probleem met Onbekende Zwarte kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:18

gewoon even briefje ophangen bij supermarkt , bij amivedi melden!

als ie zo mager is zou ik em ook voeren hoor en onder de klitten? tja dan zal er idd wel niet zo goed voor hem gezorgd worden of iemand is hem al een tijdje kwijt.
wie weet is iemand hem idd kwijt. even langs de dierenarts of asiel om te kijken of hij een chip heeft?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 13:26

tylando schreef:
gewoon even briefje ophangen bij supermarkt , bij amivedi melden!

als ie zo mager is zou ik em ook voeren hoor en onder de klitten? tja dan zal er idd wel niet zo goed voor hem gezorgd worden of iemand is hem al een tijdje kwijt.
wie weet is iemand hem idd kwijt. even langs de dierenarts of asiel om te kijken of hij een chip heeft?

Hmm.. Chippen doet niemand hier veronderstel ik :/
Doen wij ook niet, maar mijn katten verlaten de tuin ook niet.

tylando

Re: probleem met Onbekende Zwarte kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:00

dat weet je nooit he of iemand chipt!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:24

tylando schreef:
dat weet je nooit he of iemand chipt!

Inderdaad...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:41

Sorry hoor maar ik geef een kat wat schreeuwt om aandacht, mager is en vol met klitten zit ook te eten hoor :o eigenaren zorgen er duidelijk niet goed voor en ik zou het niet over mijn hart verkrijgen dat het arme dier uit hongert. Wat ik wel had gedaan is de verantwoording nemen, hem laten helpen, ontvlooien en naar het asiel brengen zodat het dier ook kans heeft op een nieuw baasje en wat liefde en aandacht.

Sommige mensen nemen nou eenmaal een kat in een opwelling maar hebben geen idee wat voor zorg zo;n dier nodig heeft. Ik zou de 'eigenaren' inlichten van je actie, hopelijk denken ze de volgende keer wel na denken als ze een dier nemen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:14

CalipsoLover schreef:
_Amigo schreef:
Vind het raar dat je zomaar een ´zwerfkat´ gaat voeren! Kom je nooit meer vanaf.
Nu jou kat met die andere kat in aanmerking is geweest, heeft die waarschijnlijk ook vlooien...
En castreren?! Vind het niet zo gek dat je moeder dat niet goed vind! Kost een hele hoop geld.
Ik zal ook de dierenbescherming bellen of naar het asiel brengen, en het voer niet meer onder het afdak oid zetten, komen ook muizen en andere katten op af.

Het is de enige kat die bij ons in de tuin komt, na zeker 8 jaar...
Ratten en muizen heb ik nog nooit zien langs komen in de stad waar wij wonen.
Dus ook niet in onze tuin.

muizen en ratten zitten er huis wel hoor
geloof me
meer dan je wilt weten ! je zou ze de kost moeten geven ...
dat je ze niet ziet betekend niet dat ze der niet zijn , wees blij dat je er geen overlast van hebt

dat je zo'n kat , een aanloper , voert is ding 1
maar heb je nou amivedi al gebeld ?
da's , gepoogd te achterhalen WIE de eigenaar is ??? etc etc

weet je 100% zeker dat die niet verzorgt word en niet een kat is die al tijdje kwijt is ?
antwoord = nee en de kat zal het je ook echt in in abn gaan vertellen

zoals tylando ook schrijft
buiten eerder genoemde zaken wat al meermaals gemeld is maar je geen reactie op hebt gegeven
kan je m bij de da ook even op chip laten checken , niet iedereen laat een kat chippen , veel mensen ook wel

lijkt er steeds meer op dat je oorspronkelijke vraag zou moeten zijn
"hoe krijg ik mijn ouders zou ver dat ik deze kat kan houden"

@dierenfan ..
meeste katers bijten niet zo hard in de nek , gelukkig maar

onze poezels die dus niet meer gedekt wensen te worden hebben voornamelijk wonden op het achterlijf en oren
door het vechten met deze oh zo lieve katers die wel willen dekken
omdat de eigenaar er geen last van heeft , ze thuis niet sproeien , de ze de natuur de natuur willen laten
en zelf toch niet met een nestje eindigen ..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:21

TS je zegt: asiel vindt geen nieuwe eigenaren. Hoe weet je dat? Ik neem aan dat dat toch de bedoeling is van een asiel.

