Dierenambulance is weer gekomen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:04

wat een lieffies!

waar zit jullie opvang?
ik ben nog opzoek naar cavia mannen,liefst jongkies.
zoek zowizo nog een rus en een zilveragouti..

heb 6 mannen en heb ruimte voor 10 mannen..dus ik ben nog opzoek naar max 4 caafs :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:04

Als het mocht zou ik ze allemaal willen opvangen, wat een schatjes!
Helaas mag ik geen konijnen meer :(

Laptopmuis

Re: Dierenambulance is weer gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 10:27

We zitten in Midden-Limburg.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:28

Laptopmuis schreef:

wow dat is wel ver voor mij (N-H)
in uiterste nood ben ik alsnog bereid om een paar kleine schatjes op te vangen :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 10:29

In mijn onderschrift staan alle dieren die op dit moment bij ons verblijven :-).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 13:49

Ozzy is ook al verhuisd :-)
Dus de teller staat nog op drie konijntjes van de dierenambulance.

Zijn ook superleuke konijnen :P.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:44

Laptopmuis schreef:

Welke andere opvang bedoelde je in Limburg, er zijn er 2, in Baarlo en in Born

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 16:30

Lynn_Nikita schreef:
Laptopmuis schreef:

Welke andere opvang bedoelde je in Limburg, er zijn er 2, in Baarlo en in Born

In Baarlo is er één en het Kuufke helpt de dierenambulance ook.
Toen hielp Born de dierenambulance niet omdat dat in connectie stond met de dierenbescherming waar zij tegen zijn. Hebben een grote ruzie ofzoiets, kom er zelf niet meer wijs uit.
Weet niet of ze nu wel konijnen opvangen van de dierenambulance, maar toendertijd namen ze enkel dieren aan van particulieren en van andere opvangen (ook alleen als er afstandsgeld mee kwam).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:30

Ik geloof niet van dieranambulance idd om problemen maar ze hebben wel veel gedumpte Belgische konijnen ( Ik heb er zelf 3 belgische)
Particuliere konijnen opvangen vragen ze 35- euro voor, aangezien alle mannetjes ook gecastreerd worden en alles ingeeint wordt.
Als je een konijn wilt adopteren betaald je naar wat je wil, mag 1- euro, maar mag ook 50,- wat je wilt missen.
Beste hieraan vind ik dat alle mannetjes gecastreerd zijn en ze alleen in koppels wegmogen of thuis een ander konijn moet zijn wat aan het opvang konijn geloppeld wordt.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:32

En geloof me. Die Belgische opvangen moeten ook een afstandsbedrag betalen. Zelfs wij moesten dat toen we ooit eens twee konijnen wilde brengen die ze bij ons voor de deur gezet hadden.. we zaten vol dus dachten dat ze dat wel zouden begrijpen. Nou mooi niet.
Konijnen zijn toen naar het Kuufke gegaan die ze met open armen ontvingen.

Born vindt ons ook een flut opvang, omdat we geen afstandsgeld vragen en daardoor de dieren niet kunnen castreren. Maar... mensen die bij ons konijnen brengen.. zouden echt geen geld ervoor neertellen.
Voer en alles betalen we uit eigen zak. Hebben wel een dierenarts die de dieren gratis nakijkt voor ons. Maar medicijnen betalen we allemaal zelf. We financiëren dit door kooien en andere toebehoren bij de konijnen te vragen. We krijgen soms supermooie kooien die we dan verkopen voor 50 euro. Dat komt dan weer in het voer, huisvestings en dierenarts potje.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:55

keep up the good work !!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:53

Oef, dat vind ik wel triest... Die laatste dikke staat ook heel hoog op de poten of ie bang is of buikpijn heeft, arm ding. Die wam is ook groter dan hij hoort inderdaad. :=
Komt bij jou vast helemaal goed!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:32

Laptopmuis schreef:
En geloof me. Die Belgische opvangen moeten ook een afstandsbedrag betalen. Zelfs wij moesten dat toen we ooit eens twee konijnen wilde brengen die ze bij ons voor de deur gezet hadden.. we zaten vol dus dachten dat ze dat wel zouden begrijpen. Nou mooi niet.
Konijnen zijn toen naar het Kuufke gegaan die ze met open armen ontvingen.

Born vindt ons ook een flut opvang, omdat we geen afstandsgeld vragen en daardoor de dieren niet kunnen castreren. Maar... mensen die bij ons konijnen brengen.. zouden echt geen geld ervoor neertellen.
Voer en alles betalen we uit eigen zak. Hebben wel een dierenarts die de dieren gratis nakijkt voor ons. Maar medicijnen betalen we allemaal zelf. We financiëren dit door kooien en andere toebehoren bij de konijnen te vragen. We krijgen soms supermooie kooien die we dan verkopen voor 50 euro. Dat komt dan weer in het voer, huisvestings en dierenarts potje.

maar waarom doen ze dat bij haar wel? Konijnen zat bij haar en ook met konijnen ophalen is het echt retedruk altijd.
Voordeel aan castreren is dat ze alleen maar koppeltjes afgeeft en konijnen dus niet alleen komen te zitten ( gelukkig) en dat er ook geen nestjes gefokt kunnen worden door mensen die konijnen overnemen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:44

Maar.. mensen die hun dier kwijt willen gaan geen 30 euro betalen.. laten hem liever ergens los.. want hij wordt toch wel gevangen denken ze dan.

Vandaag zijn er weer twee verhuisd. Sunny en Charly.
Enkel Woezel is er nog :-)