Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shylah schreef:Aan de foto te zien heb je een prachtige border collie, die bársten van de energie en willen heel graag voor je werken. Als ze die drang of energie niet kwijt kunnen gaan ze op andere manieren proberen om van die overtollige energie af te komen. Wellicht dat jouw hond het op deze manier uit.
Heb je al eens gedacht aan agillity (of lange tochten fietsen e.d.)? Dan kan hij die drang om te werken kwijt en hij wordt er moe van.Ik denk dat jouw hond graag een taak wil om zijn 'ei' in kwijt te kunnen.
Succes met je mooie hond!
kan hij niet op zijn plaats blijven als die er is? En van daaruit uitbouwen? Dhani schreef:Shylah schreef:Aan de foto te zien heb je een prachtige border collie, die bársten van de energie en willen heel graag voor je werken. Als ze die drang of energie niet kwijt kunnen gaan ze op andere manieren proberen om van die overtollige energie af te komen. Wellicht dat jouw hond het op deze manier uit.
Heb je al eens gedacht aan agillity (of lange tochten fietsen e.d.)? Dan kan hij die drang om te werken kwijt en hij wordt er moe van.Ik denk dat jouw hond graag een taak wil om zijn 'ei' in kwijt te kunnen.
Succes met je mooie hond!
Tuurlijk heb ik daar aan gedacht. Ik doe met hem fietsen. Frisbee'en agility gaan we volgende maand mee beginnen.
Hij is pas 16 maanden dus dat kon niet eerder. Verder doen wij aan hersenwerken. En clickertraining.