Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:"Oh nee, zei de vrouw lachend, heb niks achterin gehoord."
pffuuu... sorry maar moet hier gewoon om lachen.
. Maar het is bizar dat mensen niet goed genoeg worden ingelicht bij de aankoop ervan. En bij de verkoop van een dier, heb dan op zn minst het verstand ervan om te vertellen of het een man of een vrouw is..... en verkoop er ook nooit maar 1. Snap niet dat dierenwinkels dat nog doen

.Laptopmuis schreef:Dan nog iets.. iemand wilde twee konijnen gisteren afgeven. Mannetje en vrouwtje, zaten in aparte hokken. Nou prima. Kwamen ze aan met één doos. Zaten ze bij elkaar in die doos. Dus ik zeg van schrik 'ja maar nu is ze zeker zwanger!'. Oh nee, zei de vrouw lachend, heb niks achterin gehoord.
Ronnie25 schreef:Anoli: Vind ik ook. De beste dierenwinkels zijn winkels waar geen dieren worden verkocht, zeggen ze toch.
Bovendien zijn de prijzen van de diertjes ook zo weinig, voor 6,50 koop je een hamster of een rat. Hardstikke grappig, maarja dan zit je er wel aan vast. Een hok kost alleen als 10 keer meer. Laat staan hem elke week te verschonen en elke dag te voeren.

Laptopmuis schreef:Dan nog iets.. iemand wilde twee konijnen gisteren afgeven. Mannetje en vrouwtje, zaten in aparte hokken. Nou prima. Kwamen ze aan met één doos. Zaten ze bij elkaar in die doos. Dus ik zeg van schrik 'ja maar nu is ze zeker zwanger!'. Oh nee, zei de vrouw lachend, heb niks achterin gehoord.
!
Anoli schreef:Ze kunnen nog beter een furby aanschaffen voor de kids... die komen binnenkort weer op de markt

) dan blijven die lekker bij ons, mannetjes gecastreerd en wel.

Anoli schreef:Pretnestjes zijn leuk, maar niet verantwoord
Je zorgt voor een goed thuis zeg je, maar wat als die mensen ze na een jaar zat zijn?
Gaan ze dan terug naar jou of worden gedumpt bij kinderboerderij/asiel/opvang??
Heb je dat geregeld via een contract of "weet" je dat het een goed thuis is...
Snap je wat ik bedoel, naar mijn idee weet je nooit of een thuis voor je pretnestje goed is, want misschien denken die mensen er over een jaar of 2 heel anders over en dumpen ze het dier. En ja dat gebeurt sneller dan je denkt, ook met mensen die je goed vertrouwd
Dus nee in mijn ogen zijn pretnestjes niet verantwoord

)