Ik vind de tijden prima geschikt voor het houden van een hond, wel denk ik dat er 's morgens meer geïnvesteerd moet worden in het dier en dat het geen tijden zijn om een pup bij te houden. Ook zou ik persoonlijk naast wandelen veel spelen en dan het liefst zoekspelletjes bijvoorbeeld. En altijd kijken of een bepaald hondenras bij je gewoontes past.
Nathas schreef:En ik vind als je een hond 8 uur op een dag alleen laat waarvoor heb je dan een hond ??? Ik zou dat persoonlijk niet kunnen. Maar dat is ieder zijn eigen mening. Overgens heeft mijn hond 2 katten als vriendjes die ook echt bij haar blijven als ik weg ben

Dus als jouw situatie verandert, doe je je hond dan de deur uit?
Raponsje schreef:Hij zal er niet dood aan gaan, maar houd er wel rekening mee dat een hond een gezelschapsdier is.
De mensen hier tegenover hebben een klein hondje, vond zijn vriendin zo leuk.
Helaas is de hond 5 dagen per week alleen thuis en vaak ook nog s'avonds of in het weekend een paar uur aangezien men nou niet altijd maar thuis zit.
Je kunt goed zien dat deze hond hier ongelukkig van word.
Hij zit de hele dag voor het raam en als hij naar buiten mag ontploft hij bijna van blijdschap en rent hij door de straat.
Als je een hond vaak alleen laat vind ik het persoonlijk wel zo eerlijk om misschien 2 hondjes te nemen.
Mijn hond is op dit moment vaak 5 dagen alleen thuis, dat kan gewoon niet anders. Toen we haar kochten was de situatie totaal anders dan nu, mijn ex was altijd thuis en ik werk(te) fulltime. Mijn ex is vertrokken en ik heb de hond nog. Ik heb me de eerste tijd ontzettend schuldig gevoeld naar het dier toe.
Zus was opeens veel alleen thuis, ik mag absoluut geen extra huisdieren waar ik nu woon. Dus het enige wat ik kan doen is op dagen dat ik weet dat ik over moet werken of ook 's avonds op pad ga is haar naar mijn ouders brengen. Dat is een half uur rijden, dus dat doe je niet "zomaar". En mijn ouders kunnen haar ook niet "eventjes" uit laten.
Wat blijkt nu, bij mijn ouders vermaakt ze zich prima, maar als ze me langer als een dag niet ziet, gaat ze slecht eten, me zoeken... En zodra ze mijn auto ziet stopt ze niet met janken, springen, ontploffen tot ze met haar neus bij mijn neus kan komen..... In eerste instantie is ze gebleven omdat ik niet zonder haar kan, maar gelukkig blijkt dat gevoel wederzijds. Bij mijn ouders heeft ze 2 speelmaatjes, is er praktisch altijd iemand thuis, maar niemand wordt begroet zoals ik. Ook mijn ex niet overigens.... Had ik aan haar gezien dat ze gelukkiger was bij mijn ouders, dan had ze daar kunnen blijven, ik heb ook echt op dat punt gestaan. Maar ze geeft zelf anders aan.
Kom ik thuis na een lange dag en laat ik haar de straat op / het bos in, dan ontploft ze ook, zoals je dat zo mooi omschrijft, maar als ik op zaterdag een uur met haar in de tuin speel en haar daarna de straat op laat om met haar naar het bos te lopen, dan ontploft ze net zo hard. Mijn buren zien altijd een hond die ontploft, sommige dieren zit dat ook gewoon in. Andere kant is ook, vanmiddag na een lange dag werken wilde ik lekker met haar spelen, maar mevrouw heeft besloten lekker tegen me aan te willen liggen om te slapen. Als ze wakker is ziet ze eruit alsof ze speed heeft gebruikt zo stuitert ze, maar slapen kan ze ook als de beste.....
Anywho, ik denk dat een hond heel goed, mits getraind, langere tijd alleen kan blijven, maar dan wel onder zo goed mogelijke omstandigheden.
Hier wil dat zeggen, 's morgens zodra ik wakker word gaat ze ff de tuin in haar eerste behoeftes doen, voordat ik naar mijn werk ga gaan we zeker 20 min / 30 min of langer wandelen en spelen. Voordat ik weg ga krijgt ze een voerbal met wat eten. Voldoende kauwspul en speelgoed en minimaal 1x in de week een bot.
Zodra ik thuis kom gaan we er weer op uit, 20 minuten tot 1.5 uur, weer met spelen en ravotten. Als ik 's avonds weg wil gaat ze of mee, of ik moet oppas geregeld hebben. Zo ook in het weekend, ze gaat of mee, of ze gaat naar mijn ouders. Daarnaast gaan we verschillende keren kort naar buiten.
Wat ik daarnaast een punt wind wat aandacht behoeft is, hou er rekening mee, dat de doordeweekse dagen het makkelijkst zijn, dan zit iedereen in een school / werk ritme. Het zijn de weekenden en vakanties die je goed moet plannen. Dagjes / weekendjes weg, Stappen, vakanties je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor het dier.