hond wil weer niet eten van vlees naar brok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: hond wil weer niet eten van vlees naar brok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 21:17

ja vind het ook erg jammer ja ,
misshien zullen ze nu ook zien dat ze weer meer en vaker gaat poepen ?
dat slobbersaus lijkt me ook niet heel gezond eigenlijk

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:41

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:30

Bij mijn vriend wordt er een scheutje zonnebloem-olie over de brokken gedaan en dan is het hap-slik-weg! Anders ook niet inderdaad...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:31

kennisen van ons vroeger deden een beetje maggi door de brokken van hun hond,of jus eroverheen,anders at ie het ook niet..

raar eigenlijk dat mensen iets blijven voeren wat honden helemaal niet lekker vinden en daar allerlei dingen doorheen gaan smeren om het lekker te maken...

dan niet meegenomen de gros mensen die honden door middel van uithongering brokken dwingen te eten...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:48

Mijn honden vonden de slobbersaus enorm goor :+

Ik geef pro plan brokken en carnibest en de brokken vinden ze heerlijk hoor, maar dacht het zelf lekkerder te maken.. Zonder saus zijn ze zo op met saus laten ze t liggen :+

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:55

Hoi, het is niet zo heel gek dat jou hond geen brokken meer wil eten.
Ze staan nog steeds nauw aan de wolf en het zelfde maagdarm stelsel van de wolf.
Een wolf eet ook geen brokken, daar hebben ze helemaal niks aan.
Ze hebben niks aan de granen die erin zitten, die poepen ze regelrecht weer uit.
En dan gelijk kenner diner? Op de kanjer na is het de goedkoopste brok van de welkoop/boerenbond.
Oftewel hoe goedkoper hoe meer granen, hoe meer ontlasting, hoe meer allergieen, des al niet te min aangemaakt met de E versie oftewel kankerverwekkend!!!
Doe dan een goede brok, waar meer vlees in zit in plaats van granen.
En als ze het al goedkoop willen halen, raad ik de geperste brokken aan van cavom of prins.
Bij mij vond mijn hond het in het begin ook niet leuk van vlees naar brokken, maar ik wil hem graag op de brokken houden i.v.m. een te kleine vriezer en vakantie ofzo. Het is makkelijker om een zak brokken mee te geven dan al die worsten. Mijn hond krijgt 2/3 dagen vlees eigenlijk altijd in het weekend en de rest eukanuba brokken. Mijn hond is voor veel allergies maar eukanuba gaat super.
In het begin wou hij ook geen brokken meer daarna eten, maar ik gaf hem geen anders dus uiteindelijk weet hij hoe laat het is. En nu kan ik zelfs door de weeks vlees geven en daarna eet hij gewoon zijn brokken weer op. Nou is en blijft mijn hond een speciaal geval en mijn hond wil niet eens elke dag vers vlees hij wil altijd wat anders haha. Je kan ook een beetje zalmolie over de brokken heen gooien, maar zal aanraden een andere brok te gaan voeren, en niet kenner. Als je is wist hoeveel allergie honden we hebben gehad van dat soort voer daar schrik je van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:25

cavom met zijn 18 % "vlees"( vleesmeel...) en 82% zooi is nu ook niet echt een brok te noemen om naar huis te schrijven,alhoewel heel veel mensen erbij zweren.. is echt geen haar beter als brok van de welkoop :n

diner is werkelijk absolute zooi,die ingredienten voer je aan een paard ,niet aan een hond....

en er is tegenwoordig zoveel 'vers' alternatief om te voeren als je op vakantie gaat voor de hond,dat ik daarvoor mijn honden echt geen brokken zou laten eten..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:58

quintolover schreef:
Hoi, het is niet zo heel gek dat jou hond geen brokken meer wil eten.
Ze staan nog steeds nauw aan de wolf en het zelfde maagdarm stelsel van de wolf.
Een wolf eet ook geen brokken, daar hebben ze helemaal niks aan.

Is en blijft onzin. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat een normale goede brok slechter is dan vers .
Veel anecdotische info (compleet met complottheoriëen) op het internet, dat wel.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:54

Ik las ook zoveel goeds over vers dat ik het ook ben gaan proberen, mijn hond krijgt er bulten van.. Vers is zeker geen wondermiddel.. Als ze geen vers willen geven prima, zou wel kijken naar ern goeie brok!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:00

unicumW schreef:
Ik las ook zoveel goeds over vers dat ik het ook ben gaan proberen, mijn hond krijgt er bulten van.. Vers is zeker geen wondermiddel.. Als ze geen vers willen geven prima, zou wel kijken naar ern goeie brok!

Hoeveel soorten vers heb je geprobeerd dan? Niet te snel opgeven hoor. Mijn hond is er na 2 maanden vers voeren zoveel beter uit gaan zien. Soms is het even vogelen met voer, omdat niet iedere hond overal tegen kan.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:02

Ik ben toch heel benieuwd wat jullie een goede brok vinden, ik heb er nog geen een gevonden :+

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:58

een wolf heeft echt niks aan brokken hoor! Echt niet. Dat een brok slechter is dan vlees is niet bewezen maar wel een beetje na te gaan lijkt mij. Sommige honden kunnen gewoon oud worden op brokken. En sommige op vers vlees. Het is gewoon zo hoe meer vlees hoe beter, en niet te eenzijdig. En cavom en prins zijn geperste brokken waardoor ze meer natuurlijke vitamines overhouden in het voer wat een hond weer nodig heeft. In een gestoomde brok zitten er extra vitamines toegevoegd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:35

quintolover schreef:
een wolf heeft echt niks aan brokken hoor! Echt niet. Dat een brok slechter is dan vlees is niet bewezen maar wel een beetje na te gaan lijkt mij.

Drie maal raden wat wolven in gevangenschap te eten krijgen? En die worden aanzienlijk ouder dan in het wild.

"niet bewezen maar wel een beetje na te gaan", met die wollige bewering kun je alleen bedoelen dat het te bewijzen zou moeten moeten zijn. Er is uitgebreid onderzoek naar deze materie gedaan. Wat is dus de logische conclusie?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:35

Kunnen je ouders beter brokken van Acana of Orijen geven.
Nog een klein beetje de betere fastfood voor honden in mijn ogen.
Kenner lijkt mij onder dezelfde tree van de ladder staan als pedigree.

Maarja, mijn hond eet dan ook niks anders dan versvlees en pure vleesproducten, afgewisseld met wat extra bio groenten, een eitje, enzovoort.

Jammer dat je ouders zo kortzichtig zijn!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:43

Tja, niet zo gek dat de hond geen brokken meer wilt. Mijn honden krijgen brokken en hebben de bakken binnen 5 seconden leeg, maar als ik ze hier elke dag biefstuk ga voeren, dan zullen ze vast de brokken niet meer willen.

Je ouders willen geen vers vlees voeren, dus de hond zal weer even moeten leren dat hij het met brokken moet doen. Het is echt niet erg als hij een paar dagen niet eet, komt vanzelf weer goed, zeker als hij hiervoor ook gewoon zijn brokken at.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:03

Mijn hond eet gewoon met de pot mee. net zo makkelijk en lekker. ( heeft wel 24/7 brokken staan van royal canin)