Hoe snel went een hond aan alleen thuis zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:45

Wat van soort hond zoek je dan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:46

DaniBanani schreef:
Bedankt voor alle reacties! :)

Ik vind het inderdaad een idioot advies om een pup te nemen. Los van dat we beide geen zin hebben in bijvoorbeeld zindelijk maken en hele beperkte wandelingetjes en alles wat meer bij pups hoort, kan je natuurlijk zelf ook bedenken dat 'even meer tijd regelen' niet zo simpel werkt.

Ik heb een 4 jarige herplaatser want ik wilde ook een die al zindelijk was. Een grotere spijt kon ik niet hebben. Mijn tapijt werd alsnog vervangen door laminaat omdat het er na 3 maanden niet uitzag en hij had last van verborgen gebreken. Als ik het kon overdoen ging ik naar iets wat ik volledig naar mijn hand kan zetten. En dat is voor mij die flut wandelingen waard.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:50

Ik vang honden op voor een stichting en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze de boel bij elkaar blaffen. Bij sommige honden is dat inderdaad wel zo maar vaak weten we dat al van tevoren. De honden die ik gehad heb zijn ook allemaal zindelijk. Wel is het zo dat veel van die honden (vooral in het begin) onzeker zijn, maar hoe langer ze in Nederland verblijven hoe meer ze zich op hun gemak voelen :)

Silence

Re: Hoe snel went een hond aan alleen thuis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:58

TS, geen zin in dit, geen zin in dat...
Moet je überhaupt wel aan een hond beginnen?
Ook een herplaatser kan niet zindelijk zijn, kan dingen slopen en daardoor net zoveel tijd kosten als een pup.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:59

Hoi ts.

Graag zou ik willen weten wat voor soort mensen jullie zijn,
(denk aan actief, enz.).
En wat zoeken jullie in een hond?

Want ik weet nog een heel leuke pup die al een tijdje alleen kan zijn.
Een super leuke hond die mogelijk herplaatst word omdat de vrouw der huizes het toch niet zo leuk vind om een hond te hebben.

Maar ik ga wel met bovenstaande mee.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:00

Prisca schreef:
Waarom uit het buitenland...grr help de honden hier...ik ben hier zo tegen 1 rond redden is plek maken voor 10 tallen andere. Ik heb hier qua alleen blij slecht ervaringen mee.

Een hond uit buitenland geeft helemaal problemen vaak vertonen die kennel gedrag en blafen voor alles ook missen ze sociaal gedrag van bv aan de lijn lopen. Helaas zie ik er iedere week een hoop en mensen hebben er hun handen vol aan TE vol.

Misschien moet je eens komen kennismaken met onze hond voordat je elke hond uit het buitenland over dezelfde kam scheert.

Kennelgedrag en blaffen? Nee. Enkel waken (beter dan mijn andere hond die ik van puppytijd had ooit gedaan heeft)
Sociaal gedrag missen? Niets van te merken. Ze is in het begin bij vreemden een beetje terughoudender, meer niet.
Niet mooi aan de lijn lopen? Nooit op geoefend en ze loopt mooi naast mij mee.
Ze zit binnen als we weg zijn, zonder bench, en ze heeft nog niets misdaan.

Ze is ook nog erg sociaal naar andere honden. Ze waarschuwt andere honden als ze te ver gaan, en 10 seconden later rennen ze alweer samen over het veld.

En mijn hond is geen uitzondering. Vrienden van ons hebben ook een hondje uit Spanje, en luistert veel beter dan de 'binnenlanders'.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:03

Er zullen ook mensen zijn die een pup wilden precies om die reden (naar je hand kunnen zetten) en die bleek tóch problemen te ontwikkelen waar ze niet op hadden gerekend. :)

En omdat we graag een hond willen waar we langere stukken mee kunnen wandelen en geen 12 korte stukjes per dag, moeten we maar niet aan een hond beginnen? :+
Daar ga ik verder ook niet eens op in. Ik ben niet voor niets nu -maanden van tevoren- al informatie aan het zoeken, stichtingen bekijken, asiels in de gaten houden, bedenken wat we allemaal met de hond willen gaan doen - dat is niet omdat we er allemaal geen zin in hebben, hoor. Ik heb er vooral Heel Erg zin in! Alleen niet in een pup, dat is alles.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:04