Zelf heb ik een tijdje een chocoladebruine langharige kat eten en aandacht gegeven, maar ik wist waar hij vandaan kwam (de buren) en dat zij hem niet meer hoefden en dus gewoon niet meer binnen lieten. Zovan 'dan gaat hij vanzelf wel weg', ja ammehoela.

Toen het winter werd en het dier er steeds zieker uit ging zien heb ik hem naar het asiel gebracht, en aangezien hij daar nu niet meer zit ga ik er van uit dat hij een fijn nieuw baasje heeft. Zeker langharige katten vinden mensen snel erg mooi.

Je moet wel aktie ondernemen, óf je adopteerd hem en zorgt dat hij ontvlooid en ontwormt wordt en goede verzorging krijgt, óf je ziet de eigenaren te achterhalen, óf je zorgt dat hij een nieuw baasje krijgt door hem naar het asiel te brengen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:40

Precies, àls je dan een aanloopkat aanhaalt, hoor je in de eerste plaats uit te zoeken of het dier een baas heeft (Amivedi, briefje ophangen in de supermarkt, chip aflezen bij dierenarts/dierenasiel/dierenambulance of iets dergelijks).
Misschien is er wel ergens een baasje dat zijn kat verschrikkelijk mist. Is er geen eigenaar: de verantwoordelijkheid nemen... Dat wordt dan ontvlooien, inenten, castreren/steriliseren en kan of mag je dat niet, dan is er maar 1 juiste oplossing: kat naar een dierenopvang. Dan zoeken zij wel een baasje. Dan krijg je niet dat een kat bijvoorbeeld 2 jaar gevoerd wordt, kat wordt ziek, en dan wil het nieuwe "baasje" ineens de dierenambulance bellen voor een "noodgeval"...

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:46

Je kunt ook een advertentie op marktplaats zetten, is gratis, bij de rubriek vermiste en gevonden dieren.

En dat een kat vies, mager en hongerig is wil niet zeggen dat ie geen baas heeft.
Als ie al 2 week verdwaald is, ziet ie er ook niet fris meer uit.
Ook oudere katten hebben een slechtere vacht bijv.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:55

Persoonlijk zou ik het diertje ook aanhalen en wat te eten geven. Maarrrr... Ik zou ook meteen Amivedi op de hoogte stellen èn met het diertje naar de DA gaan. Sowieso checken of hij gechipt is en als het nodig is wat bloed afnemen om te zien of hij ziektes heeft, wormenkuurtje en vlooienbestrijding. Ook zou ik hem niet direct bij mijn eigen katten laten, maar wel opnemen in huis (aparte ruimte).
Ik zou inderdaad in de buurt goed rondvertellen dat deze kat bij mij in huis is. Nu moet ik wel zeggen dat ik de meeste katten in mijn buurt wel (her-)ken.
Sterkte TS!

En ik zou hem tijdelijk Tobias noemen... ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:03

Welke omgeving zit je TS?

pshirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:22

Geen idee waar je woont maar je zou is contact op kunnen nemen met stichting Amsterdamse zwerfkatten. Of kunnen kijken bij de DA of ie gechipt is ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:23

Ik heb eigenlijk het idee dat de TS helemaal niet zo graag naar de eigenaar op zoek gaat omdat ze hem liever zelf wilt houden.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:04

Wat reageren sommigen toch fel! TS is 13 zag ik in haar profiel.. Denk dat de meeste meiden van die leeftijd instinctief zo handelen. Zou ik denk ik ook gedaan hebben als ik terug kijk naar hoe ik was met dieren en beestjes. Geloof niet dat ik toen al heel beredenerend nadacht over chips controleren, amivedi bellen enz enz.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:14

Nou ik ben 28 en wij hebben hier ook een zwerver lopen sinds 2 jaar.
Dat beest krijgt net zo goed zijn maaltijd mee hier.
Hij was stront mager en onder de vlooien.
Worm kuurtje en een anti vlooien puppet erin en hij is nu een onderdeel van onze boerderij katten.

Ik heb Amivedi zelfs nog foto's van de kat gemaild.
Nooit een reactie op gehad.

Welke dierenliefhebber laat een mager katje vol met vlooien nou lopen?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:19

Ik niet ;)! Al heb ik wel n streng vriendje die geen kat nr 3 wil haha, en me dus wel tegen probeerd te houden :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:23

What the fiets? Ik snap het echt niet.

