Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. en ja hoor als ze binnen moeten dan mogen ze binnen in het onderste deel van het huis, daar ligt mijn jachthond ook vaker in haar mand

Goos_Horses schreef:vind eerlijk gezegt dat ze ergens wel een punt hebben. een hond die 24/7 buiten leeft krijgt aanzienlijk minder aandacht als een hond die s'avonds lekker mee in huis mag.
DaniBanani schreef:Ik heb een hekel aan liegen, maar in dit geval zou ik dat wel doen. Als een asiel zo kortzichtig is dat ze jou geen hond meegeven alleen vanwege het buitenleven, mag jij best een leugentje vertellen. Hoeft niet eens groot te zijn, gewoon zeggen dat ze altijd 't huis in mogen als ze daar behoefte aan hebben. In theorie lieg je dan niet eens, want stel dat de DA zou zeggen bij een ernstig zieke hond dat-ie beter binnen kan blijven zouden jullie dat vast doen, toch?
Goos_Horses schreef:Ik zeg nergens dat de hond het per definitie slechter heeft, ik zeg enkel ik vind het niet kunnen dat honden "afgescheept" (om het even cru te noemen) worden met een hok.
Onze honden lopen ook het merendeel van de dag buiten in het land te doen wat ze willen, maar ze komen ook gewoon in huis. Met mooi weer staat de deur los en kunnen ze in en uit lopen, bij slecht weer gaan en ze willen in huis gaan ze voor de deur zitten blaffen.
dancertje schreef:Goos_Horses schreef:vind eerlijk gezegt dat ze ergens wel een punt hebben. een hond die 24/7 buiten leeft krijgt aanzienlijk minder aandacht als een hond die s'avonds lekker mee in huis mag.
maar dan is het niet gelijk zo dat de hond het slecht krijgt
Goos_Horses schreef:tevens neemt een echte ouderwetse boer geen honden uit het asiel, die haald 9 van e 10 keer en pup

Goos_Horses schreef:vind eerlijk gezegt dat ze ergens wel een punt hebben. een hond die 24/7 buiten leeft krijgt aanzienlijk minder aandacht als een hond die s'avonds lekker mee in huis mag.
Stug vol blijven houden totdat je bij een asiel terecht komt die wel weet te waarderen wat je de hond biedt.