DaniBanani schreef:
Er zullen ook mensen zijn die een pup wilden precies om die reden (naar je hand kunnen zetten) en die bleek tóch problemen te ontwikkelen waar ze niet op hadden gerekend. :)

En omdat we graag een hond willen waar we langere stukken mee kunnen wandelen en geen 12 korte stukjes per dag, moeten we maar niet aan een hond beginnen? :+
Daar ga ik verder ook niet eens op in. Ik ben niet voor niets nu -maanden van tevoren- al informatie aan het zoeken, stichtingen bekijken, asiels in de gaten houden, bedenken wat we allemaal met de hond willen gaan doen - dat is niet omdat we er allemaal geen zin in hebben, hoor. Ik heb er vooral Heel Erg zin in! Alleen niet in een pup, dat is alles.

Je hebt gelijk hoor!

Maar ik denk dat er vast iets in de asiels zit. En zo niet dan zou ik inderdaad wat organisaties opzoeken die honden uit het buitenland herplaatsen maar eerst in gastgezinnen laten wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:14

Ik denk dat de kans redelijk klein is, dat je toevallig in exact die ene periode dé hond vindt die bij je past.
Vaak moet je al meerdere maanden gericht zoeken om "de" hond te vinden. Dus dat laat zich niet echt plannen op een maand die je toevallig al vrij hebt.

Of een hond in een maand tijd kan wennen aan 't nieuwe huis en daar alleen zijn?
Als het een probleemvrije hond is, die al gewend is om alleen te zijn wel.
Dan is een maand wel genoeg om 'm aan z'n nieuwe omgeving te laten wennen.

Want ook honden die weten hoe ze braaf alleen moeten zijn, zullen echt even opnieuw moeten "wennen" aan hun nieuwe omgeving. Een nieuwe baas, een nieuw huis, nieuwe geurtjes, nieuwe geluiden... Een nieuw ritme.

Sommige honden pakken dat zelfs binnen een paar dagen al op.
Anderen hebben daar wat langer voor nodig.

Een hond die wel wat problemen heeft?
Daar heb je echt meerdere maanden voor nodig, dus dan is één maandje waarschijnlijk geen termijn die ruim genoeg is om de hond echt goed te trainen...

Maar nogmaals, dat is 100% afhankelijk van de individuele hond.
Eigenlijk niets over te zeggen op voorhand...

Wij hebben ook eens een tijdelijke herplaatser gehad die vriendelijk zou zijn met andere honden, zindelijk zou zijn en goed alleen thuis kon zijn.
Nou, mijn eigen hondje werd GEK van 'm. Hij bleef maar achter haar aan jagen. Stopte geen minuut (als ik foto's terug kijk, zie ik dat mijn hondje daar echt heel vermoeid op staat in die periode).
Hij piste en kakte alles onder. Ook als hij net daarvoor buiten was geweest en wat had gedaan.
Alleen zijn? Ik kon nog niet eens even naar de toilet, voordat hij direct begon te blaffen en aan de deur begon te krabbelen.

Ik (en m'n hond, m'n vriend en alle buren) was erg blij toen hij een permanent plekje bij een gezin vond, dat goed bij hem paste. Zij hebben ook nog wat werk aan 'm gehad, maar eiste minder van 'm (was bijv. altijd iemand bij hem) dan wij.

En nu hebben we ook een herplaatser in huis, die bij ons een permanent plekje heeft gevonden.
Dat was de eerste weken (iets meer dan een maand) ook even wennen... Even in het ritme komen, in de balans... Aan elkaar wennen...
Hij blafte in het begin ook als ik even naar de supermarkt ging.
Dat doet hij inmiddels niet meer, omdat hij nu z'n draai heeft gevonden en z'n nieuwe omgeving nu goed kent. En weet dat ik snel weer thuis ben.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:18

Wel moet je altijd nog zelf de kennis hebben als je naar een hond gaat kijken.
1 Van onze herplaatsers komt ook van een stichting in Nederland, maar ze omschreven een geheel andere hond.
Als deze hond bij onervaren mensen was gekomen was het helemaal mis gegaan.
En wie is dan weer de duppe?
Wee het dier.

De hond gaat nooit meer weg hoor daar niet van, maar ppfff soms was het echt heel erg doorbijten.