Even op een rijtje; jij voert een kat en vindt 't dan raar dat 'ie binnen probeert te komen?
Wie ben jij trouwens om andermans kat te gaan zitten voeren? Laat staan beoordelen of een eventuele eigenaar er wel goed voor zorgt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:25

Hhilde schreef:
What the fiets? Ik snap het echt niet.

Even op een rijtje; jij voert een kat en vindt 't dan raar dat 'ie binnen probeert te komen?
Wie ben jij trouwens om andermans kat te gaan zitten voeren? Laat staan beoordelen of een eventuele eigenaar er wel goed voor zorgt?

Nou zo slim hoef je niet zijn om die link te leggen?

Als een magere kat vol vlooien en klitten voor je deur zit, dan lijkt mij niet dat iemand anders zijn plicht voldoet!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:34

daantjuhhh schreef:
Nou zo slim hoef je niet zijn om die link te leggen?

Nee, daar hoef je niet slim voor te zijn. Je moet slim zijn om te weten dat dat ten eerste jouw zaak niet is en de enige juiste oplossing naar de opvang brengen is. Helaas zijn er heel veel stomme mensen in Nederland die zelf gaan voeren en aanhalen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:40

Wacht even... ts is 13.
Iets aardiger mag ook, en helpt vast beter ... :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:03

Wat is daar nou zo mis mee?
Als ze hem verzorgt, een wormkuurtje gaat geven en ontvlooien?

Waarom moet dat beest dan naar een asiel?

@Senna helemaal mee eens..

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:14

Nou nou overdrijven is het favoriete vak hier volgens mij of niet.. :P

Aangezien het een slecht verzorgde langhaar is kan je er denk ik van uit gaan dat het een kwijtgeraakte kat is en geen zwerver. Is ie wel van iemand in de buurt dan doen zij echt iets niet goed :+ .
Volgens mij woont dit meisje in belgie en amivedi is niet voor belgie geloof ik?

Anyhow, een belgische site met al gelijk een zwarte langharige kater, en er staan er vast nog wel meer op:

http://www.gevondenenvermistehuisdieren ... ss&id=6812

Eventueel meenemen naar de dierenarts en chip laten lezen, mocht hij er een hebben? Ik zal er zelf wel alles aan doen om een eventuele baas terug te vinden, misschien is er wel iemand die hem heel erg mist..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:22

Ik zou niet zomaar een vreemd kat gaan voeren. Onze eigen kat heeft waarschijnlijk ook een adresje ergens waar die kan eten want ondanks dat wij hem echt streng op dieet hebben gezet komt hij alleen maar aan en daar zijn we absoluut niet blij mee..

Maar goed, als hij er dus slecht verzorgd uitziet zou ik hem idd bij amivedi melden of hem op laten halen door de dierenambu, niet zomaar zelf gaan voeren. :n

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:33

Wat een reacties zeg! Bij amivedi melden en bij de DA checken of hij gechipt is vind ik goede tips. Maar sommigen hier vinden het blijkbaar leuk om zomaar weer een dier in een opvang te stoppen, terwijl (mits er geen andere eigenaar hem vermist) er al een nieuw huisje voor hem is? DAT is echt krom. Ik zou in jouw schoenen hetzelfde hebben gedaan hoor TS!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:02

Leorah schreef:
Maar sommigen hier vinden het blijkbaar leuk om zomaar weer een dier in een opvang te stoppen, terwijl (mits er geen andere eigenaar hem vermist) er al een nieuw huisje voor hem is? DAT is echt krom. Ik zou in jouw schoenen hetzelfde hebben gedaan hoor TS!

Ehh..... Je kunt bij een opvang gewoon aangeven dat mocht er geen eigenaar gevonden worden binnen twee weken, jij de kat wel wilt hebben. En klaar...
Van andermans dieren blijf je af en deze kan nog heel goed een eigenaar hebben. En die kat blijft niet terug komen omdat hij zo zielig is, hij blijft komen omdat 'ie het eten lekker vindt. Ongeacht of 'ie bij een 'thuis' ook eten krijgt. Wist je dat er zo al honderden katten zijn verdwenen op jaarbasis? Omdat iemand anders ze voert?