Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) amykimmie schreef:Mja, maar denk niet dat hij zin heeft om een hoog hekwerk ofzo te plaatsen in onze(!) tuin. Vind gewoon dat we fatsoenlijk mogen leven op ons terrein, zonder dat anderen overlast bezorgen.
Klinkt misschien ego, maar heb weinig zin om de hond van een ander te mijden en zelf de tuin op te geven.
Heb mn broertje en zusje ook wel gezegd dat ze stil moeten blijven staan, broertje doet dat wel maar als hond dan weg is, is ie helemaal over zn toeren. Die hond is bijna net zo groot als hem...
Citaat:En sallandval, ik weet vrij veel over het gedrag van honden. De desbetreffende hond is een zoon van de 'stalhond'. De hond waar mn pony op stal staat. Ze reageren precies hetzelfde bij vreemden. Verschil is dat de stalhond in zijn terretorium is, dus het 'recht' heeft om dat te beschermen. De hond uit de straat is ver buiten zn terretorium en valt gewoon alles aan wat hij tegen komt.
Qua plaatje lijkt hij op de bovenste.
En de onderste is een blije, speelse hond
amykimmie schreef:In beslag nemen hoeft helemaal niet, een goed gesprek en evt. waarschuwing zijn imo voldoende.
Naar mn ouders wil ze niet luisteren en naar een aantal anderen uit de straat ook niet.
misschien naar de politie dan wel.
Citaat:Ik zeg niet dat ik veel weet over honden, maar ik weet wel het 1 en ander over gedrag. Ik kan het verschil wel zien tussen een 'agresieve' en blije,speelse hond.
Je hebt ook psychisch letsel. Kat durft het eerste half uur niet meer uit zn hoekje vandaan, zusje en broertje in tranen.
Mn zusje rent al bijna huilend naar binnen als ze die hond ziet. Terwijl ze in dr eigen tuin zit. Kind moet gewoon leuk kunnen spelen zonder bang te zijn voor die hond. Straks is ze bang voor alle honden, dat is leuk.
. Dus volgens mij is het niet de vraag wat er zou moeten maar hoe je er samen een oplossing voor vindt. Ga er maar van ut dat de hond nog zeker een jaar of tien in de straat woont en dat je er hoe dan ook mee geconfronteerd wordt. Wil je die tijd doorbrengen in angst voor de hond (die angst wordt niet weggenomen als er een waarschuwing is geweest hoor, en ook niet als de vrouw af en toe een boete krijgt wegens niet voldoen aan de aanlijnplicht) of gaan jullie er samen met de buren iets constructiefs bedenken?
De clue is dus dat de politie pas wat kan doen als het uit de hand loopt.vilheide schreef:Misschien zouden de kinderen in de buurt beter met hem kunnen spelen ipv weg rennen.
antje_vip schreef:Er hoeft toch niet gewacht te worden tot het een keer misgaat?
StableDoor schreef:Als de hond echt bijt, probeer dan de achterpoten op te tillen. Dan kan hij geen kracht meer zetten en laat hij los (of geef hem een rotschop)
amykimmie schreef:Hij komt op mij, en met mij vele anderen uit de buurt, agresief over.
Mijn buurvrouw heeft de opleiding dier en verzorging gedaan, en zij vind hem ook agresief.
Ik ga morgen de wijkagente bellen.
Klopt, appenzellers zijn echte waakhonden.

want dit is natuurlijk geen fijne situatie !
.
. Dus opleiding zegt niet alles
.
linnie050 schreef:Hij luisterd blijkbaar wel naar de man en niet naar de vrouw. Dan moeten ze daar aan gaan werken. (vind ik)