Een volwassen hond, poept nog steeds waar hij wilt, een volwassen man/vrouw hopelijk niet ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:28

En toch heeft die hond na 1 september net zoveel recht ..

Jij mag vinden van niet dat is dan jammer. En de hond heeft misschien geen tropische temperatuur nodig om te zwemmen ik vind het zelf wel lekker om me mijn hond te gaan als het warm is.

Ze hoeven niet bij andere mensen OP het kleedje maar mogen van mij wel los lopen. Ouders kunnen tenslotte ook hun kleine kinderen bij zich houden . Tot 1 september is het de beurt aan ouders met kinderen na 1 september beurt aan mensen met honden. En dat het dan toevallig een keer mooi weer is , is het jammer voor mensen die honden niet leuk vinden.

Regels zijn niet voor niets gemaakt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:35

Eigenlijk zijn kinderen en honden precies hetzelfde, ze zitten op het zelfde niveau en vereisen dezelfde discipline, aandacht en liefde.

En toch verwachten we van onze huisdieren dat zij zich ten alle tijden houden aan de sociale etiquette, terwijl kinderen zich als losgeslagen holbewoners en ongeleide projectielen mogen gedragen.

Jij hebt last van mijn 'onhygienische' hond, en ik heb last van jouw krijsend kind, echt wordt er van de hondenbezitter verwacht dat we plaats maken, en lopen de kinderen mensen lastig te vallen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:39

Geloof me, ik heb ook een hekel aan schreeuwende kinderen. Maar daar gaat het hier niet over. Ik heb geen van beide.

Hetgeen waar ik me aan erger is het feit dat er zoveel hondeneigenaren zijn die hun hond níet netjes onder appel hebben staan. Dan kun je de hond 10x roepen en dan nog heeft ie gewoon schijt aan je.

Feit blijft ook, wanneer het mis gaat en een hond bijt een kind, is het de schuld van de hond. Ongeacht het gedrag van het kind. Kun je hoog of laag springen, kan eerlijk zijn of niet, het is gewoon zo.

Nogmaals: wat is nou de moeite om naar een hondenstrand te gaan? Of een meer in de buurt, wat vaak minder druk bezocht word.