asiel wil dieren niet laten adopteren?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:47

Goos-horses
En niet elke hond is geschikt om in huis te zitten, je hebt honden (zoals de hond van mijn vriendin, die inderdaad op een boerderij woont) die het zalig vinden om buiten te blijven!
Krijgt overdag echt wel z'n aandacht, wandeling en knuffels hoor maar scharrelt ook lekker zelf rond.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:48

heb inderdaad heleen een pb gedaan. Ik begrijp heel goed dat ze honden die een binnenleven gewend zijn niet mee willen geven aan mij, ik zou het zo'n hond ook niet aandoen om plots niet meer op de sofa te kunnen liggen. Een boederijhond die honden en katten gewend zijn, bestaan ze nog wel.....zucht.
Ook zijn wij echt wel buitenmensen dus contact is er zeker ;) . en ja hoor als ze binnen moeten dan mogen ze binnen in het onderste deel van het huis, daar ligt mijn jachthond ook vaker in haar mand :j
Laatst bijgewerkt door sjojo op 27-08-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:49

Goos_Horses schreef:
vind eerlijk gezegt dat ze ergens wel een punt hebben. een hond die 24/7 buiten leeft krijgt aanzienlijk minder aandacht als een hond die s'avonds lekker mee in huis mag.

Daar ben ik het niet mee eens, onze hond wordt 3 keer per dag uitgelaten (gem. 5 km per wandeling) en als wij buiten zijn, wat met veel dieren vrij veel tijd is, is zij in de buurt. Verder kan ze lekker in ons eigen weiland op zoek naar mollen etc om te vangen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:50

DaniBanani schreef:
Ik heb een hekel aan liegen, maar in dit geval zou ik dat wel doen. Als een asiel zo kortzichtig is dat ze jou geen hond meegeven alleen vanwege het buitenleven, mag jij best een leugentje vertellen. Hoeft niet eens groot te zijn, gewoon zeggen dat ze altijd 't huis in mogen als ze daar behoefte aan hebben. In theorie lieg je dan niet eens, want stel dat de DA zou zeggen bij een ernstig zieke hond dat-ie beter binnen kan blijven zouden jullie dat vast doen, toch? :D

Helemaal mee eens. Het is niet relevant. De honden mogen naar binnen, in hun eigen huis/hok.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:51

Goos_Horses schreef:
vind eerlijk gezegt dat ze ergens wel een punt hebben. een hond die 24/7 buiten leeft krijgt aanzienlijk minder aandacht als een hond die s'avonds lekker mee in huis mag.

Dat hoeft natuurlijk niet,ik ben overdag nooit in huis maar wel buiten.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:52

Ik zeg nergens dat de hond het per definitie slechter heeft, ik zeg enkel ik vind het niet kunnen dat honden "afgescheept" (om het even cru te noemen) worden met een hok.

Onze honden lopen ook het merendeel van de dag buiten in het land te doen wat ze willen, maar ze komen ook gewoon in huis. Met mooi weer staat de deur los en kunnen ze in en uit lopen, bij slecht weer gaan en ze willen in huis gaan ze voor de deur zitten blaffen.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:53

Ja dat zegt mijn vader ook, dat ik moet zeggen dat ze binnen mogen (in hun supergeïsoleerd en met dekens en kussens voorzien hokje dat om de zoveel tijd gepoetst wordt en als het winter is nog eens voorzien wordt van zachthooi)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:53

Goos_Horses schreef:
Ik zeg nergens dat de hond het per definitie slechter heeft, ik zeg enkel ik vind het niet kunnen dat honden "afgescheept" (om het even cru te noemen) worden met een hok.

Onze honden lopen ook het merendeel van de dag buiten in het land te doen wat ze willen, maar ze komen ook gewoon in huis. Met mooi weer staat de deur los en kunnen ze in en uit lopen, bij slecht weer gaan en ze willen in huis gaan ze voor de deur zitten blaffen.

Maar de ts heeft een verwarmd hok, niet bepaald 'afschepen' te noemen.

Goos_Horses

Re: asiel wil dieren niet laten adopteren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:55

komt in mijn ogen op hetzelfde neer. Hond zit hoe dan ook alleen in zijn/ haar hok wel of niet verwarmd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:56

dancertje schreef:
Goos_Horses schreef:

maar dan is het niet gelijk zo dat de hond het slecht krijgt

Mijn hond, die wel gewoon in huis mag, is ook niet zo'n aanhankelijk knuffelbeest, die houdt ook van rustig buiten liggen en doet dat ook vaak, hij ligt bij de geiten op te passen terwijl wij binnen zitten. (de deur is meestal open)het hangt echt van het type hond af.
Mijn jack russel daarintegen vind de stenen buiten te hard voor haar billetjes, dat is een echt prinsesje, die zou daar weer niet gelukkig van worden.

