Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gini schreef:TS,het volgende is niet persoonlijk op jou gericht, maar meer in het algemeen. Ik vind het eigenlijk schokkend dat honden die nog eens geen jaar geworden zijn al aan de blafband moeten. Die dieren zijn toch nog perfect op te voeden?
Blafband is in mijn ogen het laatste redmiddel. Ik kan me niet voorstellen dat bij een hond van tien maanden al alle voorgaande trainingstechnieken zijn uitgeprobeerd.
Strohalm schreef:Gini schreef:TS,het volgende is niet persoonlijk op jou gericht, maar meer in het algemeen. Ik vind het eigenlijk schokkend dat honden die nog eens geen jaar geworden zijn al aan de blafband moeten. Die dieren zijn toch nog perfect op te voeden?
Blafband is in mijn ogen het laatste redmiddel. Ik kan me niet voorstellen dat bij een hond van tien maanden al alle voorgaande trainingstechnieken zijn uitgeprobeerd.
Helemaal mee eens!
Wat een waanzin en dan nog bij een kruising van twee rassen die zo gevoelig zijn en zo graag willen werken voor hun mens.
Ik geloof ook beslist niet dat je een gedragsdeskundige om raad hebt gevraagd. Dan zou je de oorzaak van dit gedrag wel achterhaald hebben en aan een gerichte training zijn begonnen om dit gedrag om te buigen. Ik vind het ook echt heel erg knap dat sommigen aan de hand van drie regeltjes op een scherm kunnen zien dat het om dominatie gaat.
Echt veel te triest voor woorden dat er snel en voor de makkelijk naar een blafband gegrepen wordt i.p.v. energie in de hond te steken.
Ik hoop niet dat je ook je paarden met stroom wil bewerken als ze niet doen wat jij zegt.

kiki1976 schreef:Dus omdat jullie haar eigenlijk zelf niet goed hebben opgevoed moet er nu maar een blafband komen![]()
Zeker bij een hond van 9mnd is er nog genoeg om op te voeden!
Ga aub eerst naar een goede hondenschool waarbij ze ook echt verstand hebben van dit soort zaken.
Ik vind het trouwens ook schokkend om te lezen hoeveel mensen het dus toch adviseren. Jee m'n jonge hond blaft als we weg zijn. 9 van de 10 keer is dit verlatingsangst. Een hond is een roedel dier en wij mensen horen in zijn roedel (waar de mens wel boven hem/haar staat in rang).
Nee dat ga je lekker afstraffen met stroomschokjes of stinkgeurtjes die in z'n neus spuiten.
En vaak kan dit allemaal voorkomen worden door hier al vanaf jongs af aan mee bezig te wezen. Ook bij een iets oudere hond is dit nog te leren, mits er tijd in gestoken wordt!
Ook het dominante gedrag ga je niet oplossen met een blafband. Ik denk dat het juist het gedrag alleen maar gaat versterken.
Zorg er eerst maar eens voor dat jullie haar de baas worden en niet de hond jullie!
Met haar/hem blijven spelen kan gerust hoor. Alleen jij/jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en gestopt, niet de hond.
Het zelfde met aandacht, ook jullie bepalen wanneer.
Ik weet niet of de hond naast jullie op de bank mag, zo ja ook hier direct mee stoppen.
Met bv uitlaten of naar binnen gaan, eerst jullie dan pas de hond.
Met eten, eerst jullie dan pas de hond.
En zo zijn er nog veel meer dingen. Maar iemand met een goede hondenschool kan jullie hier goed mee opweg helpen.
OOk aan blaffen wanneer de bel gaat is af te leren in veel gevallen. Vaak wordt er tegen de hond geschreeuwd dat het op moet houden met blaffen. Voor de hond komt dat over dat je hem/haar helpt, en bevestigd dat er ook daadwerkelijk wat is.
Probeer dit gedrag eens niet te bevestigen. Gooi eens iets achter de hond waardoor de hond schrikt (ze moeten niet zien dat jij het deed). De hond zal stoppen met blaffen, dan pas geef je het commando stil
Maar ook zoiets heeft tijd nodig.
En wees consequent! Nee is nee ne blijft nee!
kiki1976 schreef:Dus omdat jullie haar eigenlijk zelf niet goed hebben opgevoed moet er nu maar een blafband komen![]()
Ga aub eerst naar een goede hondenschool waarbij ze ook echt verstand hebben van dit soort zaken.