En iderdaat de perfectie hond vind je misschien niet, mensen zijn ook niet perfect.
Maar het is misschien net die hond die jou heel veel kan leren waardoor je kan groeien.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:40

Een goede stichting licht je eerlijk voor....binnen de grenzen van wat hun bekend is, dat spreekt voor zich. Over Havanna zijn ze destijds volkomen eerlijk geweest en ze was ook precies zoals ze me hadden beschreven, alleen had niemand gedacht dat de verhuizing naar mij toe zo'n grote klap zou geven. Havanna kwam zindelijk uit het asiel, vanaf dag 1 de perfecte hond in huis :)

Ze zijn er heus hoor. Ik kan je sowieso sphoek echt aanraden, maar er zijn natuurlijk meer goede stichtingen :) Veel succes in elk geval met het vinden van een leuke, geschikte hond :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:49

DaniBanani schreef:
Bedankt voor alle reacties! :)

En daarnaast, zoals gezegd, kijken we ook bij de asiels hier, maar als je geen Amstaff of rasherder wil zijn er weinig jongere, grotere honden zonder flinke problemen.

Ik vind het inderdaad een idioot advies om een pup te nemen. Los van dat we beide geen zin hebben in bijvoorbeeld zindelijk maken en hele beperkte wandelingetjes en alles wat meer bij pups hoort, kan je natuurlijk zelf ook bedenken dat 'even meer tijd regelen' niet zo simpel werkt.

En waarom uit het buitenland? Is een hond uit een Nederlands asiel meer waard? Is die hond 'zieliger'? Wat als we een hond uit een Nederlands asiel zouden halen die oorspronkelijk uit het buitenland komt, is het dan wel goed? Ik vind dat zo'n onzindiscussie, net of ik me ooit verplicht heb leuke honden uitsluitend binnen eigen grenzen te vinden. Bovendien gaan we nu dus alleen kijken naar honden die al in Nederland zijn, dus dan help ik een hond die hier is. ;)

Pff neem dan geen hond?. je wil een kant en klare hond die je 2x savonds uitlaat zijn rondje doet en klaar in zijn maand?. Zo werkt het niet een vriendschap en gezelligheid bouw je op moet je in investeren en veel voor over hebben.
Honden of ze nu oud of jong zijn vragen in het begin tijd. Ook deze hond zal je in het begin "tijd voor moeten vrijmaken" als je dat niet kan of wil moet je het niet doen.

Ik ben nu bezig me een hond van 12 te laten wennen maar vraagt veel tijd en ongelukjes beestje moet wennen. Gisteren wkam hij voor het eerst uit zichzelf een knuffel halen. Ik zou het zo weer doen want is erg dankbaar. Maar de eerste weken is savonds ff weggaan er niet bij hun gaan nu even voor. Kan wel zeggen dat ik mijn jonge hond meer vertrouw met de kids dan die oude ondanks dat zie het gewend is.

Dat een pup de mist ingaat ligt vaak aan de eigenaren/opvoeder dan aan de hond. Ik heb zoveel ellende gezien omdat de baas niet consequent genoeg is. OOK bij een oudere hond moet je consequent zijn misschien zelfs nog meer.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:52

R.X. schreef:
Wel moet je altijd nog zelf de kennis hebben als je naar een hond gaat kijken.
1 Van onze herplaatsers komt ook van een stichting in Nederland, maar ze omschreven een geheel andere hond.
Als deze hond bij onervaren mensen was gekomen was het helemaal mis gegaan.
En wie is dan weer de duppe?
Wee het dier.

De hond gaat nooit meer weg hoor daar niet van, maar ppfff soms was het echt heel erg doorbijten.

En iderdaat de perfectie hond vind je misschien niet, mensen zijn ook niet perfect.
Maar het is misschien net die hond die jou heel veel kan leren waardoor je kan groeien.

Idd de meeste mensen laten zich verleiden door het mooie koppie...

Ik heb nu mijn 6de hond in mijn leven enw eer ga ik naar cursus en iedere keer leer ik weer bij maar voor ons beide is het zooo leuk en gezellig.

Doe ernu raaly-o bij en ga ook nog behendigheid doen lekker lol met dehond maken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:07

Tsjonge jonge zeg, ik sta echt versteld van hoe makkelijk mensen een oordeel klaar hebben. Belachelijk.

We willen een hond waar we lange wandelingen mee kunnen maken hier in de buurt, of op het strand, of stukken mee kunnen gaan fietsen. Waar ik op cursus mee kan, een hondensport mee kan gaan doen, die ik kunstjes kan leren. Waar ik gezellig mee kan ravotten. Waar m'n vriend en ik samen veel lol van hebben.

