Mensen met een gehandicapte hond/kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:29

Nienke89 schreef:
Wij hadden onze kat uit het assiel.
Bij zijn vorige eigenaar was hij in een "lollige bui" vanaf het balkon naar beneden gegooid om te kijken of katten echt op hun pootjes terecht kwamen... :n
Dat kwam hij wel maar zo hard dat alle 4 zijn pootjes gebroken waren, uiteindelijk belandde hij in het assiel, z'n achterpootjes waren altijd erg stijf en z'n voorpootjes heel erg krom. Hij had moeite met lopen of ergens op springen en kon zichzelf niet goed wassen dus z'n vacht raakte erg in de war.
Het is nooit een echte knuffelkat geweest, maar we konden hem wel borstelen en op z'n koppie wilde hij wel graag geaaid worden. Uiteindelijk is hij 21 geworden.

:oo Dat is echt heel erg misselijk zeg :\

Hier geen gehandicapt diertje, wel fijn om te lezen dat al deze dieren zich zo goed kunnen redden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:34

UMayDream schreef:
Nienke89 schreef:
Wij hadden onze kat uit het assiel.
Bij zijn vorige eigenaar was hij in een "lollige bui" vanaf het balkon naar beneden gegooid om te kijken of katten echt op hun pootjes terecht kwamen... :n
Dat kwam hij wel maar zo hard dat alle 4 zijn pootjes gebroken waren, uiteindelijk belandde hij in het assiel, z'n achterpootjes waren altijd erg stijf en z'n voorpootjes heel erg krom. Hij had moeite met lopen of ergens op springen en kon zichzelf niet goed wassen dus z'n vacht raakte erg in de war.
Het is nooit een echte knuffelkat geweest, maar we konden hem wel borstelen en op z'n koppie wilde hij wel graag geaaid worden. Uiteindelijk is hij 21 geworden.

:oo Dat is echt heel erg misselijk zeg :\

Hier geen gehandicapt diertje, wel fijn om te lezen dat al deze dieren zich zo goed kunnen redden!

idd :r

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:35

Afbeelding

Dit is onze Ot, een raar oog en geen staart, Zijn zusje ( Sien, hoe origineel) is achtergebleven in de groei, heeft 2 slagen in de staart en redelijk misvormd. Vermaken zich prima en zijn denk ik wel gelukkig.

We hebben ze bij iemand uit een schuur gehaald als kitten omdat ze waren afgedankt. Onder de vlooien en flinke niesziekte maar ze hebben hun plek prima gevonden in onze groep van nu 8 katten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:36

Afbeelding

Afbeelding

Zo, nu is er niks meer aan de hand. Toen ze melk moest drinken kon ze dat niet omdat ze lucht zoog ipv melk. Het enigste is dat ik af en toe haar neus moet schoonmaken met een plastc pincet en in de winter krijgt ze een traanoogje vanwege de kou.

Ot is gaaf!

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:39

Zo naar om t horen dat sommige handicaps zijn veroorzaakt door mishandeling of verwaarlozing pfff. Maar weer top om te lezen dat er mensen zijn die zich over zo'n beestje ontfermen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:39

Ik heb een kat die geestelijk gehandicapt is en een hazenlip heeft. Het geestelijke deel is echt te merken in zijn onhandigheid, coördinatiegevoel en hij kan zijn nagels ook niet intrekken. Zijn verhaal staat hier (felix): [BB-ITP] Bokt-premiere van mijn poezels

Nikeyy

Re: Mensen met een gehandicapte hond/kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:42

Dat van die nagels niet intrekken herken ik bij mijn Diesel als apart trekje.
Agossie Siep ziet er wel apart uit qua bekje, maar top dat ie het verder gewoon super red!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:47

Nikeyy schreef:
Jawel, een kleine vergoeding voor de entingen en chip, verder niets.
Eigenlijk niets in vergelijking met zn broer.

Dat is netjes :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:54

Vriendin had een kat met 3 poten, die miste een voorpoot, maar die kon nog prima jagen. Alleen speelde hij juist niet met zijn prooi, maar at ie het meteen op. :Y)

Zus had een kat die zijn poot brak, doordat ik kat van vriendin kende zei ik direct dat ze het pootje maar moest amputeren. Ze kreeg van de DA zelf de keuze. Kat is geopereerd, pin in zijn poot, want zus vond amputatie zielig. Maar door die operatie moest ie 6 weken in een bench opgesloten waar hij hartstikke ongelukkig van werd en uiteindelijk was zijn weerstand zo laag dat ie ziek werd en uiteindelijk is ingeslapen.

