Welk merk grote honden brokken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:27

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:45

mensen denken dat honden kauwers zijn,maar een hond is een dier wat van een groot stuk vlees of prooidier een stuk eraf knipt met zijn kiezen en dit stuk dan geheel doorslikt,honden hoeven hun eten niet te malen of te kauwen,het doorslikken van brokken is dan ook heel gewoon honds gedrag..

enige waar honden op moeten kauwen, is vlees waar bot inzit dat knippen ze wel in stukken tot het doorslikbaar is.

maar moet wel zeggen dat brokken makers altijd hele mooie filmpjes laten zien van honden die brokken doorkauwen en dat dan de tandsteen van een kies afspringt...

dat die brokken als een soort koek aan de kiezen blijven hangen en zo tandsteen veroorzaken vertellen ze er dan niet bij...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:54

Kopen jullie ook wel echt flinke botten? Mijn Grote Zwiterse Sennenhond doet daar echt geen 10 minuten mee, die is daarmee wel 1,5 á 2 uur zoet mee.

Ik heb hem een jaar, hij is nu 8, jaar terug uit het asiel gehaald, tandsteen laten verwijderen door DA en nu een jaar op vers vlees en kauw materiaal. Mooi schoon gebit nog steeds. Alleen hoektanden zit weer een klein beetje.

knoevel

Re: Welk merk grote honden brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:32

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:38

Kynofit :)

Dat voer word samengesteld voor jou homd adhv een vragenlijst. Proefzakje is gratis.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:40

Wij geven ze altijd prince, erg goed voer. Ze zijn er gezonder uit gaan zien, sinds dat we het zijn gaan geven.

Odini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:18

Als het over voer gaat, zijn de meningen vaak verdeeld, en dat mag natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook meer voorstander van rauw vers vlees, en met onze honden voeren wij KVV en BARF. Reden is zoals Kimmy al schreef, het past (mi) beter bij de natuurlijke voedings behoefte van de hond, qua kauwen etc, en omdat de PH waarde van de spijsverteringssappen bij vlees anders is dan bij brok voorkom je hiermee problemen met de tanden.

Toch is er ook niets mis met brokken en als je een (in mijn ogen ) goede brok wilt voeren waar een hond goed op moet kauwen vind ik Cavom een heel goed alternatief. Dit is een geperste brok die ook nog wel een flink formaat heeft (echt wel maatje paardenbrok) en een zak Cavom is mijns inziens ook een goede middenmoter qua prijs. Ik geloof dat een zak van 20 kilo 39 euro kost?? (ongeveer)

Het mooie van Cavom is dat je het heel goed kunt combineren met vers vlees, zodat je inderdaad eens een keer smuldier kunt geven oid. (een geexpandeerde brok zoals RC combineert niet goed met vers vlees)

Als je hond te veel schrokt, zou ik misschien minder snel kiezen voor stenen in de bak (een grote hond kan daar makkelijk mee aan de haal, en dan beschadigt hij wel zijn tanden) maar voor een 20 euro koop je bij iedere dierenwinkel een anti schrok bak die perfect werkt voor de schrokkers. Scheutje yoghurt over de brokken zorgt ook nog wel eens voor wat rust.

Heel veel succes!

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:36

Wij hebben voor onze hond voer van Versele-Laga(Bento Kronen).
Wij moesten ook overgaan op grotere brokken omdat onze hond alles naar binnen schrokt, wat nu niet meer gebeurd.
Het is de Versele-Laga Nutritional Balance Chicken Based en dan Regular, Adult dogs, Mega.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:04

maar een hond is een schrokker van nature en geen kauwer..waarom willen mensen er dan wel een kauwer van maken??

ze hebben geen maalkiezen maar knipkiezen en daarom is een hond een dier wat gemaakt is om grote stukken ( vlees) naar binnen te werken.

cavom vind ik met zijn schamele 18% vleesaandeel echt geen goede brok te noemen,maar goed...geloof dat dat voor brokken al een hoog vleespercentage schijnt te zijn,die ook nog is betaalbaar blijft voor mensen.