Aanloopkat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Re: Aanloopkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:36

Dit is het poesje trouwens:
Afbeelding

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:40

we hebben geen aanloop kat maar onze eigen was (dat is ong. 5 a 6 jaar geleden toen we nog ergens anders woonde) zelf een aanloopkat :P mevrouw liep gewoon bij andere naar binnen om eten te schooien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:44

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:45

Goof schreef:
Maar jullie zijn de kat gewoon gaan voeren en een halsbandje om gaan doen? heb je er nooit bij stil gestaan dat dat dier gewoon een huis had??

nou sorry maar dat vind ik toch wel een beetje een erg kortzichtige aanname.

Onze aanloopkat liep al bijna een jaar hier rond huis, broodmager, helemaal verwilderd en was niet wit meer maar zwart, omdat zn hele vacht onder een soort smeerolie goedje zat.

voordat we ons om hem zijn gaan bekommeren hebben wij eerst uitgezocht of hij van iemand was. Overigens was hij ook van iemand...nu ja geweest dan, maar als je verhuist is het blijkbaar niet nodig om je huisdier ook mee te nemen. Althans dit is wat wij naar een paar weken opsporing achter kwamen.

Dus ja Swieber heeft nu gewoon een nieuw huisje gevonden, waar die overigens bijna 3 jaar over gedaan heeft, want zolang geleden was het alweer dat kereltje door zn eigenaren gedumpt was.

Ga heus geen kat voeren etc die duidelijk wel een baasje heeft.

en zo zullen er meer posters hier details hebben weggelaten, omdat het anders zo'n boekwerk wordt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 18:49

Er komen hier vaak zat katten van de buurt, die gezellig mee willen eten met de poes. Maar die worden zonder pardon de tuin uitgezet. Me kat heeft nu een infrarood bandje om, en het luikje zit bij de schuur. Daar staat ook haar eten, voor als we niet thuis zijn oid. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:53

haha ja hier ook...als ik alle katten die hier wel eens rondhangen zou bestempelen als aanloopkat dan had ik nu denk ik wel zo'n 30 a 40 katten gehad...was ik een kattenvrouwtje geweest :D

we hebben hier trouwens ook nog een aanloopegel :P die komt altijd tegen het najaar hier zn vreten halen voor zn winterslaap. Klokslag half 1 s'nachts dan hoor je het bakje rinkelen en dan weten wij alweer genoeg: stekel komt weer wat kattebrokjes halen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:35

Mijn oma heeft ook een aanloopkat. Beestje zat broodmager in het weiland. Na een poosje gaan voeren en katlief wist al snel het huis te vinden. Eerst mocht die niet binnen maar nu enkele jaren later is het magere katje een dikke luie kat die graag slaapt in de stoel.

Kat was van een man die overleden was. Kat is overgenomen door iemand en gaan zwerven en zo bij oma terecht gekomen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:42

hiphorse schreef:
we hebben geen aanloop kat maar onze eigen was (dat is ong. 5 a 6 jaar geleden toen we nog ergens anders woonde) zelf een aanloopkat :P mevrouw liep gewoon bij andere naar binnen om eten te schooien

Zo is die van ons nou ook. 's Ochtends bij ons eten komen halen en dan gaat ze weer de hort op.
Heb je een dure maine coon X noorse boskat, is ze nooit thuis }:0

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:45

xxCYNNxx schreef:
Goof schreef:
Maar jullie zijn de kat gewoon gaan voeren en een halsbandje om gaan doen? heb je er nooit bij stil gestaan dat dat dier gewoon een huis had??

nou sorry maar dat vind ik toch wel een beetje een erg kortzichtige aanname.

Het is geen aanname, het is een vraag. Twee zelfs.
En naar aanleiding van de post van TS en van andere bokkers kreeg ik wel degelijk de indruk dat hier niet over nagedacht was.

Echter naar aanleiding van deze vragen hebben nu ook enkele bokkers verduidelijkt dat zij inderdaad eerst info hebben ingewonnen en om zich heen hebben gekeken voordat ze de kat eigen maakten.
Het lijkt me overigens een doodnormale vraag ipv een kortzichtige aanname.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:48

nou ja het klonk een beetje alsof dat je conclusie was: dat iedereen zomaar zo'n kat in huis hadden genomen. Vandaar mijn opmerking

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:50

bijna een jaar geleden alweer zat er elke keer een heel klein mager grijs poesje onze vuilniszakken die niet meer in de container pasten te slopen om maar iets te kunnen eten.. ze lag in de garage op een paardenjas van mij te slapen snachts en zodra ze iemand zag was ze weg.. we hebben wat water neegezet.

weken lang heeft ze daar geslapen tot ze een keer in huis kwam. ze ging naar mijn kamer en heel bang was ze. ik heb haar tam gemaakt. heeft me heel wat littekens op mijn handen opgebracht. we hebben overal dingen neergehangen, advertentie;s gezet maar geen reacties. we hebben haar gesteraliseerd, ontwormt (zat vol wormen dat kleine beestje) en ze kreeg alles wat ze nodig had (kostte ook veel:P).

nu een jaar later slaapt ze bij mij op de kamer en vind ze het zo leuk bij ons. komt overdag even hoi zeggen en gaat weer even weg en komt trouw elke avond weer. ze is nogsteeds heel bang maar gaat steeds beter..

lief beestje dat het is!
Afbeelding

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:26

Agh wat een leukerd! :+:

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:27

Jezzi schreef:
hiphorse schreef:

Zo is die van ons nou ook. 's Ochtends bij ons eten komen halen en dan gaat ze weer de hort op.
Heb je een dure maine coon X noorse boskat, is ze nooit thuis }:0

_O-

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:42

Hier ook een aanloper! Een tijdlang kwam er steeds een rode kat bij ons in de tuin, heel mager ding, die constant om aandacht vroeg. Na een tijdje wat te eten gegeven en toen ik hem eens van dichtbij bekeek bleek z'n kop helemaal onder de teken te zitten. Heb er uiteindelijk 20(!) stuks uit gehaald. Hij was tam en gecastreerd, dus naar de DA geweest om te kijken of hij een chip had en in de buurt rond gevraagd of iemand er toevallig iets over wist. In beide gevallen geen succes gehad, dus hem omgedoopt tot Fred en sinds ik op mezelf woon is hij met mij mee, omdat hij het niet kon vinden met de andere 2 katten. Sindsdien is hij peetvader van mijn andere kat van nu 1,5 :)

Overigens al wel heel wat zorgen met hem gehad (incl. torenhoge DA-rekeningen), want het is een heel apart geval, maar we hebben het er voor over.