Hond heeft gebeten (2e keer) wat te doen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Hond heeft gebeten (2e keer) wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:40

Kan je zusje niet gewoon geschampt zijn?
Mijn honden hebben scherpe hoektanden en hebben mij beide weleens geschampt met hun tanden.
Ik heb een dunne huid en bloed dan direct, ligt niet aan de hond.

Met de therapeute gaan jullie er wel uitkomen.
Misschien wat andere leefregels voor jullie en de hond, maar dat moet geen probleem zijn.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:48

Jammer dat er weer word gezegd om de hond te laten inslapen.
Kinderen... het blijft een risico en teckels ja die zijn sneller opgewonden.
Denk dat het speels was en het harder aan kwam dan verwacht.
Ook al is het een asielhond met een verleden, dit gedrag kan door vele dingen komen.
Hou de hond, kind goed in het oog houden en de rest gewoon verder gaan met het leven.

Kan altijd gebeuren toch?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:44

Nou ja, bijten hoort (soms) bij agressief gedrag toch? Ik hoop dat je eruit komt wat het is en dat het opgelost kan worden :j . Het zou sneu zijn om de hond in te laten slapen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:03

Hij is niet agressief.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:30

Ik heb zelf ook wel eens een schampwond gehad van een hond die verkeerd speelt.
Ik zou met deze teckel voorlopig even niet spelen.Leer hem bv door middel van clickeren aan, dat hij een balletje of speeltje in je hand legt .Balletje op de grond leggen en hij hem weer in je hand leggen.Dan kan je dat uitbouwen naar weggooien en terug brengen.

Ik denk als ik op je beschrijving afgaat dat je met een dominant hondje te maken hebt.Op zich maakt dit niks uit,maar provoceer zo'n hondje niet door onderdanigheid af te dwingen.Zo krijg je niet echt zijn respect.
Ik denk dat gedrags therapie in dit geval ook 1x wijzer is als een hondeschool volgen omdat je idd ook niet helemaal bleu bent wat honden betreft.
Ik hoop alleen dat je de juiste gedragstherapheut hebt.Je hebt namelijk veel kaft onder het koren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:35

De vrouw die ons wil gaan helpen helpt de dieren in ons asiel ook. Een erg aardige vrouw met ontzettend veel verstand van zaken, daar maak ik mij geen zorgen over.

Spelen doen we niet meer met hem. Alleen balletjes apporteren en zoekspelletjes.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:38

_San87_ schreef:
Hij is niet agressief.

Dat wou ik ook absoluut niet zeggen hoor :) . Ik wou alleen suggereren dat er misschien iets medisch aan de hand kon zijn, gelukkig is dat niet zo. Als jij zegt dat het niet zo is, dan geloof ik dat :j . Veel succes!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:40

Dank je wel :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:48

_San87_ schreef:
De vrouw die ons wil gaan helpen helpt de dieren in ons asiel ook. Een erg aardige vrouw met ontzettend veel verstand van zaken, daar maak ik mij geen zorgen over.

Spelen doen we niet meer met hem. Alleen balletjes apporteren en zoekspelletjes.

Ik denk als ik je zo hoor en omdat je zeker weet dat het uit speelsheid was dat je in elk geval hier gelijk in hebt.
Jullie zijn goed bezig! Echt fijn dat jullie verder kijken en hem de kans geven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:12

is het niet mogelijk dat hij zo opgewonden en vrolijk met het spel bezig was dat hij in een onbezonnen ogenblik hetgeen pakte wat het dichtsbij was en dat was de enkel die misschien ook nog wel bewoog omdat je zusje liep of haar voet verzette? Dan kan namelijk heel makkelijk gebeuren bij honden die helemaal in hun spel op gaan. En omdat hij zo laag bij de grond is pakt hij haar enkel. Ken zelf meerdere honden die in spel gerust een mens pakken in plaats van het speeltje. Gewoon uit enthousiasme.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:48

Hij heeft het kind proberen te corrigeren, als ik het verder zo lees is dr niets met die hond aan de hand.
Het blijven honden, en opassen geblazen met jonge kinderen, die ze als lagere zien.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:55

Het kind proberen te corrigeren? Sjaak ziet mijn zusje als lagere? Waar haal je die wijsheid vandaan, Romana :')?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:59

Jou reactie getuigd van zeer weinig kennis van de hond, niet verrassend dat dit dus fout is gegaan damen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 22:03

xRomana schreef:
Jou reactie getuigd van zeer weinig kennis van de hond, niet verrassend dat dit dus fout is gegaan damen.

