Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:Gebeurde dat echt? Als in echt ogen eruit?Wow.

Caira schreef:Maar ja, hoe moet je er nu mee omgaan? Ik kan mijn hond moeilijk los laten, maar hij wordt er zo ook niet socialer op. En mijn paard? Die schrikt zich straks een keer rot, en dan? Wie zegt dat hij geen angst voor honden ontwikkelt. Ik kan ze toch moeilijk een pets met mijn zweep geven?

Magrathea schreef:Ik denk dat we nu al kunnen concluderen dat er heel veel hondeneigenaren zijn die eigenlijk geen hond zouden moeten hebben
SaskiaKa schreef:Magrathea schreef:Ik denk dat we nu al kunnen concluderen dat er heel veel hondeneigenaren zijn die eigenlijk geen hond zouden moeten hebben
![]()
Ik moet zeggen dat ik hier meer onopgevoedde "grote" honden tegen kom dan kleintjes. De kleintjes die niet luisteren zitten doorgaans keurig vast aan hun roze designer-bling tuigje want dat staat zo leuk, of in hun Louis Vuitton tasje, dus geen last van![]()
Kwam laatst wel een hele grappige eigenaar tegen: ik liep met mijn hond aangelijnd en er kwam mij een dame met een chihuahua tegemoet. Toen we vlak bij elkaar kwamen tilde ze het beestje aan zijn tuigje in de lucht. Mijn erg sociale Saarloos Wolfhond deed niets, maar blijkbaar was zijn aanblik genoeg voor deze dame om in de stress te schieten. Ik heb haar er toen op gewezen dat ze hem nu precies recht voor de bek van mijn hond hing!

) 
Agossie schreef:Ik ben bang dat haar Staffords de schuld hebben gekregen, maar hoop het niet...
) Caira schreef:Maar Carola, natuurlijk zijn er voldoende grote honden die ook niet opgevoed zijn en voldoende kleintjes die WEL opgevoed zijn. Waar het mij voornamelijk om gaat is dat het gedrag van de kleine hondjes zo gebagetaliseerd wordt. Net alsof het 'normaal' is dat een kleine hond uitvalt en a-sociaal gedrag vertoont. Terwijl ook hier de consequenties groot kunnen zijn.
Anoli schreef:Of in ieder geval geen hond mogen hebben voordat ze eerst een cursus hebben gevolgd óver honden en hun opvoeding...
Ik irriteer mij mateloos aan die kleine hondjes die maar worden meegenomen als mode accessoires... "loopt die niet mee??", nou ja, dan tillen we hem maar...