Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniBanani schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik vind het inderdaad een idioot advies om een pup te nemen. Los van dat we beide geen zin hebben in bijvoorbeeld zindelijk maken en hele beperkte wandelingetjes en alles wat meer bij pups hoort, kan je natuurlijk zelf ook bedenken dat 'even meer tijd regelen' niet zo simpel werkt.
Prisca schreef:Waarom uit het buitenland...grr help de honden hier...ik ben hier zo tegen 1 rond redden is plek maken voor 10 tallen andere. Ik heb hier qua alleen blij slecht ervaringen mee.
Een hond uit buitenland geeft helemaal problemen vaak vertonen die kennel gedrag en blafen voor alles ook missen ze sociaal gedrag van bv aan de lijn lopen. Helaas zie ik er iedere week een hoop en mensen hebben er hun handen vol aan TE vol.
DaniBanani schreef:Er zullen ook mensen zijn die een pup wilden precies om die reden (naar je hand kunnen zetten) en die bleek tóch problemen te ontwikkelen waar ze niet op hadden gerekend.
En omdat we graag een hond willen waar we langere stukken mee kunnen wandelen en geen 12 korte stukjes per dag, moeten we maar niet aan een hond beginnen?![]()
Daar ga ik verder ook niet eens op in. Ik ben niet voor niets nu -maanden van tevoren- al informatie aan het zoeken, stichtingen bekijken, asiels in de gaten houden, bedenken wat we allemaal met de hond willen gaan doen - dat is niet omdat we er allemaal geen zin in hebben, hoor. Ik heb er vooral Heel Erg zin in! Alleen niet in een pup, dat is alles.
DaniBanani schreef:Bedankt voor alle reacties!
En daarnaast, zoals gezegd, kijken we ook bij de asiels hier, maar als je geen Amstaff of rasherder wil zijn er weinig jongere, grotere honden zonder flinke problemen.
Ik vind het inderdaad een idioot advies om een pup te nemen. Los van dat we beide geen zin hebben in bijvoorbeeld zindelijk maken en hele beperkte wandelingetjes en alles wat meer bij pups hoort, kan je natuurlijk zelf ook bedenken dat 'even meer tijd regelen' niet zo simpel werkt.
En waarom uit het buitenland? Is een hond uit een Nederlands asiel meer waard? Is die hond 'zieliger'? Wat als we een hond uit een Nederlands asiel zouden halen die oorspronkelijk uit het buitenland komt, is het dan wel goed? Ik vind dat zo'n onzindiscussie, net of ik me ooit verplicht heb leuke honden uitsluitend binnen eigen grenzen te vinden. Bovendien gaan we nu dus alleen kijken naar honden die al in Nederland zijn, dus dan help ik een hond die hier is.
R.X. schreef:Wel moet je altijd nog zelf de kennis hebben als je naar een hond gaat kijken.
1 Van onze herplaatsers komt ook van een stichting in Nederland, maar ze omschreven een geheel andere hond.
Als deze hond bij onervaren mensen was gekomen was het helemaal mis gegaan.
En wie is dan weer de duppe?
Wee het dier.
De hond gaat nooit meer weg hoor daar niet van, maar ppfff soms was het echt heel erg doorbijten.
En iderdaat de perfectie hond vind je misschien niet, mensen zijn ook niet perfect.
Maar het is misschien net die hond die jou heel veel kan leren waardoor je kan groeien.
Prisca schreef:Pff neem dan geen hond?. je wil een kant en klare hond die je 2x savonds uitlaat zijn rondje doet en klaar in zijn maand?. Zo werkt het niet een vriendschap en gezelligheid bouw je op moet je in investeren en veel voor over hebben.
Honden of ze nu oud of jong zijn vragen in het begin tijd. Ook deze hond zal je in het begin "tijd voor moeten vrijmaken" als je dat niet kan of wil moet je het niet doen.
amyz schreef:Een goede stichting licht je eerlijk voor....binnen de grenzen van wat hun bekend is, dat spreekt voor zich. Over Havanna zijn ze destijds volkomen eerlijk geweest en ze was ook precies zoals ze me hadden beschreven, alleen had niemand gedacht dat de verhuizing naar mij toe zo'n grote klap zou geven. Havanna kwam zindelijk uit het asiel, vanaf dag 1 de perfecte hond in huis![]()
Ze zijn er heus hoor. Ik kan je sowieso sphoek echt aanraden, maar er zijn natuurlijk meer goede stichtingenVeel succes in elk geval met het vinden van een leuke, geschikte hond
DaniBanani schreef:Tsjonge jonge zeg, ik sta echt versteld van hoe makkelijk mensen een oordeel klaar hebben. Belachelijk.
We willen een hond waar we lange wandelingen mee kunnen maken hier in de buurt, of op het strand, of stukken mee kunnen gaan fietsen. Waar ik op cursus mee kan, een hondensport mee kan gaan doen, die ik kunstjes kan leren. Waar ik gezellig mee kan ravotten. Waar m'n vriend en ik samen veel lol van hebben.
En nee, geen pup. Omdat we 3 hoog wonen en niet 100 keer per dag naar beneden willen lopen om 'm op het grasveldje te zetten. Omdat we er niet 's nachts 10 keer uit willen. Omdat we niet maanden willen wachten voor we die lange wandelingen kunnen maken. Omdat we geen zin hebben in duizend mensen die hem zo 'schattig en lief' vinden.
Een hond met een rugzakje, geen probleem. We zijn beide kalm en consequent, bezitten ruim voldoende gezond verstand, zijn beide opgegroeid met honden, en ik lees nu al alles wat ik kan vinden over opvoeding en omgaan met problemen. Een hond die een terugval heeft met zindelijkheid? Is niet erg, er ligt laminaat, even opruimen en extra belonen als-ie buiten wat doet, zal wel weer goedkomen. Een hond die weer even moet wennen aan alleen-zijn, helemaal niet erg, als hij het elders wel kon dan komt dat vast wel weer goed.
Maar nee...als we geen pup willen dan impliceert dat dat we per definitie zeer ongeschikt zijn als hondeneigenaar en kunnen we er beter helemaal niet aan beginnen. Zo is het.