Mijn eigen kat is alleen maar ontzettend scheel, allebei zijn ogen kijken naar buiten. Volgens mij ziet ie niet helemaal 100%, maar hij rent wel achter beestjes aan en als het beestje maar groot en traag genoeg is, kan ie ermee spelen. En dan ook echt spelen, want hij gebruikt zijn nageltjes niet eens. := Bij kleine beestjes denkt ie altijd dat ie ze onder zijn poot heeft gevangen en hij kan dan echt heel appelig onder zijn voeten kijken. :')
Verder heeft ie altijd een vieze neus, maar het is sowieso een smeerpoets, dus dat maak ik dan maar voor hem schoon. :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:10

Wij hebben een dove kat. Ik heb hem gevonden in een doosje, samen met zijn broer en zus. Zus is ook doof. Hij was trouwens nog maar 2 weken toen ik hem vond. Alledrie de kittens hebben we met de fles grootgebracht en de inentkosten zijn vergoed door de dierenarts. Die was toen al blij dat we ze niet naar het asiel brachten die ernaast zat. Daar was namelijk geen ruimte meer...
Nu is Page dubbel gehandicapt want toen hij 2 was moest zijn voorpoot geamputeerd worden door een ongeluk in huis. Nu kun je aan niets merken dat hij gehandicapt is, hij is de baas in de groep (in totaal 5 katten en een hond) en rent en speelt alsof het een gezond kitten is.
Hij is nu 7.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 10:16

Dove katten zijn leuk :)
Een ex van m'n moeder had een dove, witte kat en die reageerde op handgebaren, echt super!

Het hondje van m'n moeder kan zelfs zwemmen met 3 pootjes, zijn we gister achter gekomen.

Een kat naar beneden gooien als "test"...ON-GE-LOOF-LIJK!!!Wat een beesten zijn dat?!?!
Leuk om te lezen dat jullie ook kneusjes hebben, hoewel zij zelf geen of weinig problemen hebben met hun handicap.
Sommigen zijn al behoorlijk op leeftijd, mooi dat ze nog zo'n leven hebben gekregen waar een ander waarschijnlijk al voor inslapen hadden gekozen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:19

Ik heb een kat die nav een ongeluk (ze is in een motorkap gaan slapen) gehandicapt geraakt is. Ze kan en doet alles, maar mist haar staart en haar achterpoot is verlamd waardoor ze met klapvoet loopt. Hierdoor is ook haar achterwerk een beetje scheef gaan staan.
Haar hele verhaal vind je hier: www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1579107

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:00

een van onze kat was een stuk staart kwijt, en mijn ander kat is zoals hierboven op de moterkap gaan slapen, en had alle pootjes (kussentjes) verbrandt. heeft maanden niet goed gelopen zat zielig in een hoekje.
ook een hond gehad die blindt was, na een tijd werd hij ook doof en begon hij in de war te raken. toen was het toch genoeg geweest.

ik heb vroeger ook een kat door mijn raam gegooid (1ste verdieping) , ben toen naar beneden gelopen en gevraagd of hij op 4 pootjes terecht kwam (was wel maar 6-7 jaar, en gelukkig had de kat niks :o )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:10

mag een gehandicapt konijn ook? :D
een van mijn konijnen loopt vreemd, het lijkt nog het meeste op cuniculi,dat is een parasiet die voor beschadiging in het zenuwstelsel kan zorgen.
ze is behandeld tot en met met verschillende medicatie en blijft vreemd lopen.
lijkt soms wel grappig,net alsof ze een betje dronken is.
maar ze eet goed,wast zich goed en is heel erg vrolijk *\o/*

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:24

Een vriendin van mij had een geestelijk gehandicapte kat.
Er was iets niet helemaal goed gegaan bij de bevalling waardoor haar hersenen niet genoeg zuurstof hadden gekregen.
Het was een vreselijk lieve poes, maar bleef erg achter bij haar nestgenootjes.
Zo heeft het jaren geduurt voor ze op de bank kon springen. Jagen kon ze ook niet maar ze kon wel heel goed gras vangen! Dan kwam ze weer heel triomfantelijk met een polletje gras in haar bekkie aan alsof ze wilde zeggen 'kijk eens wat ik gevangen heb!' :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:26

onze oude kater die helaas net 2 maanden dood is kon idd door handgebaren gewoon dingen doen , zo gaaf dat het toch werkt. Het vingertje omhoog als ie stout was dan kroop ie echt ineen terwijl we hem nooit zouden slaan

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:32

Ben aan mijn kat gekomen, nadat die aangereden van de straat was geplukt.
Hersenletsel. (eigenaar is nooit gevonden en ze moest ergens wonen en ik zocht net een rode kater,
dus kwam thuis met cypers witte poes.)

Heeft 1 oog, dat niet goed funcitoneerd (ziet beetje licht donker met dat oog denk ik, of niets).
En door het hersenletsel loopt ze in paradepas en is atactisch.
Wat betekend dat ze bv niet kan lopen en met speeltje spelen tegelijk kan, want dan weet ze niet waar haar pootjes zijn.
Ze kan via de zitting van de bank op de leuning komen, maar niet op een aanrecht of zo.
Als je het niet weet, zie ja alleen dat ze in paradepas loopt, dus wat overdreven.
Revalideren na aanrijding heeft wel lang geduurd, in het begin als ze omviel bleef ze echt liggen,
had ze geen idee hoe ze op moest staan.

Mevr. is echter wel diegene die weet hoe het voerapparaat werkt (de andere snapt het nog steeds niet)
en haantje de voorste als het om eten gaat.