Er komen steeds honden mijn tuin in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:06

Gat dichtmaken idd.. Maar erg irritant is het zeker, helemaal als het regelmatig met dezelfde hond gebeurt! Kan me voorstellen dat je t zat bent.
Als een hond zo mijn tuin in kwam banjeren en naar mijn huisdieren zou bijten, zou ik m eens flink laten schrikken! Gooi een emmer water over hem heen, verhef je stem eens flink, gooi een leeg blikje in zijn richting of grijp m in zijn nekvel (dat laatste alleen aangeraden als je enigszins bekent met de hond).

Cemlys

Re: Er komen steeds honden mijn tuin in

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:44

Heel makkelijk, waar ze langskomen, stroomdraadje klein stukje tegen de grond, eventueel eentje erboven, stroomapparaat erop aansluiten en wedden dat je volgende week geen hond meer ziet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:58

GamblersCup schreef:
Ik vat je echt niet... waarom water, als je gewoon wat voor het gat kunt zetten en klaar?

ach er gaat geen hond dood van een emmer water over zich heen. Vaak worden bazen wel wakker als ze een zeiknatte hond terug krijgen ;)

Dat gat dichten lijkt mij ook een probleem voor TS echter eigenlijk is het de omgekeerde wereld natuurlijk. Waarom moet zij het gat dichten omdat iemand anders zo laks is dat hij zijn hond toe staat in de tuin van een ander te gaan? Zelf zou ik overigens de hond proberen te lokken en vast leggen o.i.d. totdat de baas er zelf om komt. De baas weet immers vast en zeker waar de hond naartoe gaat als het elke keer weer gebeurd ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:02

dierenfan, je post vind ik een beetje raar... NIEMAND zegt dat een hond dood gaat van water, niemand zegt dat het "zielig" is een emmer water te gooien. Alleen heeft het zo verdomde weinig zin en kan TS het met 1 kleine handeling opgelost hebben.

Het is een openbaar pad, dus het gaat ook niet om 1 hond. En TS zal ook vast niet 24/7 op de loer liggen om honden te betrappen. Ondertussen zitten die arme knijnen wel in de tuin...

En omgekeerde wereld... ach, er even wat voor zetten (en duidelijk dus geen plantenpot) tot aan het weekend is toch helemaal geen moeite? Achter al die honden en baasjes aangaan die daar langskomen, dát is pas moeite moeten doen. Uiteraard moet TS het zelf weten, maar echt, TS had het met een pallet of iets anders wat wél 40 cm dichtmaakt na de eerste hond al op kunnen lossen. Het is geen principekwestie, ze wil gewoon die honden niet in de tuin door dat gat, tot aan het weekend.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:09

het openbare pad grenst eerst nog een stuk straat en dan een pad achter het huis en daar zit het gat
en 24/7 lig ik er niet nee

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:10

GamblersCup schreef:
dierenfan, je post vind ik een beetje raar... NIEMAND zegt dat een hond dood gaat van water, niemand zegt dat het "zielig" is een emmer water te gooien. Alleen heeft het zo verdomde weinig zin en kan TS het met 1 kleine handeling opgelost hebben.

Het is een openbaar pad, dus het gaat ook niet om 1 hond. En TS zal ook vast niet 24/7 op de loer liggen om honden te betrappen. Ondertussen zitten die arme knijnen wel in de tuin...

En omgekeerde wereld... ach, er even wat voor zetten (en duidelijk dus geen plantenpot) tot aan het weekend is toch helemaal geen moeite? Achter al die honden en baasjes aangaan die daar langskomen, dát is pas moeite moeten doen. Uiteraard moet TS het zelf weten, maar echt, TS had het met een pallet of iets anders wat wél 40 cm dichtmaakt na de eerste hond al op kunnen lossen. Het is geen principekwestie, ze wil gewoon die honden niet in de tuin door dat gat, tot aan het weekend.

jou post kwam op mij raar over dus staan we nu gelijk waarschijnlijk. Misschien de manier waarop het geschreven wordt? ;)

Zeker is het een kleine moeite (vaak) om zo'n gat even te dichten. Nu kan ik dat makkelijk zeggen want heb hier ook los hekwerk staan dus helemaal makkelijk dan.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:17

Dierenfan, je idee gaat niet werken. De eigenaar kan volgens mij namelijk aangiften doen als jij hun hond in je tuin vast houd.
Vorm van 'diefstal', ookal is het vervelend. Heb je last van honden in je tuin, dan dien je die zelf te omheinen. Zeker omdat het om
een wandelpad gaat wat veelvuldig word gebruikt, je kunt er dus moeilijk eens een keer wat van zeggen.

Gaby, ik denk toch echt dat jij het gat zelf moet dichten. Het is jouw tuin en die hoor je te omheinen. Hier in de buurt is ook een tuin
die niet gebruikt word en dus een open grasveldje is, daar hou ik de honden ook niet consequent van af hoor. Waarom zet je niet gewoon
een stuk gaas om je tuin heen zodat het afgezet is? En wat ik me afvraag, gaan je konijnen niet door dat gat heen dan?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:29

dierenfan, als je dan ook nog even uitlegt waarom het raar op je overkwam... zo'n losse kreet om je post te "redden" slaat nergens op. Ik leg uit waaróm ik jouw post raar vond.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:58

Lois die zitten in hun ren en het is echt tussen een stenen muur en de schuur de rest is omheind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:02

GamblersCup schreef:
Ik vat je echt niet... waarom water, als je gewoon wat voor het gat kunt zetten en klaar?

