Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stef schreef:Teacup biggetjes bestaan nietZe worden wel alszijnde zo verkocht, maar ze worden ook gewoon "groot", zie de link die ik eerder postte.
Desteney_ schreef:stef schreef:Teacup biggetjes bestaan nietZe worden wel alszijnde zo verkocht, maar ze worden ook gewoon "groot", zie de link die ik eerder postte.
Als ze ouders volwassen zijn en volgroeid worden de biggetjes nooit groter dan de ouders zelf. Daarom is het heel belangrijk om te vragen of je de ouders mag zien aangezien alle biggetjes klein zijn.
En dingen die er op de website staan zijn ook niet 100%.. Een varkentje castreren onder verdoving, not done.. Voor elk dier en mens is een verdoving natuurlijk een risico, want je hebt kans dat je er heel moeilijk uit komt. Het 'beste' is om een varkentje gewoon te castreren zonder verdoving als ze nog jong zijn.. Het doet even pijn en er word even heel hard gegild, maar dan zijn ze er wel gelijk vanaf en moeten ze niet eerst nog uit een narcose komen.
Desteney_ schreef:stef schreef:Teacup biggetjes bestaan nietZe worden wel alszijnde zo verkocht, maar ze worden ook gewoon "groot", zie de link die ik eerder postte.
Als ze ouders volwassen zijn en volgroeid worden de biggetjes nooit groter dan de ouders zelf. Daarom is het heel belangrijk om te vragen of je de ouders mag zien aangezien alle biggetjes klein zijn.
En dingen die er op de website staan zijn ook niet 100%.. Een varkentje castreren onder verdoving, not done.. Voor elk dier en mens is een verdoving natuurlijk een risico, want je hebt kans dat je er heel moeilijk uit komt. Het 'beste' is om een varkentje gewoon te castreren zonder verdoving als ze nog jong zijn.. Het doet even pijn en er word even heel hard gegild, maar dan zijn ze er wel gelijk vanaf en moeten ze niet eerst nog uit een narcose komen.
Bandida schreef:Desteney_ schreef:Wij wonen in een flat op de 1e etage
![]()
Ben je zeker dat je hier lang genoeg over nagedacht hebt?
- mestgeur
- 120 DB kreten
- vervelen = slopen
- ga je die echt aan een lijn uitlaten? want varkens willen helemaal geen 2 km gaan wandelen, die willen kop in de grond en wroeten
- negatieve reacties van buren/huiseigenaar..
Desteney_ schreef:Voor elk dier en mens is een verdoving natuurlijk een risico, want je hebt kans dat je er heel moeilijk uit komt. Het 'beste' is om een varkentje gewoon te castreren zonder verdoving als ze nog jong zijn..
Desteney_ schreef:Mestgeur is geen probleem, mijn moeder loopt elke dag met d'r poetsdoekje in de weer dus de mestgeur is geen probleem.
Uitlaten? Ik heb daar niks over gezegd. Hij word hier zindelijk gemaakt op de kattenbak
GamblersCup schreef:Veel plezier, ik heb nu al medelijden met het beestje. En dit zeg ik niet zomaar.
Mijn pa heeft zo'n dier gehad, was hartstikke leuk in het begin! Ze zijn grappig, intelligent, hij kon hartstikke goed met de katten en de honden opschieten. Af en toe maakte ie de schuifdeur van de voorraadkast open en dan vonden ze m ondersteboven in z'n zak voer, dan zag je alleen nog z'n kont uit de zak steken, hartstikke grappig natuurlijk! (deur is toen ook dicht gemaakt)
Zij hebben een grote tuin waar ie in kon (wat al "beter" is dan een woelbak... dat men zulke armoedige maatregelen moet nemen om een béétje in de buurt van de behoeften van een dier te komen, zegt al genoeg) en leek het naar z'n zin te hebben.
Ik vond al dat ze ondoordacht aan zo'n dier begonnen waren, maar hij leek het echt "goed" te doen... totdat het diertje bijna een jaar oud was. Zelfs hun merkten dat het dier, ondanks de andere dieren en de tuin en de aandacht die hij van het hele gezin kreeg, niet op z'n plek was. Dat werd steeds duidelijker. Bovendien werd ie toch wat groter dan het theekopjes-formaat (en vergis je niet, 40 cm is niet ienimini! Zeker niet als 40 cm door het huis stiert, katten en honden gaat pesten met scherpe tanden, dingen gaat slopen) En hoe lief ie ook was, aan je broekspijp stond te trekken als ie op schoot wilde, met z'n etensbak stond te frisbieen omdat het volgens hem etenstijd was, heerlijk op de bank lag te slapen... ze hebben het diertje uiteindelijk naar een kinderboerderij gebracht die m graag wilde hebben. Zelfs mijn pa en z'n gezin, wat geen varkensexperts zijn maar het "zo schattig vonden", zagen diréct dat het dier het veel meer naar z'n zin had! Hij woont nu bij soortgenootjes, krijgt gewoon natuurlijk voer ipv speciaal voer voor "huiszwijntjes" waardoor de mest minder en droog is (want ja, hij moet op de kattenbak...) en loopt de hele dag op de wei, heeft een modderplaats waar hij en z'n onafscheidelijke vriendjes elke dag uitgebreid in liggen te pitten... kortom, diertje wordt nu gehouden zoals het hoort en is gelukkig.
Ik vond m ook superschattig hoor! En dacht er direct aan zelf 2 aan te schaffen, eerlijk is eerlijk, geef ik direct toe. Ze zijn echt hartstikke leuk! Maar de ervaring leert dat het geen dieren zijn om in huis te houden en zéker niet in een appartementje waar óók nog eens een tuin mist waar ie in kan zodra hij dat wil.
Ik zou zeggen, denk er nog eens goed over na, in het belang van het dier.
By the way, die van m'n pa heette Bacon, tweede optie was Hamlet
Was te zien in de documantaire (was op belgie een paar weken terug) en te lezen op de diverse websites.
.
.
.