Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daks schreef:agossie het kan zeker een verwilderde postduif zijn.
Zelfs de trouwduiven zijn postduiven enkel ander kleurtje.
Het ziet er zo uit als een postduif, kan de krop niet goed zien maar zou ook een kropper kunnen zijn.
Postduif als je die loslaat zal hij waarschijnlijk wegvliegen en is het ene kropper grote kans dat hij blijft.
Hebben jullie duiven in de buurt vliegen?
En volgens mij is dat je bedoeling?
Agossie schreef:Daks schreef:ringen is zeker niet verplichtMagrathea schreef:Bovendien is ringen verplicht als ik het goed heb.
Kenner had al geantwoord...
Overheen gelezen, sorry.
Wel mocht ik tot mijn 13e-14e ongeveer helpen in de til van mijn buurman, die er een stuk of 20 had (als het er niet meer waren). Hoe hij dat met jonge dieren deed weet ik niet, volgens mij volgden ze gewoon de groep (maar misschien had het er ook mee te maken dat hun nestje ook bij mijn buurman stond. Dat zal wat makkelijker gaan). 
staroo schreef:Wij hadden een paar maanden terug ook een postduif, geringd, in de wei. vond ik het zo zielig dat ik duivenvoer heb gekocht en een week later heeft mijn man een hokje voor hem getimmerd omdat ik bang was dat de katten hem zouden grijpen. Nou de duif kwam lekker op krachten met het voer en sloeg zijn vleugels uit, nooit meer terug gezien dus als de duif lekker heeft bijgetankt dan is de kans groot dat hij weer verder gaat, terug naar zijn juiste adres.

Citaat:je mag sowieso niet zomaar een vogel houden, als het een wilde duif is dan valt hij onder de wet en mag je hem dus niet houden.
Als het een postduif is dan heeft hij dus een eigenaar en mag je hem ook niet zomaar houden
Magrathea schreef:Mijn vriend had een goed punt.Citaat:je mag sowieso niet zomaar een vogel houden, als het een wilde duif is dan valt hij onder de wet en mag je hem dus niet houden.
Als het een postduif is dan heeft hij dus een eigenaar en mag je hem ook niet zomaar houden
Alle vogels in Nederland zijn beschermd...