Omdat een hond gewoon niet in andermans tuin hoeft te komen?
Wij hebben in de voortuin slechts een klein struikje, jan en alleman kan daar op.
Als je alles af moet schermen voor een hond...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:25

Nog zo'n vage reactie... dat een hond niet in de tuin zou moeten komen, daar zijn we het allemaal mee eens zoals je kunt lezen. Maar waarom voor een emmer water kiezen (wat toch niet veel zin heeft, en TS ligt niet 24/7 op de loer) als het veel makkelijker en direct opgelost kan worden?

En "alles afschermen voor een hond" valt wel mee... het gaat om een gat van 40 cm en ook alleen maar tot het komende weekend...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 18:28

het is nu ook afgeschermd heb een paar zakken zand die ik het liggen ervoor gezegd nu

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:30

Ik snap het niet hoor.

Zoooo moeilijk is dat toch niet.

Zorg er gewoon voor dat ze dat niet kunnen, zet gewoon een hoog hek neer en klaar is kees.

Maar als je er niets aan doet, ja dan kan je er wel aan ergeren dat ze erin kunnen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 18:32

ragdollcat ik zocht een oplossing tot dit weekend omdat dan de mensen die mij helpen met dingen afzetten en de schuur opknappen komen dus volgende keer aub lezen dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:49

GamblersCup schreef:
Nog zo'n vage reactie... dat een hond niet in de tuin zou moeten komen, daar zijn we het allemaal mee eens zoals je kunt lezen. Maar waarom voor een emmer water kiezen (wat toch niet veel zin heeft, en TS ligt niet 24/7 op de loer) als het veel makkelijker en direct opgelost kan worden?

En "alles afschermen voor een hond" valt wel mee... het gaat om een gat van 40 cm en ook alleen maar tot het komende weekend...

Nou, ik vind gewoon dat je als eigenaar je hond bij je moet houden.
Waarom zou ts het moeten veranderen, het is makkelijk op te lossen ja, maar het zou nog makkelijker kunnen als de baas de hond gewoon bij zich houdt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:11

dancertje schreef:
ragdollcat ik zocht een oplossing tot dit weekend omdat dan de mensen die mij helpen met dingen afzetten en de schuur opknappen komen dus volgende keer aub lezen dankjewel

En dan nog is het heel simpel, gewoon een hek ertegen tot het weekend.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:24

GamblersCup schreef:
dierenfan, als je dan ook nog even uitlegt waarom het raar op je overkwam... zo'n losse kreet om je post te "redden" slaat nergens op. Ik leg uit waaróm ik jouw post raar vond.

Ik hoef mijn post toch helemaal niet te redden? Ik kan best tegen kritiek hoor en zo erg is dat toch ook niet? Het kwam gewoon raar op mijn over, aanvallend, kort door de bocht

Als je een gevonden hond (want dat is het) in je tuin vast zet kan de eigenaar je niets maken hoor. Tenzij je zegt dat je de hond niet hebt als hij erom komt. Anders zou iedereen die een hond op straat vind en vast houd totdat de dierenambulance hem op komt houden een diefstal begaan?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:41

Loiz schreef:
Gaby, ik denk toch echt dat jij het gat zelf moet dichten. Het is jouw tuin en die hoor je te omheinen. Hier in de buurt is ook een tuin
die niet gebruikt word en dus een open grasveldje is, daar hou ik de honden ook niet consequent van af hoor. Waarom zet je niet gewoon
een stuk gaas om je tuin heen zodat het afgezet is? En wat ik me afvraag, gaan je konijnen niet door dat gat heen dan?

Lekker asociaal hoor, je hebt als hondeneigenaar je hond bij je te houden. Je laat je hond toch niet in andermans tuin lopen ook al is die niet omheind? Bovendien hoor je iig in de bebouwde kom je hond aan de lijn te houden. Honden mogen alleen los in losloopgebieden en dan dienen ze ook nog eens onder appél te staan.

Ik hoop dat de eigenaar van de hond nu gezien heeft wat zijn/haar hond uithaalt en 'm nu wel bij zich houdt. Ik vind het apart dat de hond de kans krijgt om zover vooruit te lopen en de kans krijgt rottigheid uit te halen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:26

Maar het gaat niet om 1 hond mensen... er loopt vlakbij een openbaar pad waar iedereen gezellig wandeld, ook mensen met honden.
En waar hebben we het over, met vandaag 3 dagen, dan ga je toch niet lopen piepen en gorgelen over je principekwestie "mensen moeten hun hond bij zich houden"... dat is blaten.

TS, goed dat je nu met iets stevigs het gat dicht hebt. Geen stress meer voor de knijnen!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:02

@ dierenfan, denk maar niet dat als de eigenaar in de buurt is, de hond een gevonden hond is.
Natuurlijk mag die hond niet in de tuin komen maar een gevonden hond is een heel ander verhaal.

TS, hopelijk ben je er nu dan vanaf.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:01

Nou, het moet wel een Bullmastiff zijn in volle galop, om zandzakken om te gooien :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:04

hahah gamblerscup heeft gelijk maar dat is het niet.
tot nu toe is het niet meer gebeurd