Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
essiesilly schreef:sorry nathaliew maar je advies vind ik echt niet kloppen!! hoe meer je ze weg houd bij andere honden hoe meer agressie ze krijgen.. hij heeft het nl ook tegen vreemde mensen.. dus kortom.. hond maar opsluiten in een kooitje? gewoon een heel goede gedrags therapeut er bij halen en snel!
Mij zal je iig niet in de krant voorbij zien komen dat mijn hond een andere heeft aangevallen en een quote van mij er bij ''dat deed ze anders nooit
''... Een ongeluk zit in een klein hoekje en een stafford gaat de uitdaging graag aan... Natuurlijk zijn er bij ieder ras uitzonderingen maar ik ga er vanuit dat mijn hond er geen is, dan kan er in ieder geval niets fout gaan. Better safe than sorry
Musiess schreef:Je kan mij niet wijs maken dat er een hond is die zig laat bijten en dan wacht tot de baas ingrijpt.. die hond zou ik wel eens willen meemaken.

Freggle_Edge schreef:Jij loopt met een kort aangelijnde gemuilkorfde hond buiten. Kortom, je neemt je plicht serieus om ervoor te zorgen dat hij geen schade aan kan richten. Een ander laat zijn hond los en vliegt jouw hond aan, reken maar dat die aansprakelijk is voor de schade hoor! Ik heb ooit ook in zo een situatie gezeten. Mijn stafoord was niet gemuilkorft, wel aangelijnt. Eeb grote sharpei vliegt uit zijn riem en vliegt mijn hond aan. Mijn hond sloeg tegen de vlakte en kon zich enkel nog met zijn bek verweren. Het zag er eerst naar uit dat mijn hond schade had. Ik heb die man zijn nummer gevraagd zodat ik hem thuis kon checken en eventuele schade op hem kon verhalen. (op straat checken wilde ik niet, ik wilde geen nadruk leggen op de situatie om te voorkomen dat de hond zich gesteunt zou voelen in het vechten) Ondertussen zat de sharpei met een kapot oor die gehecht moest worden. De schade was op zijn rekening, moet hij maar zorgen dat zijn hond niet los kan komen. Mijn hond had niets gelukkig.
Verder zou ik gaan zoeken naar goede professionele hulp om je hierbij te begeleiden. Je hebt een pittig ding in huis zo te lezen. Ookal heb je al aardig wat ervaring, hulp kun je bij deze zeker goed gebruiken!
essiesilly schreef:je bent geen leider, anders had je hond niet zo over agressief geweest![]()
maar gebeurd het dus elke keer dat hij gebeten word? nee toch, HIJ is degene die agressief is dus zoek je problemen ook bij hem ipv andere honden.
@ nathalie, als je goed leest was hij als jonge pup al dominant.. ik zeg ook niet dat je naar een losloosgebied moet he :S maar aan een korte gespannen riem lopen en bij elke hond denken sh it m n hond gaat uitvallen ik zet me schrap... reken maar dat hij uitvalt
Musiess schreef:Freggle_Edge schreef:Jij loopt met een kort aangelijnde gemuilkorfde hond buiten. Kortom, je neemt je plicht serieus om ervoor te zorgen dat hij geen schade aan kan richten. Een ander laat zijn hond los en vliegt jouw hond aan, reken maar dat die aansprakelijk is voor de schade hoor! Ik heb ooit ook in zo een situatie gezeten. Mijn stafoord was niet gemuilkorft, wel aangelijnt. Eeb grote sharpei vliegt uit zijn riem en vliegt mijn hond aan. Mijn hond sloeg tegen de vlakte en kon zich enkel nog met zijn bek verweren. Het zag er eerst naar uit dat mijn hond schade had. Ik heb die man zijn nummer gevraagd zodat ik hem thuis kon checken en eventuele schade op hem kon verhalen. (op straat checken wilde ik niet, ik wilde geen nadruk leggen op de situatie om te voorkomen dat de hond zich gesteunt zou voelen in het vechten) Ondertussen zat de sharpei met een kapot oor die gehecht moest worden. De schade was op zijn rekening, moet hij maar zorgen dat zijn hond niet los kan komen. Mijn hond had niets gelukkig.
Verder zou ik gaan zoeken naar goede professionele hulp om je hierbij te begeleiden. Je hebt een pittig ding in huis zo te lezen. Ookal heb je al aardig wat ervaring, hulp kun je bij deze zeker goed gebruiken!
ja en ik baal er zo van.. in huis naar familie.. Liever vind je ze haast niet. luistert goed is verder goed opgevoed.. loopt op stal tussen de paarden gaat mee in de bus. gaat mee naar mijn opleiding. geen problemen. er moet alleen geen andere hond langs komen.. dan gaat ie.
Het zou uit angst kunnen zijn,. dat sluit ik zeker niet uit. hij deed dit als pup al en de puppycurses vonden ze hem zeer agresief.. of je nu de baas over hem was of niet. ik wachte even de EG curses af en hoop wat zij ervan vinden. al hoewel ik me wel een beetje zorgen maakt. mn pa traint diensthonden en daar vraagt zeer veel ervaring bij, dit doet hij al 27 jr. ook hij weet hier niks mee... hij kan het gedrag iig niet verklaren
Seven schreef:En daar word de grootse fout gemaakt je schrijft ik ben op mn hoede dit voelt de hond die neemt de touwtjes over en beslist hoe hij het kan oplossen want als de leider zich als zo voelt wat moet hij dan.
Ik lees enkel een baas die totaal geen leiding heeft over zn hond neem deze eerst terug in huis enkele m van je huis en zo steeds verder ookal springt er een andere hond op zn rug jij ben zn universum jij bent alles waar het om draaid laat hem weten wie er de baas is en hij zal veel miner de drang voelen zelf op te treden.
En voor de X pittbull eigenaar de hond word niet ineens anders dit heeft niets met ras te maken, gebeurd dit wel heeft de baas de touwtjes meer of minder uit handen gegeven. Onze staff is de meest sociale hond die je je kan bedenken niets van dat elke staff kan veranderen nee hoor ze krijgt gewoon geen mm meer dan altijd en ze is zo sociaal als elk ras kan zijn.
. Daarna komt pas de manier waarop ze opgevoed worden en hoe er op ze gelet wordt en dus de vraag, wanneer of hoe en OF ze het gaan laten zien. Snapje wat ik bedoel?
an heeft hij uiteraard geen korf om*.