Zo, jij durft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:06

xRomana schreef:
Hij heeft het kind proberen te corrigeren, als ik het verder zo lees is dr niets met die hond aan de hand.
Het blijven honden, en opassen geblazen met jonge kinderen, die ze als lagere zien.

Dus elke hond ziet kinderen als lagere en spel gaat altijd fout? Omdat je zo kan zeggen uit een paar zinnen dat de hond het kind corrigeerde? Vind dit een erg aparte conclusie. Daarnaast is zusje een erg breed begrip. Mijn zusje is namelijk al 22 jaar en nog steeds mijn zusje wie zegt dat haar zusje heel jong is (of moet erover heen gelezne hebben).

Overigens inslapen zou ik absoluut niet doen. Herplaatsen zou dan een betere optie zijn. Deze hond beet in spel en beet niet uit agressie vermoedelijk. Het komt even hard aan alleen is dit goed te begeleiden zeker als je zo'n hond zou herplaatsen bij oudere mensen bijv. Als ik het zo lees is het absoluut geen bijtend en moordend monster wat totaal niet te vertrouwen is richting vele mensen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:20

De TS schrijft dat het zusje 16 is, dat valt toch niet meer onder de noemer jonge kinderen lijkt mij.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 00:38

Ikzelf heb een prachtig aandenken aan mijn inmiddels overleden Catalaanse Herder op mijn bovenbeen :+
We speelden met een stok, hond sprong op naar de stok terwijl ik deze wegtrok, ze miste en greep me vol in mijn been. Foutje, bedankt! Ik heb nooit maar dan ook NOOIT overwogen om haar hiervoor te straffen. Zelfs toen het gebeurde niet: eigen schuld, dikke bult.

Je verteld dat je zusje met Sjaak aan het spelen was door een touw en/of een bot over de grond te schuiven, welke hij dan te pakken moest zien te krijgen. Ik denk dat je zusje haar voet heeft verzet, je hond zag iets bewegen en pakt het, want zo was het spelletje. Ik denk dat hij niet beseft heeft wát er bewoog.

Natuurlijk is het een goed idee om dit te overleggen met een gedragstherapeut, maar zoals ik het lees is Sjaakie echt niet gek! Toen hij je met het afdrogen beet, of wanneer iets hem niet zint gebruikt hij duidelijke lichaamstaal, toch? Hij gooit het écht niet ineens over een andere boeg door met z'n lieve speelkoppie en kwispelkontje je zus te grijpen, honden "denken" niet zo. Ik denk dat als je vanaf nu op een andere manier met hem speelt, apporteerspelletjes ed, Sjaak deze fout niet meer zal maken.

Hoop dat je zusje snel hersteld en dat je nog heel lang plezier mag hebben van je hondje!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:52

dierenfan : waarom zou de hond moeten herplaatst worden?
er gaat iets fout wat de kans groot maakt dat het perongeluk was en dan moet je het 'probleem' maar op een ander afschuiven? Vind het kort door de bocht eigenlijk.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:07

