Help ! Mijn katten komen niet meer overeen ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:48

Thirteen schreef:
@ dierenfan : Wat is het nut van Magnesium geven ?

@ Ffortuna : Alle katten komen overal, in huis, de tuin, de werkplaats (grote loods) en de stallen, ze voortdurend van elkaar scheiden is bijna niet haalbaar ...

Misschien een idee:
Je hebt kattenluiken die met een soort zendertje werken of met magneten..
Als je de katten die binnen en buiten mogen zo'n halsbandje met zender/magneetje om doet en de poes die dan niet meer naar binnen mag een halsbandje zonder zo'n zendertje/magneetje (of geen halsbandje) om doet kan ze niet meer naar binnen maar de rest dus wel.

Ik hoop voor jou en de katten dat je er uit komt.
Mocht het allemaal niet werken dan heb je iig een bokker die zich heeft aangeboden.
Succes :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:50

Britt schreef:
Magnesiumtekort geeft spanning en onrust, daarnaast ook snel verzuurde spieren etc.
Magnesium bijvoeren (veel dieren hebben last van magnesiumtekort) kan al op hele korte termijn verbeteringen laten zien, de dieren zijn veel rustiger en kalmer en minder opgejaagd.

bedankt voor de uitleg maar dit is idd de reden. Wij bereiken er goede resultaten mee ook om wilde kittens makkelijker tam te krijgen.

Niet alleen veel dieren maar ook veel mensen hebben een magnesiumtekort omdat het magnesium gehalte ind e grond te laag is en daardoor in de groene groenten ook. Er zijn alleen erg weinig mensen die (als ze slaapproblemen hebben, snel verzuurde spieren hebben en die kortaf zijn en nergens meer plezier aan beleven) extra magnesium gaan slikken om te kijken of dat al afdoende werkt. Terwijl het (zoals altijd als het goed gebruikt wordt) voor sommige mensen en dieren een wondermiddel kan zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:52

Bloemetje87 schreef:
Thirteen schreef:
@ dierenfan : Wat is het nut van Magnesium geven ?

@ Ffortuna : Alle katten komen overal, in huis, de tuin, de werkplaats (grote loods) en de stallen, ze voortdurend van elkaar scheiden is bijna niet haalbaar ...

Misschien een idee:
Je hebt kattenluiken die met een soort zendertje werken of met magneten..
Als je de katten die binnen en buiten mogen zo'n halsbandje met zender/magneetje om doet en de poes die dan niet meer naar binnen mag een halsbandje zonder zo'n zendertje/magneetje (of geen halsbandje) om doet kan ze niet meer naar binnen maar de rest dus wel.

Ik hoop voor jou en de katten dat je er uit komt.
Mocht het allemaal niet werken dan heb je iig een bokker die zich heeft aangeboden.
Succes :)

Hoeveel katten gaan er nog binnen komen als die poes die andere katten weg mept nu alleen de buitendeur nog maar in de gaten hoeft te houden? Met nog extra gedrevenheid en stress erbij omdat ze opeens niet meer naar binnen kan ;)

Bloemetje87

Re: Help ! Mijn katten komen niet meer overeen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:01

Ik denk dat dat wel mee valt... Ze zal in de stallen haar eigen plekje zoeken en vinden denk ik. Helemaal als TS daar een kleedje/kussen of zo vd kat neerlegt en daar dr voer geeft.. Proberen kan altijd toch? Probeer alleen te helpen.. :)

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 13:05

Het valt helemaal niet mee, poes heeft hier plaats genoeg om een eigen plekje te zoeken, maar toch komen ze elkaar vroeg of laat weer tegen...

dierenfan schreef:
Britt schreef:
Magnesiumtekort geeft spanning en onrust, daarnaast ook snel verzuurde spieren etc.
Magnesium bijvoeren (veel dieren hebben last van magnesiumtekort) kan al op hele korte termijn verbeteringen laten zien, de dieren zijn veel rustiger en kalmer en minder opgejaagd.

bedankt voor de uitleg maar dit is idd de reden. Wij bereiken er goede resultaten mee ook om wilde kittens makkelijker tam te krijgen.

Niet alleen veel dieren maar ook veel mensen hebben een magnesiumtekort omdat het magnesium gehalte ind e grond te laag is en daardoor in de groene groenten ook. Er zijn alleen erg weinig mensen die (als ze slaapproblemen hebben, snel verzuurde spieren hebben en die kortaf zijn en nergens meer plezier aan beleven) extra magnesium gaan slikken om te kijken of dat al afdoende werkt. Terwijl het (zoals altijd als het goed gebruikt wordt) voor sommige mensen en dieren een wondermiddel kan zijn.

Bedankt voor de uitleg en de tip, mss moet ik dat ook maar proberen ?

En kattenluikje hebben we geprobeerd, andere katten konden binnen zij normaal niet, maar ze was snel genoeg om mee binnen te glippen als een andere kat binnen vluchtte.

Bloemetje87

Re: Help ! Mijn katten komen niet meer overeen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:07

ok :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:16

Ik zou de rest van de katten ook de bach rescue geven, baat het niet, schaad het niet ;)
Magnesium kan ook geen kwaad, teveel raken ze gewoon weer kwijt en elk beetje helpt!

Wij hebben ook een luikje op chip, naar één kamer in het huis, omdat de ene kat brok krijgt en de ander niet. In het begin was het even puzzelen voor de poezen, maar nu werkt het super. Ze weten hoe het zit en hoe het werkt en hebben beiden hun eigen plekje om te eten. Maar jou kat is slim genoeg om dat te omzeilen dus :Y)