Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) dus er is keus zat wat ze lekker vind
nu nog afleren... xMarloes schreef:maar ze is echt eigenwijs en héél kieskeurig...we hebben echt nognooit zo'n kat gehad..
Fleskittens zijn zo mogelijk nog erger...
Wel heel vervelend dat ze geen brokken eet. Is gewoon erg lastig.
Ik zou het ook proberen af te dwingen, maar denk er wel omdat een kat niet 24 uur niet mag eten, ivm leververvetting. Maar dan zou ik nog eerder gaan dwangvoeren met brokjes dan weer terug naar het natvoer grijpen, geloof ik.Loetie84 schreef:Dreamybol schreef:Ik zou het ook proberen af te dwingen, maar denk er wel omdat een kat niet 24 uur niet mag eten, ivm leververvetting.
O ja joh? Wat nieuws geleerd... Zou alleen zelf toch in dit 'noodgeval' even net iets langer volhouden.
Ik had alweer stress dat hij misschien weer last van zijn gebit zou hebben...
) Gemengt eet ze ook niet, eet ze gewoon het nattevoer ertussen uit....
ze zit er nog net niet op...
ga het er met mijn moeder over hebben en dat dan maar proberen

Ruikt het aangenaam, gaan ze overwegen het te eten. Dan stap 2, de textuur. Ofwel, het voer moet prettig en bekend aanvoelen in de bek. Hier gaat het mis. lola is niet bekend met brokjes eten, herkent de vorm niet en weigerd het. je kunt de brokjes heel klein verkruimelen en door het voer mengen. En de kruimeles steeds iets groter maken. Zo wen je haar geleidelijk aan de textuur van brokken. Ik hoop dat je wat hebt aan deze info. Succes, het kan zooo lastig zijn!
dankjewel! 

) Daarom is het aan te raden meerdere drinkplekken aan te bieden. En stromend water zijn ze gek op, dit stimuleerd ook hun drinkgedrag. Zolang ze nu nog veel natvoer eet, hoef je je over haar drinkgedrag niet zo druk te maken. Omdat ze nu nog via de voeding veel water binnen krijgt.