Tramadol bij hond,niet willen eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:42

Hier twee honden op de tramadol waarvan eentje er ook nog Metacam bij krijgt. Geen problemen met eten of misselijkheid, wel wordt de ontlasting iets zachter. 50 mg is erg laag gedoseerd, kan me haast niet voorstellen dat haar klachten door de tramadol komen, hier eten ze 400 mg tramadol per hond per dag weg ( 60 kg hond ). ;) Ben toch bang dat het een toevalstreffer is. Sterkte!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:45

zijn jou honden ook niet suf van de tramadol??want ze ging echt volkomen out die avond...alleen maar slapen en totaal versuft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:50

Hier nog een hond al jaren op tramdol, een tervurense herder van 12 3/4 jaar. Gaat prima, niet suf en eet altijd beroerd dus dat is niet anders dan anders.
Het kan zijn dat je hond, zeker in combinatie met die andere medicatie, een avondje wat onder zeil is. Tramadol werkt na een half uur en duurt ongeveer 6 uur. Dan is het uitgewerkt.

Als je hond na het weekend nog zo slecht eet zo ik de VA even bellen.
Let wel op dat ze blijft drinken, dat is belangrijker dan eten op de korte termijn.
Succes en sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:55

ze is gister nog bij de dierenarts geweest,en die zei dat het wel kan voorkomen dat tramadol op een maag werkt,oke...maar ja 3 dagen na dato nog niet willen eten,maak ik me wel meer zorgen...

drinken doet ze overigens prima.. :)

ze is ook verder heel wakker en allert,niet ziek ofzo...

vanmorgen heb ik het weer aan de DA voorgelegd en ze zei alleen dat het ook door haar ziekte kán komen ( dwz uitzaaiingen naar de maag) ...

gekke is dan dat ze tot dinsdag moeiteloos een kilo vlees weg at,en na woendag ,na de tramadol ineens niet meer..

maar ja,alles is mogelijk natuurlijk... :\ :\

hoopte alleen dat er mensen waren welke dit ook meegemaakt hadden,dan was ik een beetje gerust gesteld.. :o

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:10

Ik ken het middel niet, maar het klinkt wel erg onaannemelijk dat dit veroorzaakt wordt door de tramadol komt! Heeft ze niet gewoon een virusje? Als ik jou was zou ik het dit weekend nog even goed aankijken en bij twijfel ff een checkup. Succes met je oudje.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:19

Ik denk ook haast niet dat dit van de tramadol nog komt na zoveel dagen, dat is allang uitgewerkt. Kan natuurlijk heel toevallig zijn dat er iets anders mee speelt. Virusje of dat haar ziekte inderdaad verergerd is. Veel meer dan aankijken en afwachten kun je op dit moment niet doen vrees ik. Sterkte ermee! Hopelijk knapt ie gauw op.

MissAnnemijn

Re: Tramadol bij hond,niet willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:25

Mijn hond krijgt ook tramadol en die heeft nooit zulke bijwerkingen gehad. Ik denk echt dat het een andere oorzaak heeft als het al 3 dagen duurt nu..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:12

-O- -O- :\

ze wil echt niet eten...ze heeft dan weer geen moeite met de cimalgex (zijn lekker smakende pillen) opeten,die gaan zonder probleem heel snel naar binnen,maar haar vlees :n

zo maar eens een boulionnetje geven met kip erin,wie weet lust ze dat wel :)

maak me echt zorgen op het moment.... ;(

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:15

Ik zou maar even een DA bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:20

TS, Dank voor je uitleg nog eens, ik had wel alles gelezen maar schijnbaar niet voldoende begrepen/doorgedrongen.

Dat kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik denk dat je de tramadol na zoveel dagen kan uitsluiten als de oorzaak eigenlijk.