En nee, geen pup. Omdat we 3 hoog wonen en niet 100 keer per dag naar beneden willen lopen om 'm op het grasveldje te zetten. Omdat we er niet 's nachts 10 keer uit willen. Omdat we niet maanden willen wachten voor we die lange wandelingen kunnen maken. Omdat we geen zin hebben in duizend mensen die hem zo 'schattig en lief' vinden.

Een hond met een rugzakje, geen probleem. We zijn beide kalm en consequent, bezitten ruim voldoende gezond verstand, zijn beide opgegroeid met honden, en ik lees nu al alles wat ik kan vinden over opvoeding en omgaan met problemen. Een hond die een terugval heeft met zindelijkheid? Is niet erg, er ligt laminaat, even opruimen en extra belonen als-ie buiten wat doet, zal wel weer goedkomen. Een hond die weer even moet wennen aan alleen-zijn, helemaal niet erg, als hij het elders wel kon dan komt dat vast wel weer goed.

Maar nee...als we geen pup willen dan impliceert dat dat we per definitie zeer ongeschikt zijn als hondeneigenaar en kunnen we er beter helemaal niet aan beginnen. Zo is het. 8)7

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:10

Inderdaad wat een gezeik

Hoezo neem dan geen hond? Ik vind het juist verstandig dat TS in haar situatie geen pup wil. Het is ook nooit goed!

Red ze wellicht een hondje uit het asiel, moet ze een pup nemen. Neemt ze een pup, had ze beter wat uit een asiel kunnen nemen

OMG bokt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:11

Prisca schreef:
Pff neem dan geen hond?. je wil een kant en klare hond die je 2x savonds uitlaat zijn rondje doet en klaar in zijn maand?. Zo werkt het niet een vriendschap en gezelligheid bouw je op moet je in investeren en veel voor over hebben.
Honden of ze nu oud of jong zijn vragen in het begin tijd. Ook deze hond zal je in het begin "tijd voor moeten vrijmaken" als je dat niet kan of wil moet je het niet doen.

Trek jij altijd zo je conclusies?
Laatst bijgewerkt door Nuage op 24-08-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post aangepast ivm taalgebruik

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:44

@colway
Dit is wat ik lees tussen de regels uit haar reacties. Nu legt ze het beter uit wat ze precies wil en waarom.
Mensen vragen vaak wat maar geven te weinig info WAT ze nu willen.

Helaas maak ik dit wel zo vaak mee nu ook bij mijn buren. Mensen nemen te vaak makkelijk een hond en schrikken dan van het werk en tijd wat het kost. Hoeveel beestjes lopen alleen savonds een klein rondje en verder niets.

Volgens mij hadden meerdere hier dat gevoel. Nu is er meer info en dus ook meer begrip.

@TS
Je wil een hond om er echt mee bezig te zijn kijk dan eens naar een type die daarin pas. Niet alle rassen zijn geschrikt ervoor als je fanatiek wordt.
Als je dan het ras weet is het ook makkelijker kijken of het nu uit asiel wordt of niet. Fokkers hebben vaak ook nog vrij jonge honden te herplaatsen.

Zelf heb ik altijd Welsh Terriers gehad actief, vrolijk en fel en ook erg ondeugend. Klein maatje en groot karakter. Leren snel en en zijn met weinig tevreden maar moeten wel aangepakt worden.
En wat handig is ze worden getrimd dus geen haren in huis wat erg veel scheelt aan zooi.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:25

Ik las dat niet tussen de regels door, dus dan ligt het toch echt bij jou en wat je wilt lezen. Minder snel oordelen dus en als je meer info wilt, kan je daarom vragen i.p.v. je conclusies klaar te hebben

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:02

Je hebt wel een lift hoop ik? En je wilt graag een hond die actief is, is daar in huis ook ruimte voor dat die even uit z'n dak kan gaan. Ik woon ook op een flat en die van mij rausen het huis door als ze even energie teveel hebben. Vind ik niet erg.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 16:39

Prisca, het klopt dat ik weinig info gaf, maar dat was voor mijn vraag verder ook niet relevant. Net als de vraag, overigens, of we wel of geen lift hebben (wel, 2 zelfs), of hoe groot ons huis is.

