Hoe een muis uit zn lijden verlossen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Hoe een muis uit zn lijden verlossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 21:14

Maar dan heb je een kop die los is van het lichaam? :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:37

Is wel afdoende ...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:41

saskiakefie schreef:

Als je het goed doet niet. Ik haal regelmatig dode muizen uit muizenvallen. De klem is dan bijna altijd op de nek gevallen.
De muis is daar dan alleen plat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:32

saskiakefie schreef:

Ja dus? Is minder erg dan een volledig geplette muis onder een steen vandaan pulken. Ik doe een zakje om mijn hand en pak hem dan op, zakje binnenstebuiten en in de kliko.

Maar gelukkig zijn mijn katten goede killers, muizen overleven niet lang, zelfs de kittens van 10 weken weten heel goed hoe ze een muisje naar de andere wereld moeten helpen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:22

__YSB__ schreef:
In de vriezer leggen, dan vriest hij dood. Heeft ie het alleen een tijdje koud.
Dat liever dan een tegel verkeerd gooien.
Bakje, papiertje erin, muis erop, als het kan een deksel en hup.

Ik kan mij echt niet voorstellen dat jij denkt dat dat een fijnere dood is voor zo'n beest.

Harde klap, geen betere methode.
In 1 keer over, integendeel bij verdrinken of bevriezen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:28

Ik woonde ooit met wat biologen in huis en die vertelden me ook dat de 'invries-dood' heel humaan was. Maar bij hen ging het vooral om insecten die ze vingen, invroren in een doosje om later te determineren. :\

Ben blij met mijn kat. Die snapt niets van de jacht, enige waar hij bij kan zijn kikkers/padden en die tikt ie zonder nagels aan, want dan springen ze zo leuk weg en kan je er achteraan springen. :=

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:32

Er staan hier heel veel snelle oplossingen die ik echt niet zou kunnen uitvoeren. Gelukkig heb ik zo'n situatie nog nooit meegemaakt maar ik denk dat ik zo'n muisje levend zou begraven. En dan maar hoop voor het diertje dat het snel over is.

Ook invriezen vind ik best goor. Vooral in je eigen vriezer

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:42

Mijn vader zou zeggen doodtrappen. Maar ik zou geen van al deze methoden uit kunnen voeren. Er ligt vandaag weer een dood muisje in de tuin. -O-
Bevriezen is overigens wel humaan. Al vrij snel voel je door de kou niks meer en slaap je vredig in hoor. Ik weet alleen niet hoe lang het duurt voordat het gevoel weg is. Maar voor een gewond muisje lijkt me dat heel snel.
Laatst bijgewerkt door Yaemyn op 14-08-12 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:44

Invriezen is inderdaad een zachte dood. Als je het ril-stadium voorbij bent gaat alles steeds trager tot je hart stopt met kloppen.
Hier op het lab maken ze de al slapende muizen af door ze bij kop en staart te pakken en met een rukje de nek te breken. Zou ik niet durven bij een nog levende muis, dan liever de schep.

SneeuwmaanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:55

Bij het invriezen bevriezen eerst de oren en de vingertjes/neusje. Helemaal geen fijne dood. Duurt erg lang en is erg pijnlijk!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:58

Wij hadden een rat op stal, aan het doodgaan. Overduidelijk ergens gif gehad.
Strompelde buiten en werd al gepakt door kraaien... Die hebben we(we als in; mijn moeder :o ) met een schep hard achter het hoofd geslagen; nek gebroken en dood. Daarna hebben de kraaien heb alsnog meegenomen, maar nu was hij tenminste wel verlost van zijn lijden.. Maar leuk is anders.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:00

een heel doosje 'muisjes' erin(van de Ruyter)
komt ie direct weer tot leven...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:13

merenque schreef:
Er staan hier heel veel snelle oplossingen die ik echt niet zou kunnen uitvoeren. Gelukkig heb ik zo'n situatie nog nooit meegemaakt maar ik denk dat ik zo'n muisje levend zou begraven. En dan maar hoop voor het diertje dat het snel over is.

:oo Ben je echt zo naief?
Volgens mij zijn verdrinken en stikken de meest akelige manieren om dood te gaan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:15

anneliesdj schreef:
merenque schreef:

Volgens mij zijn verdrinken en stikken de meest akelige manieren om dood te gaan.

En desnoods vraag je iemand in de nabije omgeving om zoiets te doen...

Toen ik nog op de oude stal stond hadden we ook een half dode rat en die hebben ze verdronken. Tegen de tijd dat ik dat hoorde, had ik slaande ruzie. Was woest dat ze zo laf waren om er geen rechtvaardig eind aan te maken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:16

Met de scherpe kant van een bats. Naar keuze bij de muis of de kat als je het zielig vindt voor de muis :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:17

Tegel lijkt me zo'n rommel geven, denk dat ik hem in een doosje met een muizenklem zou zetten, is het snel over en heb ik minder het idee dat ik het zelf heb gedaan, al is het natuurlijk niet minder mijn schuld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:19

Invriezen kan je met koudbloedige dieren (bijv vissen) wel doen, maar niet bij warmbloeden :n

Ik stuur ook altijd mijn hond erop af, die bijt 1x en dan is het klaar

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:20

ik zou naar de dierenarts gaan om een spuitje... nee hoor stoere vent ophalen en dood gooien met een steen ofzo

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:23

bij nader inzien zou ik hem door de brievenbus bij mijn schoonmoeder doen.
Zodra hij de heks ziet schrikt hij zich dood en heb je ook geen rommel :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:24

brrr ik kan dat echt niet. gelukkig heb ik een vriend die dat soort rotklusjes voor me opknapt. die pakt ze gewoon bij hun staart en slaat ze dood op de stenen. meestal is één keer slaan genoeg, een enkele keer twee keer :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:24

quartel schreef:
bij nader inzien zou ik hem door de brievenbus bij mijn schoonmoeder doen.
Zodra hij de heks ziet schrikt hij zich dood en heb je ook geen rommel :D

Daar hebben we quartel weer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:25

Heeft onze kat ook last van... Alleen durf ik nooit ze dood te maken, hij vang vooral muizen en vogels en spelen vind ie leuker dan opeten. Helaas overleven ze dat 'spelen' nooit...

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:32

Ik heb geleerd ze hard op de grond te gooien, op hun rug! Als het goed is zijn ze dan in 1 klap dood.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:33

anneliesdj schreef:
merenque schreef:

Ja, en verhongeren daarbij. Echt hoor, als er iets niet humaan is, is het levend begraven. Bovendien bestaat de kans dat het muisje zich er een weg uit graaft en dan opnieuw gepakt wordt.

Ik vind het ook moeilijk, maar moest ik het doen dan toch met een schep op de nek ofzo.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:35

ik ben een keer in een reflex om een muis tegen te houden er bovenop gaan staan. Was toen gelijk einde verhaal voor de muis en voor mijn witte schoenen...........

Heb ook een keer een muis onder een groot kleed proberen te vangen. Muis liep in mijn slaapkamer (leuk hoor een poes hebben) en ik gooide het kleed er over en wilde hem zo op pakken en buiten weg zetten. Echter bij het oppakken zo hard geknepen dat de muis nooit meer gelopen heeft.

Normaal gezien als een muis te redden is dan laat ik deze vrij in de boomgaard en anders mag mijn vader het werk op knappen door idd stoeptegel erop te gooien of in 1x dood slaan.