Inderdaad eens met bouillon en kip/rijst gaan proberen.
Je kan bij de DA ook blikjes kopen(erg duur!) met hoogenergie voeding. Dat heeft mijn ouwetje goed geholpen toen ze een week niet wilde eten na een zware hersenbloeding. Dat werkte erg goed en na 2 weken at ze min of meer weer gewoon.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:25

ik ben daar vanmorgen nog bij de DA geweest met een andere hond,en toen heb ik er nog over gehad, zei ze al dat het een gevolg zou kunnen zijn van de botkanker... ( hoorde er een beetje bij,letterlijk wat ze zei)

verder is joes vrolijk,heeft net lekker gewandeld en gezwommen...alleen ze wil gewoon niet eten...

blijf het zelf alleen zo appart vinden,dat ze dus een dinsdagavond nog een kilo naar binnen werkte zonder probleem,woensdag een tramadol gehad en sindsdien niet meer eten...

maar ja,mss had ze zonder tramadol ook gestopt met eten,je weet het niet...moet er toch rekening mee gaan houden dat het echt foute boel gaat zijn..hoe erg ik dat ook niet wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:34

Tja, als de VA zegt dat het inderdaad van de botkanker zou kunnen zijn, dan denk ik dat je er rekening mee moet gaan houden dat het afloopt. Sneu voor jou en je hond.

Fijn dat ze nu nog wel kan genieten, geniet er zelf ook van, dan heb je in elk geval goede herinneringen als het inderdaad niet goed afloopt.

Sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:53

ja zal er rekening mee moeten houden....getvrr..is echt zo de hond die ik niet kwijt wil raken... ;(

maar net een andere poging gedaan,vers kopvlees van de slachter,en dat ging er als zoete koek in,ook een stuk verse runderstrot ging zonder probleem naar binnen..

denk dat mevr de koningin niet zo'n trek heeft in haar ahv....nou ja,ik ga maar heel hard hopen dat dit het euvel is...daar kan ik dan nog wel mee leven :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:33

Nu lees ik contra indicatie: epilepsie

Wat wil dit zeggen? Dat je het niet mag geven aan honden die (mogelijk) epilepsie hebben? (dan weet in in elk geval dat ik dit niet moet gaan geven aan mijn hond als pijnstilling)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:37

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 9-trocoxil

dit werd mij aangeraden. Waarschijnlijk beter een ander topic aan te maken maar misschien komt iemand dit bekend voor en heeft iemand hier ervaring mee?

Overigens mijn hond heeft zijn eetlust ook verloren. HIj eet nog maar bepaalde dingen heel graag en alleen 's avonds eet hij 1x en voor de rest wil hij niets meer hebben. Ook koeken en kauwstaven laat hij 9 van de 10 keer liggen wat ik hem ook geef. Of hij gaat ermee spelen en doet er verder niets mee (dan bewaken dat de kat er niet bij in de buurt kan komen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:43

Kimmie misschien is dan carnibest, al dan niet tijdelijk, een goed alternatief voor mevr de prinses?
Dat eten ze hier erg graag.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:49

Sylvia_B schreef:
Kimmie misschien is dan carnibest, al dan niet tijdelijk, een goed alternatief voor mevr de prinses?
Dat eten ze hier erg graag.

wij voeren hier met een hele groep vers en kopen gezamelijk in (`15 honden totaal) en er zijn maar 2 honden die graag carnibest eten. en nog 3 die het met lange tanden en wat extra water ook wel naar binnen werken. Mijn idee is dat ze carnibest veel te droog vinden. Het enigste wat mijn hond nog steeds heel graag eet is lotgering rund, lam, vis of rund, lam, kip o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:33

Dierenfan dat kan. Hier eten er minimaal 4 het en bij kennissen eten er 10 er goed van. Allemaal al dan niet met wat water erdoor. Ik doe er voor de ene hond warm water erdoor zodat het echt opkamer temp. is voor de andere is het nat als je ontdooit hebt weer voldoende.
Zoveel honden zo veel eters denk ik dan maar.
Lotgering ken ik alleen van horen zeggen.

