Het belang van een konijnkundige dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een konijnkundige dierenarts?

Ja
12 (66%)
Nee
6 (33%)

Totaal aantal stemmen: 18

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:19

Kuggur schreef:
Hannanas schreef:
Idem dito voor ratten, jemig wat kunnen dierenartsen domme beslissingen maken. En altijd verkeerde dosis medicijnen en antibiotica.

Gelukkig heb ik een "rattendierenarts".
Rijd ik graag 20 minuten voor, ipv die ene hier in de straat op 2 minuten lopen.

Altijd leuk, andere referentiekaders. Twintig minuten rijden als een hele inspanning beschouwen.
Hier moeten mensen geregeld 150 kilometer rijden om een dierenarts te bereiken.

Hoe bedoel je zelf een referentiekader stellen!
Ik heb toevallig DE rattendierenarts op 20 minuten zitten. In het westen des lands was mijn dierenarts verder.

Zie jij ergens gepuf en gekreun?

Puur en allen om aan te geven dat ik deskundigheid op prijs stel, ondanks dat er 10 anderen binnen een straal van tien minuten zitten en zelfs een da als buurvrouw.

Lezen;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 02:41

"hoe bedoel je zelf een referentiekader stellen"
Weet je zelf wat je daar mee bedoelt...?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 07:10

Geryon schreef:
Waarom niet in het belang van je konijn een konijnkundige dierenarts nemen? Ze zijn er niet voor niets en ze hebben niet voor niets die naam.

Nou, de onze is het wel, voor zover ik kan beoordelen, maar adverteert er niet op die manier mee hoor ;)
Ik wilde onze beide dames laten helpen, en ben gewoon rond gaan bellen. In eerste instantie ging me dat eerlijk gezegd vnl om de prijs. Maar als ik dan aan de telefoon moet gaan verdedigen waarom ik meteen álles eruit wil laten halen ipv alleen de eierstokken verwijderen, haak ik af... De assistente van onze huidige da zei meteen 'heel verstandig' en de da zei zelf, dat ze in hun opleiding maar enkele (2?) weken besteden aan nijnen èn cavia's, ze heeft zichzelf daarna nog bijgeschoold.

Ik denk dat veel nijneneigenaren leken zijn en gewoon voor hun kids een paar tientjes hebben neergeteld voor Pluisje en Fluffy bij de dierenwinkel. Zij vertrouwen gewoon op de kunde van de da. Maar dat mag toch ook wel. Ik vertrouw ook op mijn ha voor mezelf en mijn kids. Niet blindelings, nee. Je mag best kritisch zijn, en vragen stellen. Maar de ha is niet voor niets ha, en hetzelfde geldt voor de da.