Trekspelletjes kunnen bij sommige honden verkeerd uitpakken. Is een strijd van dominatie.
Ik denk dat je moet gaan praten wat jullie willen en hoeveel jullie allemaal willen inzetten om hem te houden.
Hij moet namelijk op zn plek gezet worden imo. Hij is jullie de baas, en dat hoort andersom.
Lees jullie in over dominantie, rangorde bepaling en hoe jullie dat kunnen veranderen, door bijv. al kleine dingen als
eerst door de deur naar binnen/buiten. Voor de hond lopen ipv achter hem aan. Hem laten wachten als je eten neerzet,
veel oefenen met gehoorzaamheid, zit, blijf, terug en nee bijv. Máár, dit moeten jullie állemaal gaan doen dan.
Anders word het voor de hond niet duidelijk waar hij staat binnen het gezin.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:14

_Alarm_wlkp schreef:
dierenfan : waarom zou de hond moeten herplaatst worden?
er gaat iets fout wat de kans groot maakt dat het perongeluk was en dan moet je het 'probleem' maar op een ander afschuiven? Vind het kort door de bocht eigenlijk.

Ik zeg toch niet dat hij herplaatst moet worden? Zelf houden en trainen of idd herplaatsen. Ik ben absoluut niet tegen het in laten slapen van honden die agressief zijn dat staat al meerdere keren ook hier op het forum als mensen hier op het forum advies vragen.

Dit is geen afschuiven als je deze hond herplaatst. Met liefde zou ik deze hond gerust durven te nemen. Ondanks dat er hier vaak wel jonge kinderen rond lopen thuis. Echter het is mijn ras niet en ik heb de plaats niet maar zou hier echt niet bang van zijn. Hij heeft minder gebeten tot nu toe dan dat mijn vorige boxer gedaan heeft en daar is het ook helemaal goed bij gekomen (was ook herplaatser en zeer fel op speeltjes en kort lontje)

Nu ken ik deze hond totaal niet en de situatie waarin hij geleeft heeft en nu leeft ook niet. Echter als elke hond die kan bijten en elke kat die durft te bijten of te slaan met zijn poten in geslapen wordt dan wordt dat een grote opruiming.

Niemand krijgt toch de 'doodstraf' na 1 of 2 bijtincidenten die in feite wel raak geweest zijn maar geen ernstige schade gebracht hebben? Als deze hond echt had gepakt om te pakken dan had het been er anders uit gezien hoor......

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 23:54

Loiz schreef:
Trekspelletjes kunnen bij sommige honden verkeerd uitpakken. Is een strijd van dominatie.
Ik denk dat je moet gaan praten wat jullie willen en hoeveel jullie allemaal willen inzetten om hem te houden.
Hij moet namelijk op zn plek gezet worden imo. Hij is jullie de baas, en dat hoort andersom.
Lees jullie in over dominantie, rangorde bepaling en hoe jullie dat kunnen veranderen, door bijv. al kleine dingen als
eerst door de deur naar binnen/buiten. Voor de hond lopen ipv achter hem aan. Hem laten wachten als je eten neerzet,
veel oefenen met gehoorzaamheid, zit, blijf, terug en nee bijv. Máár, dit moeten jullie állemaal gaan doen dan.
Anders word het voor de hond niet duidelijk waar hij staat binnen het gezin.

Hij wacht tot het eten neergezet is en begint pas met eten als een van ons zegt dat hij mag eten. Dit geldt voor mij, mijn ouders en mijn zusje. Hij gaat ná ons de deur uit, hij moet altijd eerst rustig zitten voor zijn riem om gaat en hij loopt gewoon aan de voet als wij dat vragen. Bij iedereen.

Hoe kom je erbij dat hij ons de baas is? Omdat hij mijn zusje beet tijdens het spel? Volgens mij kan dat de meest onderdanige hond nog overkomen. De therapeut komt langs om voor mijn ouders te bevestigen dat het niet weer gebeurt wanneer we bepaalde dingen omgooien, dus geen spelletjes meer waarbij de hond iets moet pakken wat met de hand voortbewogen wordt. Alleen nog apporteren en zoekspelletje e.d.. Eventueel kan zij helpen de band tussen ons en de hond te versterken, al denk ik dat deze voor zo lang wij hem hebben al behoorlijk sterk is, hij trekt echt naar ons toe :).