Ik snap best dat het uit een goed hart komt, en dat er veel mensen zijn die volledig onbezonnen aan een huisdier beginnen, maar het feit dat ik nu al informatie zoek zou toch een aanwijzing moeten zijn dat we bepaald niet impulsief te werk gaan. Wees gerust: die hond gaat 't echt wel goed krijgen. :j

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:52

amyz schreef:
Een goede stichting licht je eerlijk voor....binnen de grenzen van wat hun bekend is, dat spreekt voor zich. Over Havanna zijn ze destijds volkomen eerlijk geweest en ze was ook precies zoals ze me hadden beschreven, alleen had niemand gedacht dat de verhuizing naar mij toe zo'n grote klap zou geven. Havanna kwam zindelijk uit het asiel, vanaf dag 1 de perfecte hond in huis :)

Ze zijn er heus hoor. Ik kan je sowieso sphoek echt aanraden, maar er zijn natuurlijk meer goede stichtingen :) Veel succes in elk geval met het vinden van een leuke, geschikte hond :D

Hier ga ik helemaal in mee. :j
Wij hebben ook een hond via deze stichting geadopteerd en ze zijn niets dan eerlijk geweest over hem en zijn 'gebreken'.
We wisten dat hij verlatingsangst en claustrofobie had voor we hem in huis namen.
Dit is nou 8 maanden geleden en hij kan nu samen met onze andere hond een paar uurtjes, zonder problemen, alleen thuis zijn. Het heeft wel wat langer geduurd dan gedacht om hem het aan te wennen en hij heeft een paar terugvallen gehad, maar nu gaat het de goede kant op.

Er zijn zeker buitenlandse honden die prima alleen kunnen zijn, het opvanggezin kan je er over voorlichten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:54

als je een leuke probleemloze volwassen hond zoekt zou ik eerder nog naar een dierenasiel in NL gaan dan een buitenlandse stichting. Maar dat zijn mijn ervaringen hoor. Er zit overigens enorm veel leuks in NL asielen. Hier in de buurt momenteel een Duitse herder van 9 een labrador van 1, 8 en 10 jaar 2 chi's van 7 maanden een boerenfox van 11 maanden en een x border collie van 2 jaar. En diverse honden die geen enkel probleem ehbben met alleen thuis zijn enz. ;)

Echter een hond die probleemloss alleen thuis kan zijn moet vaak ook wennen aan een nieuwe omgeving. Een hond nemen met het idee hem zo snel mogelijk te moeten leren lang alleen thuis te zijn vind ik persoonlijk nooit een goede optie. Echter als het maar om af en toe een paar uurtjes gaat heb je al vrij makkelijk honden die er aan kunnen wennen. Begin maar gewoon met de eerste week lekker laten lopen en de huisregels leren (wel of niet op de bank, wel of niet in bepaalde ruimtes, zitten voordat de riem aan gaat, wachten voordat hij de deur uit gaat puur zodat jij eerst zicht op de straat hebt bijv. en dan de hond). Gaat dat lekker ga hem dan leren dat er bijv. 's ochtends tussen 8 uur en 12 uur niets gebeurd met de hond. Maar bouw dat rustig uit. Desnoods met een ruime bench (waar hij warm en koel in kan liggen en dus groot genoeg is om lekker even uit te rekken en anders te gaan liggen). Geef hem wat lekkers en doe hem er eens een uur in na een lekkere wandeling en negeer hem dan. Is hij na dat uur rustig dan de bench open doen maar hij moet erin blijven totdat jij zegt dat hij eruit mag. En dan gewoon weer verder gaan met van alles. Dus niet leuk maken dat hij de bench uit mag!
Als de hond namelijk al gewend is regelmatig een paar uur zichzelf te moeten redden in huis zonder dath ij steeds bij jou kan zijn dan leert hij alleen zijn ook veel sneller. ;)

wat verwacht je verder van je hond? Je hebt het nu over alleen thuis zijn maar wat is nog meer belangrijk? Dat hij los kan op straat in vele situaties of alleen maar in een park of het bos? Dat hij niet los kan? Dat hij met alle andere honden overweg kan of maakt dat niet uit? Dat hij katten gewend is of kinderen o.i.d. (kijk in de toekomst) Ook absoluut niet onbelangrijk natuurlijk.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:03

Bechtraining raad ik persoonlijk aan om op een andere manier te leren dan het bovengaande.

Namelijk niet eerst de deur sluiten.
Maar zo.

