Vraagje voeding pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:01

Ik heb een erg energieke hond, ik geef haar nu carocroc high energy. Het lijkt iets beter te gaan, ze was veel te mager. Ook is cavom een goede brok voor dunne honden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:05

Mijn oudste hondje kan ook niet tegen vlees :n
Ze kreeg met regelmaat vlees en had onverklaarbare toevallen (de DA taste ook in het duister) en op den duur viel het mij op dat zodra ze vlees kreeg ze een knoert harde buik kreeg en niet veel later die onverklaarbare toevallen. Voor haar dus geen vlees meer. Dit krijgt ze nu ruim een jaar niet meer, weg toevallen.

Hond van een kennis van mij spoot het ook er bij uit als deze vlees had gekregen en was ook nooit echt vol.
Ze voerde brok van mindere kwaliteit en de hond bleef iel toen is ze overgestapt op RC en de hond werd 2 x zo vol en is niet eens te dik.

Veel mensen zijn voorstanders van KVV ik ben alles behalve overtuigd :n
Laatst bijgewerkt door moyra op 08-09-12 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:06

Hij word gewoon ontwormd, zie verder ook niks in zn poep.

Lees heel veel soorten brokken, ik ga even kijken welke ik zou kunnen gebruiken.
Het liefst wil ik niet overstappen naar een andere brok, omdat hij net aan deze brok gewend is...
Anders zit hij weer aan de diarree en heeft hij buikpijn enzo...

Maar er zijn dus verder geen dikmaakertjes?
Naast compleet andere voeding?

Ja ik ben ook voorstander van Kvv en het ging altijd goed, tot dat ik was overgestapt naar een andere merk, sindsdien is het bergafwaarts gegaan.

kimmie261

Re: Vraagje voeding pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:11

heb je dan weer eens die AH vers geprobeerd te geven en dan niet meteen een hele bak maar gewoon eens 100 gram als tussendoortje??

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:32

Heb het wel weer gebruikt, maar inderdaad wel gewoon de hele bak.

Misschien inderdaad gewoon een klein beetje proberen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:35

zou hem gewoon zijn brok geven en dan over de dag verspreid iedere keer een hapje vlees gaat ie dan aan de race dan zou ik op een goede brok over gaan,maar als dat goed gaat dan langzaam de hapjes vergroten en de brok steeds meer weglaten tot ie helemaal op vlees staat...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:39

Ja dat kan ik wel proberen ja, kan ik dan ook gewoon het kippenhart blijven geven? en dan dus niet koken maar gewoon rauw geven? anders heb ik kilo's kippenhart wat ik zelf niet eet :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:44

ja hoor, zou alleen niet een berg in 1x geven maar beginnen met een paar hartjes te geven als extraatje :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:47

Ja ik heb nou porties gemaakt van ong 75 gram, dat is toch niet te veel?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:05

Hij ziet er nu zo uit, opzich is hij niet heel erg dun.
Maar als je naar zn broertjes en zusjes kijkt, die zijn allemaal wel 2 x zo breed.

Afbeelding

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:15

de hond van mijn moeder heeft ook gardia gehad, nog niet helemaal hersteld, maar is echt geen pretje, hij is nog steeds mager, krijgt alleen brokken en als ie iets anders krijgt ook gelijk diaree, je hebt van renske vers vlees is ook een goede om bij de brokken te geven

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:23

OKee, ja ik ga hem toch ook wel laten testen op giardia hoor, voor de zekerheid.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:35

Idd eerst testen op giardia, kijken naar de ontworming, en als medisch alles uitgesloten is dan pas gaan sleutelen aan het voer.
Duck is idd niet een van de beste soorten kvv, er zijn wel betere.

Zelf zou ik de hond op rauw overzetten.
Geen vlees en brok door elkaar, zeker niet als het hondje al problemen heeft.

Of kiezen voor een zo goed mogelijke brok. Canex is heel geschikt voor honden met vacht, of maag- en darm problemen. Onze herder vroeger kon niks verdragen behalve Canex.
Daarvan is (vind ik) prijs/kwaliteit ok, met tenminste geen chemie erin.

En als ie al snel aan de diarree is op dit moment zeker geen orgaanvlees (hart/lever e.d.) of pens geven, werk je de diarree alleen nog maar meer in de hand.

Beter wat kipfilet, kalkoenfilet, dat soort dingen geven wat gemakkelijker verteren.
Ik ben niet voor granen, maar als een hond mager is, wat gekookte pasta komen ze goed van bij.
En als je het niet rauw durft geven bijv. wat gekookte kipfilet met pasta.
Om eerst eens wat rust in die maag/darmen te krijgen.

Mocht je vlees willen voeren, alles waar bot inzit mag niet verhit worden, dat splinterd dan!
Net zoals varkensvlees beter niet gevoerd wordt.

Beterschap voor je hondje...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 15:41

Ja ok bedankt voor je advies!
Hij is alleen kieskeurig, paste enzo en rijst en brood eet hij niet.
Vlees waar bot in zit weet ik dat ik t niet mag koken omdat het splintert, varkensvlees geef ik ook nie, wel geprobeerd maar lust hij toch niet dus dat is makkelijk :)

Ik had alleen gehoord dat als je hond aan de diarree is dat je dan vuile pens moet geven?
maar dat klopt dus niet...

Ik ga nu gewoon alleen even brok geven, even zn maag tot rust laten komen...
En inderdaad even testen op giardia en op wormen.

Mocht er medisch niks aan de hand zijn, dan ga ik rustig opbouwen met inderdaad kipfilet en kalkoenfilet.

En is het dan beter om het rauw te geven of om te koken?

Wat vinden jullie van hem? is tie te dun of valt het wel mee...? Hij weegt nu ong 20 kilo misschien iets meer

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:50

Wat ik wel eens deed met een hond die een ontsteking in de maag had, rijst met kipfilet koken met een klein beetje bouilonpoeder erin, dan eten ze het meestal wel.
Voor die hond heb ik dan een keer per week zijn prakje gekookt, soms met nog wat groente erdoor, boontjes en wat wortelen. Gemengd, en dan in dagporties verpakt en in de vriezer gegooid, elke dag maar uit de vriezer pakken, en als het nog wat koud was heel even kort opwarmen in de microgolf, zodat het een beetje lauw was. Dat ging er echt wel in hoor...
Was een oude hond die al langdurig ziek was, al voordat ie bij ons kwam.
Die is daar met een paar weken goed mee opgeknapt.

Wat jouw hond zou moeten wegen, geen idee, ik ken dat ras niet, vraag je beter even aan de DA.
Ik vind hem wel niet zo goed bespierd ook, maar dat lijkt misschien van een foto anders dan het in werkelijkheid is...

Eigenlijk vind ik rauw voeren beter, maar al naar gelang wat een hond heeft zou ik het toch even koken.
Moest je eerst eens weten wat het is....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:15

Oke bedankt, ga wel even kijken of het werkt.
Dat hij nog niet zo bespierd is komt omdat hij nog maar 8 maanden is :)
Trainen gaat nog niet, maar op de foto vertekend het wel wat hoor, want hij heeft wel wat spiertjes :)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:21

Hij is niet mager maar idd nog niet optimaal in bespiering maar dat komt vanzelf