Ik vind het trouwens ook schokkend om te lezen hoeveel mensen het dus toch adviseren. Jee m'n jonge hond blaft als we weg zijn. 9 van de 10 keer is dit verlatingsangst. Een hond is een roedel dier en wij mensen horen in zijn roedel (waar de mens wel boven hem/haar staat in rang).
Nee dat ga je lekker afstraffen met stroomschokjes of stinkgeurtjes die in z'n neus spuiten.
ten eerste de hond blaft niet als wij weg zijn
de hond slaat aan op het geluid van de scooter daar blaft hij op,
ten tweede hond kan proma alleen thuis zijn
En vaak kan dit allemaal voorkomen worden door hier al vanaf jongs af aan mee bezig te wezen. Ook bij een iets oudere hond is dit nog te leren, mits er tijd in gestoken wordt!
Ook het dominante gedrag ga je niet oplossen met een blafband. Ik denk dat het juist het gedrag alleen maar gaat versterken.
Zorg er eerst maar eens voor dat jullie haar de baas worden en niet de hond jullie!
Met haar/hem blijven spelen kan gerust hoor. Alleen jij/jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en gestopt, niet de hond.
Het zelfde met aandacht, ook jullie bepalen wanneer.
nee met de hand kan je gewoon niet stoeien zit teveel risico aan
Ik weet niet of de hond naast jullie op de bank mag, zo ja ook hier direct mee stoppen.
nee hij mag gewoon op zijn vaste plek op de bank waanneer wij dat goed vinden moet er iemand zitten pech voor de hond dan op de grond
Met bv uitlaten of naar binnen gaan, eerst jullie dan pas de hond.
Met eten, eerst jullie dan pas de hond.
met uilaten gaat altijd de baas eerst door de deur poort wat dan ook dus ook dat gebeurt al en gaat prima
ook wij eten eerst en dan pas de hond
En zo zijn er nog veel meer dingen. Maar iemand met een goede hondenschool kan jullie hier goed mee opweg helpen.
OOk aan blaffen wanneer de bel gaat is af te leren in veel gevallen. Vaak wordt er tegen de hond geschreeuwd dat het op moet houden met blaffen. Voor de hond komt dat over dat je hem/haar helpt, en bevestigd dat er ook daadwerkelijk wat is.
Probeer dit gedrag eens niet te bevestigen. Gooi eens iets achter de hond waardoor de hond schrikt (ze moeten niet zien dat jij het deed). De hond zal stoppen met blaffen, dan pas geef je het commando stil
Maar ook zoiets heeft tijd nodig.
hij blaft niet op de bel ze begint pas te blaffen als de vreemde binnen is
fijn en erg vriendelijk stukje ook ik heb smileys hoor![]()
![]()
waar komt dat vandaan dat wij ze niet hebben opgevoed en er daarom een bafband komt ?
het blaffen is altjid afgestraft en gecorriceerd,
de andere dingetjes zoals hand happen kunnen we prima oplossen zoals we het nu doen
kiki1976 schreef:Misschien "achterhaald" maar werkt in veel gevallen prima!
Een kennis van ons heeft al heel wat jaren een hondenschool en al heel wat probleemhonden getraind. Nou ik heb genoeg honden bij deze "achterhaalde" aanpak totaal zien veranderen.
En daar waren echte dominante hufters bij hoor, zo erg dat sommige (bij wijze van spreken lachend) tegen je been aan gingen piesen waarbij de poot niet hoger kon. Wanneer ze gecorrigeert werden direct overgingen tot bijten.....
little_birdy schreef:desiree het kan wel stoeie met de hand
maar we wilen er nu even mee stoppen ,
omdat de hond nu zomaar bovenop je gaat springen om te spelen,
we willen nu eerst alles wat duidelijker hebben naar elkaar wat wel en niet mag en daarna zien we wel verder
annepaardoes schreef:DesireeK: Als je duidelijk tegenover je hond kan zijn, er wederzijds respect is en je hond goede grenzen hebt aangeleerd zie ik zelf ook niet het probleem van stoeien met je handen. Je imiteert namelijk dan gewoon het bekkenspel van honden.
Maar omdat de TS moeilijkheden heeft met duidelijkheid en wederzijds respect is het verstandig om het stoeien met de handen te laten voor wat het is. Dat wordt namelijk gewoon de kat op het spek binden.