-Stap 1 lekkers in de bench stoppen met deurtje open en zelf erbij blijven.
-Gaat dat ontspannen, dan lekkers erin, erbij blijven en deurtje dicht en meteen weer open.
-Gaat dat ontspannen doe je het zelfde maar dan ga je telkens langer het deurtje iets dicht houden,
maar niet te lang zodat de hond ontspannen blijft.
-Gaat dit goed ga je iets verder van hem vandaan en dan vervolgens ook weer steeds de tijd rustig opbouwen.

Dus niet denken in half uren of uren, maar in minuten.
En je blijft de stap herhalen zolang de hond dat nodig heeft.

Maar nog mooier misschien heb je wel helemaal geen bench nodig, dat is het alle beste voor hem.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:14

DaniBanani schreef:
Tsjonge jonge zeg, ik sta echt versteld van hoe makkelijk mensen een oordeel klaar hebben. Belachelijk.

We willen een hond waar we lange wandelingen mee kunnen maken hier in de buurt, of op het strand, of stukken mee kunnen gaan fietsen. Waar ik op cursus mee kan, een hondensport mee kan gaan doen, die ik kunstjes kan leren. Waar ik gezellig mee kan ravotten. Waar m'n vriend en ik samen veel lol van hebben.

En nee, geen pup. Omdat we 3 hoog wonen en niet 100 keer per dag naar beneden willen lopen om 'm op het grasveldje te zetten. Omdat we er niet 's nachts 10 keer uit willen. Omdat we niet maanden willen wachten voor we die lange wandelingen kunnen maken. Omdat we geen zin hebben in duizend mensen die hem zo 'schattig en lief' vinden.

Een hond met een rugzakje, geen probleem. We zijn beide kalm en consequent, bezitten ruim voldoende gezond verstand, zijn beide opgegroeid met honden, en ik lees nu al alles wat ik kan vinden over opvoeding en omgaan met problemen. Een hond die een terugval heeft met zindelijkheid? Is niet erg, er ligt laminaat, even opruimen en extra belonen als-ie buiten wat doet, zal wel weer goedkomen. Een hond die weer even moet wennen aan alleen-zijn, helemaal niet erg, als hij het elders wel kon dan komt dat vast wel weer goed.

Maar nee...als we geen pup willen dan impliceert dat dat we per definitie zeer ongeschikt zijn als hondeneigenaar en kunnen we er beter helemaal niet aan beginnen. Zo is het. 8)7

Laat je niet gekmaken door zeurpieten!
Ik vind het super dat je dit doet en als ik het zo lees, weet je wat je wilt en bereid je voor door informatie te vragen mbt wat je niet weet.
Zou willen dat meer mensen dat zouden doen, zoeken bij wat bij hun past.

Ben nu al blij voor de hond die naar jullie toegaat *\o/*

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 11:33

Nyncke, dankjewel!

Probleemloos hoeft niet hoor. :) Een hond die bangig is, of hier en daar een loopje met je neemt, zou niet zo'n punt zijn.

Maar zo'n x border collie van 2, daar zouden we zeker naar gaan kijken! Daarom houden we dus ook de asiels in de gaten, het is echt niet zo dat we per sé een hond uit een ander land willen..alleen ook niet per sé uit Nederland.

En het gaat inderdaad om een paar uurtjes, als ik college heb dan ben ik tussen de 4-5 uur van huis. En dan natuurlijk voor vertrek en bij thuiskomst een wandeling. Het voornaamste is dat het echt geen blaffer moet zijn als hij alleen is, want dat kan echt niet met onze buren.

Wat we verder belangrijk vinden hebben we goed over nagedacht. :j Onze ideale hond is actief, want ik wil er graag een hondensport mee gaan doen en lekker mee kunnen fietsen, strandwandelingen doen, maar een dagje rustig aan moet-ie wel kunnen verteren. Minimaal 40cm hoog, liefst nog wat groter. Geen vacht met enorm veel verzorging, maar eens per week borstelen of zo is geen probleem. Kan los (leren) lopen, en kan goed met andere honden (buitenshuis). Katten en kinderen is geen punt, zolang hij niet echt agressief naar ze wordt. Hoeft geen echte allemansvriend te zijn, heb liever een hond die niet zomaar met vreemden mee zou lopen oid. En tussen de 1 en 3, ongeveer.

Maar dat is dus ideaal, natuurlijk zijn we best bereid concessies te doen hier of daar.