Hond blijft maar likken. HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Re: Hond blijft maar likken. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:27

Dat probleem hebben wij hier ook met onze teckel. Die likt ook je gezicht af en dat is echt super irritant!
We zeggen iedere keer, nee ophouden nu en wijzen met onze vingers maar niks helpt tot nu toe.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 01:37

Shylah schreef:
Aan de foto te zien heb je een prachtige border collie, die bársten van de energie en willen heel graag voor je werken. Als ze die drang of energie niet kwijt kunnen gaan ze op andere manieren proberen om van die overtollige energie af te komen. Wellicht dat jouw hond het op deze manier uit.
Heb je al eens gedacht aan agillity (of lange tochten fietsen e.d.)? Dan kan hij die drang om te werken kwijt en hij wordt er moe van. :) Ik denk dat jouw hond graag een taak wil om zijn 'ei' in kwijt te kunnen.

Succes met je mooie hond! :D

Tuurlijk heb ik daar aan gedacht. Ik doe met hem fietsen. Frisbee'en agility gaan we volgende maand mee beginnen.
Hij is pas 16 maanden dus dat kon niet eerder. Verder doen wij aan hersenwerken. En clickertraining. :)

Magrathea

Re: Hond blijft maar likken. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 01:53

Je zegt dat hij angstig wordt van nee... Kan je dit misschien rustiger brengen als het ware? Zonder je stem te verheffen? Dus gewoon om duidelijk te zijn eigenlijk.
Succes verder met je visite hè, het blijft moeilijk ;) kan hij niet op zijn plaats blijven als die er is? En van daaruit uitbouwen?

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:33

Dhani schreef:
Shylah schreef:
Aan de foto te zien heb je een prachtige border collie, die bársten van de energie en willen heel graag voor je werken. Als ze die drang of energie niet kwijt kunnen gaan ze op andere manieren proberen om van die overtollige energie af te komen. Wellicht dat jouw hond het op deze manier uit.
Heb je al eens gedacht aan agillity (of lange tochten fietsen e.d.)? Dan kan hij die drang om te werken kwijt en hij wordt er moe van. :) Ik denk dat jouw hond graag een taak wil om zijn 'ei' in kwijt te kunnen.

Succes met je mooie hond! :D

Tuurlijk heb ik daar aan gedacht. Ik doe met hem fietsen. Frisbee'en agility gaan we volgende maand mee beginnen.
Hij is pas 16 maanden dus dat kon niet eerder. Verder doen wij aan hersenwerken. En clickertraining. :)

Super goed dat je dat doet! :D

Wellicht dat het dan aan zijn leeftijd ligt, hij is nog jong zeg je dus het kan 'onhandig' puppy gedrag zijn. Dan zul je inderdaad gewoon consequent moeten zijn en hem het proberen af te leren met commando's. En je kunt de visite probreren bij te brengen dat ze hem moeten negeren als hij het weer doet, en ze mogen hem pas weer aandacht geven als hij weer rustig wordt.