En hoe denk je dat ze in de asiels zitten, dat is toch ook niks voor een hond?
Daar krijgen ze echt niet zoveel aandacht en hebben veel minder ruimte, sommige zitten daar heel lang, ik vind dat veel vervelender voor een hond.
En hoeveel mensen doen hun hond in de bench en gaan de hele dag naar hun werk?
Das binnen maar ook niet diervriendelijk.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:58

nee ze zitten er met zijn 2en Goos_horses ik zou liever bij ts terecht komen dan bij een echte ouderwetse boer

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:59

ik vind beide geen optie voor mijn honden. hoe dan ook het is puur eigen mening.
Als ts persé een hond wil uit het asiel zal ze moeten liegen en hopen dat ze niet door de mand valt.

edit:

tevens neemt een echte ouderwetse boer geen honden uit het asiel, die haald 9 van e 10 keer en pup

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:02

Als je liegt geef je een hond wel een kans op een beter leven.

loriene

Belachelijk dat ze je geen hond meegeven.
Wij hebben ook een kruising mechelaar,duitse herder en een ruwharige jackrussel.Dezen lopen ook altijd op het erf los,kunnen in de stallen komen,hebben een mand tot hun beschikking.
Komen ook niet in huis.
Tijdje geleden was de herder ziek,mocht ze in huis.
Die was me toch blij dat ze na een paar dagen weer naar achteren mocht!!!!
Jackrussel hebben we overgenomen van een fokker die er veel te veel had,deze kan niet binnen want dan vervreet hij alles.
Honden krijgen genoeg aandacht want wij zijn ook altijd achter bij de pony`s.

dancertje

dan lig je achter ook die nemen honden uit asiels zie het hier in de buurt genoeg

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:09

Goos_Horses schreef:
tevens neemt een echte ouderwetse boer geen honden uit het asiel, die haald 9 van e 10 keer en pup

Hihi, die geeft er ook geen cent voor uit, denk ik! :+

Maar die asiels bij dancertje in de buurt, daar moet de ts dan wel een kans hebben, als die oude boeren daar ook een hond meekrijgen?
Waar is dat , dancertje!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:13

ik dat er zo wie zo katten meegegaan zijn met boeren kwa honden maak ts zeker een kans bij ons in de buurt het is in woerden er zit toevallig een hond die aan de omschrijving voldoet
http://dierenhulpverleningwoerden.nl/ni ... aatshonden en de eerste hond breston.
hij zit er wel een 6 maanden maar hij zou juist geplaatst moeten worden op een terrein buiten
Laatst bijgewerkt door dancertje op 27-08-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:14

Wij hebben een kruising Mechelaar via een stichting.
Hij komt gewoon binnen, maar wat een gebruiksaanwijzing had en heeft die hond.
Wij doen een dier niet gauw weg en ook hij blijft voor altijd.
Maar stel dat we wel een ander thuis voor hem zochten had ik dit een prima adres voor hem gevonden.
Wel zou hij het in huis ook missen (het is een echte knuffel op de bank hond) maar daar kan ie mooi rond.
Ons andere hondje een Boerenfox zou ik echt niet meegeven als buitenhond, die vriest veel te gauw dood, ha, ha,
en ze kan makkelijk loslopen.

Dierenasiel hier in de buurt doet ook zo moeilijk met katten.
Ze geven geen kat mee als ie niet de weg op mag, zelfs al heeft ie een buitenren.
Nee, al die katten die verongelukken of mishandeld of vergiftigd worden dat is zeker feest!

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:23

wat lief dat jullie mee helpen zoeken. Katten (dominante rakkers) en kinderen van 7 jaar mogen geen probleem zijn. verder woon ik regio maaseik.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:27

dan denk ik dat de herder die ik stuurde geen geschikte combinatie zal zijn helaas

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:31

Een hond die kan rennen,ravotten, het erf in de gaten kan houden en weet wie zijn baas is, is dolgelukkig want hij kan hond zijn.Iik heb veel meer moeite met de hond van mensen die zonodig een hond moeten, allebei werken, driehoog achter wonen, nee die hond is gelukkig zeker, dat zouden ze moeten verbieden.
Ts, ik hou ook niet van liegen maar in dit geval vertelde ik ze precies wat ze willen horen en nam ik de hond van je keuze mooi mee naar huis. Dier krijgt een hondenparadijs op aarde.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:48

ja een hondenparadijs, waar een hond echt hond kan en mag zijn! tja dan zit er verder zeker niet veel op dan als ik de volgende keer een hond vind die bij ons kan passen maar moet liegen. pff haat dat, lieg niet graag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:00

Als je daarmee een dier een goed tehuis kunt geven dan mag je van mij alles bij elkaar liegen.

cali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:06

Liegen heeft vaak geen zin, veel asielen hebben nacontrole!
Zou dat eerst even checken voordat je door de mand valt.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:16

Goos_Horses schreef:

Wat een ontzettende kolder, als je buitenaf woont met veel ruimte ben je voornamelijk buiten totdat de schemering inzet, het werk is immers nooit klaar en de honden....die lopen zalig om je heen te dartelen, stelen je gereedschap, liggen zalig te zonnebaden, graven gaten, rollen door de prut, zetten samen de boel op stelten, zitten achter de muisjes aan, spelen de renspelletjes met de veulens en de lammetjes mee...wat een vreselijk rotleven. Mijn honden zouden het écht niet op prijs stellen als ze de hele avond binnen moeten zitten terwijl het baasje voor de tv hangt of bijv aan het bokken is. Nee Goos_Horses, kan het absoluut niet met je eens zijn.

TS , erg vreemd dat er zo gereageerd wordt op jou aanbod, hebben ze daar echt zo'n tunnelvisie? -O- Stug vol blijven houden totdat je bij een asiel terecht komt die wel weet te waarderen wat je de hond biedt.