Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Het allermooiste zou zijn als je nichtje het toch een soort van kan 'afsluiten ' met deze hond. Dus eventjes kijken, en laten zien dat het hondje waarschijnlijk gewoon geschrokken was ofzo. Want sommige mensen worden voor hun leven getekend door zo'n ervaring, het zou toch erg zijn als ze vanaf nu altijd bang is van honden.
Edit: een golden retriever?! Nou dat is wel heel apart. Zit geen kwaad in dacht ik altijd..
Magrathea schreef:Het allermooiste zou zijn als je nichtje het toch een soort van kan 'afsluiten ' met deze hond. Dus eventjes kijken, en laten zien dat het hondje waarschijnlijk gewoon geschrokken was ofzo. Want sommige mensen worden voor hun leven getekend door zo'n ervaring, het zou toch erg zijn als ze vanaf nu altijd bang is van honden.
Edit: een golden retriever?! Nou dat is wel heel apart. Zit geen kwaad in dacht ik altijd..
Hannanas schreef:Lastig, in mijn ogen is dit een case waar je niet uitkomt.
Hond zal niet lang aan de lijn hebben gezeten want je knoopt hem redelijkerwijs vast ivm langslapers enz.
En je nichtje moet wat uitgelokt hebben in dichte nabijheid, en met dr hoofd laag bij de grond.
Als zijstapje: vd week reed er een moeder met kind op eigen fietsje achter mij.
Hond liep superstrak links aan de voet, rechterkant fietspad.
BAM kind reed met fietsje vol in op mijn hond met wiel tegen de ribben.
Ik schrik mij wezenloos! Mijn hond deed niets, behalve omdraaiend wegspringen, maar wat als hij uit schrik gebeten had... Was mijn hond dan de sjaak?
Moeilijke kwesties altijd.
Je kunt niet simpel zeggen " hond mag nooit bijten".
stef schreef:Het gaat om een golden retriever.
Nog geen seconde voor hij greep ging de lip misschien wat omhoog. Vader dénkt dit gezien te hebben, maar weet dit niet zeker door alle hecktiek die even ontstond.
Gini: ik neem aan dat je jouw hond niet onbewaakt bij een supermarkt neer legt?
Traber schreef:Als ik soms zie hoe honden heel dichtbij een ingang aan een paal vastgebonden worden...Mensen bijna struikelend over zijn poten...
Misschien moet een kind niet zomaar naar een hond toegaan,maar ik vind ook niet dat een hond daar aan een paal alleengelaten moet worden terwijl Jan en alleman er bij kan.Vind ik ook wel makkelijk hoor.Ik heb altijd medelijden met die beesten.Waarom laat je m niet lekker thuis als je boodschappen moet doen?Ga je daarna lekker met m wandelen.
Ik hoop dat het meisje er niets aan over houdt.
Kimbers schreef:Wat wordt er bedoeld met hemelen?
) Verder inderdaad de eigenaar er op aanspreken. Aangifte zou bij mij afhangen van de reactie van de eigenaar. Mijn moeder is pas gebeten toen ze een folder in een brievenbus deed. Ze heeft opgebeld en kreeg te horen dat ze het vast zelf had veroorzaakt. Ja toen hebben we wel aangifte gedaan want we bleken ook al nummer 3 te zijn van mensen die we kennen die gebeten was.