Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Het zou sneu zijn om de hond in te laten slapen.
. _San87_ schreef:De vrouw die ons wil gaan helpen helpt de dieren in ons asiel ook. Een erg aardige vrouw met ontzettend veel verstand van zaken, daar maak ik mij geen zorgen over.
Spelen doen we niet meer met hem. Alleen balletjes apporteren en zoekspelletjes.
? xRomana schreef:Hij heeft het kind proberen te corrigeren, als ik het verder zo lees is dr niets met die hond aan de hand.
Het blijven honden, en opassen geblazen met jonge kinderen, die ze als lagere zien.
_Alarm_wlkp schreef:dierenfan : waarom zou de hond moeten herplaatst worden?
er gaat iets fout wat de kans groot maakt dat het perongeluk was en dan moet je het 'probleem' maar op een ander afschuiven? Vind het kort door de bocht eigenlijk.
Loiz schreef:Trekspelletjes kunnen bij sommige honden verkeerd uitpakken. Is een strijd van dominatie.
Ik denk dat je moet gaan praten wat jullie willen en hoeveel jullie allemaal willen inzetten om hem te houden.
Hij moet namelijk op zn plek gezet worden imo. Hij is jullie de baas, en dat hoort andersom.
Lees jullie in over dominantie, rangorde bepaling en hoe jullie dat kunnen veranderen, door bijv. al kleine dingen als
eerst door de deur naar binnen/buiten. Voor de hond lopen ipv achter hem aan. Hem laten wachten als je eten neerzet,
veel oefenen met gehoorzaamheid, zit, blijf, terug en nee bijv. Máár, dit moeten jullie állemaal gaan doen dan.
Anders word het voor de hond niet duidelijk waar hij staat binnen het gezin.
.