Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cayenne schreef:Ik heb al honderden euro's aan de gezondheid van mijn valkparkiet uitgegeven en voorzie dat er in de toekomst nog wel het een en ander bij gaat komen
Maar zolang zijn kwaliteit van leven goed is (en dat is het) heb ik er geen bezwaar tegen.
). Een operatie kost zo 100 euro of meer, maar dat weet je (of zou je moeten weten) wanneer je aan ratten begint. Ik heb al zo vaak gehoord dat mensen niet naar de dierenarts gaan met een ratje omdat het beestje zelf maar 10 euro kostte en toch niet zo oud wordt, dan kun je beter een nieuwe kopen.
Walgelijk gewoon, dan ben je imo echt geen dieren waard. Ongeacht diersoort en wat het dier gekost heeft, wanneer het dier te redden is vind ik dat je die plicht hebt als eigenaar. RedPassion schreef:Ik ben van mening dat elk dier medische zorg verdient zolang het daarna nog een prettig leven kan leiden en wie zijn dier een beetje kent kan die inschatting vaak wel maken. Mijn ratten kosten me aan dierenartsrekeningen meer dan ik durf uit te rekenen nu, maar ik heb het nog nooit gelaten om naar de DA (wel eentje die er verstand van heeft, dus een klein uur rijden) te gaan wanneer er iets met ze is (en dat is vaak). Een operatie kost zo 100 euro of meer, maar dat weet je (of zou je moeten weten) wanneer je aan ratten begint. Ik heb al zo vaak gehoord dat mensen niet naar de dierenarts gaan met een ratje omdat het beestje zelf maar 10 euro kostte en toch niet zo oud wordt, dan kun je beter een nieuwe kopen.
Walgelijk gewoon, dan ben je imo echt geen dieren waard. Ongeacht diersoort en wat het dier gekost heeft, wanneer het dier te redden is vind ik dat je die plicht hebt als eigenaar.
Kuggur schreef:Ik heb aan mezelf gemerkt dat sinds ik schapen ben gaan houden, en dus jaarlijks een groot aantal schattige lammetjes naar de slacht breng (dit jaar zo´n 150), ik een wat andere attitude heb gekregen ten aanzien van wat ik nog acceptabele medische zorg voor huisdieren vind.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een andere relatie met mijn honden dan met mijn schapen, en zal aanzienlijk verder gaan wat betreft kosten/moeite, maar ik zal geen levens onnodig rekken.
en wij hebben zelf natuurlijk een spaarrekening.
) heeft hij soms een mindere dag, maar als de goede dagen nog in de ruime meerderheid zijn, en hij nog stukken kan rennen en gek doen....Geryon schreef:Tot het uiterste.
Hier wordt er alles aan gedaan. Naar leeftijd en kosten wordt niet gekeken..
Een spuitje krijgen ze écht niet zomaar en zodra er een beetje overlevingskans is gaan we ervoor.
Tenzij het geen waardig leven meer zal hebben, maar over een waardig leven verschillen de meningen ook.
Onze Engelse bulldog (buitenhond) heeft heel veel operaties nodig gehad en een paar jaar lang elke dag dure medicijnen.
Van de kosten die daaraan gemaakt zijn kan je echt een goed sportpaard kopen zal ik maar zeggen..
Maar het was het allemaal zoveel waard. Hij genoot elke dag nog zo van zijn leven. We deden leuke dingen met hem en elke winter in de kou bloeide hij weer helemaal op.
De kinderwagen was altijd mee, voor als hij te moe werd. Flesjes water voor als hij te warm werd. Tja, een oude hond he?
Hij was al oud voor een Engelse bulldog en had het aan zijn hart. Wegens zijn ouderdom, gezondheid en hart was de kans (elke keer) zeer groot dat hij niet uit de narcose zou komen.
Waarom zouden wij hem dan niet laten opereren en meteen kiezen voor een spuitje?
Elke ochtend en avond kreeg hij een lekker groot stuk leverworst met zijn 4 pillen erin (dus 8 per dag). Hap slik weg.
En we hebben altijd gezegd, mocht de operatie niet baten, dan geven we hem een spuitje.
Uiteindelijk is hij op een woensdagavond zelf overleden gewoon omdat zijn hart ermee stopte, ouderdom. Hij zocht een mooi plekje op buiten. Gek genoeg voelde ik het, dus hielp hem erbij.
Ik ging op een afstandje staan en toen ging hij liggen. Ben bij hem gaan liggen en zo is hij aan zijn mooie einde gekomen.
Ik vind dat elk dier hetzelfde verdient. Zeggen 'oh hij is al oud dus kiezen we voor het spuitje' is in mijn ogen echt not done. Maar je moet het geld er ook voor hebben..
Mijn ouders betalen de dierenartskosten, ik dus niet.
En ik heb geluk dat zij zoveel over hebben voor de dieren.
.