Korstjes bij lip (kat)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:06

een van mijn katten had het vaak rond deze tijd van het jaar en die was dan ook wat gevoelig voor vlooien.
maar bij haar trok het altijd vanzelf wel weer weg :j

Gnome

Re: Korstjes bij lip (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:40

Morgen gaat mijn vriend weer terug met Dopey naar de dierenarts.. het wordt nog altijd niet beter en we hebben het idee dat het groter wordt en nu ook onder zn kin begint. We horen het morgen wel! Uit andere bakjes voeren heeft dus helaas niet geholpen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:10

Bij die van mij komt.het nu ook weer ... Voor de 3e keer. Geen allergie voor vlooien.. Voer zou in principe ook niet kunnen.

De mogelijkheid is nu nog vanuit een allergie van huisstof mijt..maar dan ?

Heb het trouwens wel over hetzelfde.maar ze zeggen dat als het vaker terug komt een allergie zou kunnen zijn. Snap dan alleen niet die verschillende duir kwa tussenpozen zonder die plekjes niet

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:52

__SavannaH__ schreef:
Bij die van mij komt.het nu ook weer ... Voor de 3e keer. Geen allergie voor vlooien.. Voer zou in principe ook niet kunnen.

De mogelijkheid is nu nog vanuit een allergie van huisstof mijt..maar dan ?

Heb het trouwens wel over hetzelfde.maar ze zeggen dat als het vaker terug komt een allergie zou kunnen zijn. Snap dan alleen niet die verschillende duir kwa tussenpozen zonder die plekjes niet

Ik vind het ook maar een apart iets.. vertrouw het ook voor geen meter haha en ik ben niet het type dat af wacht tot hij er wel last van krijgt of dat het wel gaat ontsteken. Misschien dat het met de seizoenen te maken heeft? We kunnen om 2 uur terecht dus ik ben benieuwd.. Ik zat gisteren nog even de foto te kijken van de laatste keer en het is echt 2/3 keer zo groot geworden.. schrok daar best wel van. Als je er elke dag naar kijkt valt het niet zo op!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:09

Ja het is zo raar want de 2 e keer was las na 3 maandrn. Te lang voor een allergie zou je zeggen omdat er niets verandert is .... En nu zit er ook al 2 maanden tussen..

Heb nu gisteren zo'n homeopatisch zalfje voor mensen opgesmeerd .. Lijkt alsof het al minder wordt dus eens kijken of dat misschien helpt. Is ook een stukje goedkoper en dan hoef ik niet steeds naar de dierenarts voor antibiotica prik en pillen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 13:41

__SavannaH__ schreef:
Ja het is zo raar want de 2 e keer was las na 3 maandrn. Te lang voor een allergie zou je zeggen omdat er niets verandert is .... En nu zit er ook al 2 maanden tussen..

Heb nu gisteren zo'n homeopatisch zalfje voor mensen opgesmeerd .. Lijkt alsof het al minder wordt dus eens kijken of dat misschien helpt. Is ook een stukje goedkoper en dan hoef ik niet steeds naar de dierenarts voor antibiotica prik en pillen

Mn vriend is nu met hem naar de dierenarts.. dus ik ben benieuwd. Ze hadden het toen over een zalfje.. want op pillen zit ik echt niet te wachten haha. Als je me op de hoogte wil houden van jouw zalfje en of dat werkt.. graag! :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 15:10

Hij is inmiddels terug. We hebben hydrocortiderm mee gekregen. Na een paar dagen zou het beter moeten zijn

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:08

De pillen vind ik niet zoon probleem. Heb een hele.makkelijke kat haha , maar gooi er liever zo min mogelijk medicijnen in.

Ja dat zal ik zeker doen.

Wat is dat voor een zalfje dan ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 23:07

__SavannaH__ schreef:
De pillen vind ik niet zoon probleem. Heb een hele.makkelijke kat haha , maar gooi er liever zo min mogelijk medicijnen in.

Ja dat zal ik zeker doen.

Wat is dat voor een zalfje dan ?

Dat is kalmerend en herstellend spul. Wordt ook vaak bij paarden gebruikt voor schuurplekken op.de staart bijvoorbeeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:50

Hebben het nu 3 keer gesmeerd.. en het resultaat mag er zijn! Het is al stukken beter gelukkig :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:01

Hier dan maar even een update ....

Na google en voor de zekerheid een.bevriende da geraadpleegd te hebben in.overleg met mijn eigen.

Zijn we 99% zeker dat het " het eosinofiel granuloom complex" is bij mijn kat..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:21

Mijn katje van 8 maanden heeft precies hetzelfde! Op precies dezelfde plaats! Mijn da zei ook dat het iets van acne was en ik heb ook een zalfje gekregen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:41

Okee! Heb er ook even op gegoogeld maar herken daar niet veel in. We smeren nu een week hydrocortiderm en het is bijna verdwenen :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:59

Ik heb er clindacutin voor gekregen. Ik zal even kijken of ik een foto ervan kan maken, van het plekje.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:45

Ja het is zeker bij mijn kat... Hij heeft het eos granuloom complex ... Nu heeft hij prednison gehad en is het afwachten of het meerdere keren preventief nodig is of alleen wanneer het op komt zetten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 10:48

Jeetje wat vervelend! Hopen maar dat het aanslaat en het niet vaker nodig is!
Bij Dopey slaat het nog altijd goed aan.. het komt wel weer wat terug als we het een keer vergeten te smeren dus goed bijhouden maar weer. Daarnaast geeft hij nu regelmatig snachts over.. Heb er nu een pasta voor gehaald tegen haarballen... hij houdt ons goed bezig in ieder geval!