Er is nog een barf product dat ik heb geprobeerd en daar gaan ze hier allemaal van aan de diarree. Zitten ook erg veel witte (vet?) stukjes in.

AHV wordt ook goed gegeten maar is voor grote herder niet "voldoende", tervuur wilde dat dus niet meer na haar hersenbloeding.

Overigens moet je in principe geen tramadol geven bij honden met epilepsie zonder overleg met de VA

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:38

Krijgt ze ondertussen wel de cimalgex?
Zodat ze geen pijn heeft nu..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:43

AHV ging hier ook heel goed. 500 gram per dag hadden ze ook wel echt genoeg aan. Vond het zelf wel enorm naar karton ruiken. Echter momenteel kan ik makkelijker aan lotgering komen. Daar zitten nu voor het eerst ook wel wat verpakkingen in met behoorlijk veel vet eraan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:48

Net als bij mensen kan de ene waarschijnlijk beter tegen een bepaald middel dan een ander.
Ik heb zelf een tijd tramadol geslikt en ik mocht er 3 per dag hebben.
Van 1 voelde ik geen gekkigheid, maar na 3 op het einde van de dag was ik toch wel wat draaierig.

Daarbij vind ik het toch een beetje vreemd dat dit medicijn voor honden word gebruikt, ik weet niet of ik hier zelf voor zou kiezen.
Zeker als het eigelijk goed ging op het vorige medicijn.
Het is allemaal rotzooi hoe je het ook wend of keert.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:00

ach rotzooi? Mijn vorige boxer heeft 6 jaar lang metacam geslikt. Soms maar de halve dosering en soms 2x zoveel als dat hij mocht. Pijn lijden vond ik erger dan schade krijgen door de medicatie omdat met pijn hij geen prettig leven had en mocht hij korter leven door de medicatie dan was dat maar zo maar dan was zijn leven in elk geval wel prettig.

Heb er altijd op gelet dat er altijd voeding en medicatie naar binnen ging en niet alleen medicatie. Hij heeft daar geen schade van gehad. Alle organen bleven het uitstekend doen.

Echter het ene middel is idd het andere middel niet. Ik ben wel enorm blij dat de mogelijkheid er is van pijnstilling geven. Overigens begin ik altijd met mensen middelen als ik zie dat mijn hond pijnstilling nodig heeft. Dan wel homeopathische middelen overigens.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:19

Ik slikte zelf tramadol. Mocht er inderdaad 3 of 4 per dag slikken, maar na 1 was ik al out en lag ik kwijlend op de bank :') Lopen leek alsof ik dronken was en het was levensgevaarlijk om een traop of en af te lopen, laat staan met mn kind op mn armen.
Misselijk was ik nooit, maar eetlust was wel weg. Meestal als ik een nacht goed had geslapen was het weer over.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:34

Hoe gaat het nu Kimmie knapt ze al wat op?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 02:00

we zijn net terug van op visite gaan ,waar ze mee is gegaan... :+:

ze heeft daar mee geBBQ't :D ,en wat stukken gebakken vlees op wat er goed inging,hier net thuis wilde ze niet eten,maar ja er zit in ieder geval weer eten in...

en ze krijgt inderdaad gewoon haar cimalgex wat ze als heerlijk snoepje zo naar binnen kauwt..die eet ze zonder probleem ( heerlijk vind ze ze... :) ).

lotgering lust mevr niet,de ahv gaat werkelijk al jaren wel goed,en dat heeft ze ook heel goed gegeten tot dinsdagavond...

wat dat betreft is ons koninginnetje altijd een moeilijke eter geweest,maar ze ging altijd wel na een dag of 2 dagen vasten wel weer gewoon eten.

gekke is dat haar volle broertje vandaag dus ook amper gegeten heeft ,en net ook zijn ahv liet staan,maar daar maak ik me dan weer geen zorgen over...