Thirty schreef:wat een gestoorde antwoorden lees ik hier.
TS, zou eens filmen wat de hond doet. Is ze angstig, verveelt zich, gestressed...En aan de hand daarvan een plan opstellen.
Volgens mij begrijp ik dat ze daar in mei bent komen wonen en dat ze sinds toen jankt? Dan zal ze zich niet veilig voelen, of nog niet helemaal gewend zijn. Je woont er immers pas 3 maanden, en sommige honden nemen hun tijd om ergens te wennen.
Dan zul je het opnieuw op moeten bouwen, zorgen dat ze zich veilig en vertrouwd voelt en vanaf daar uitbouwen.
Dus met 10seconden beginnen.
Het straffen van een angstige of gestresste hond heeft alvast geen zin. Dus laat die band maar achterwege.
Filmen zijn we inderdaad van plan, we wachten nog even op de spullen daarvoor die we krijgen van een kennis.
We wonen hier inderdaad sinds mei, het probleem is alleen dat ik geen idee heb of ze het hiervoor al deed, omdat we hiervoor in een vrijstaande woning hebben gewoond, midden in de bossen, dus niemand die mijn hond gehoord kan hebben. Gezien we ook geen aanwijzing hebben gehad voor het janken, hebben we ook nooit stiekem afgeluisterd. Dus of het hier begonnen is weten we jammer genoeg niet.
In de bench zit ze dus al, ze kan niet buiten de bench want dan vreet ze alles op. Een deken eroverheen kan dus ook niet, die trekt ze de bench in, en bijt ze ook kapot. Ze is een echte bijtgraag.
Over de telefoon, ik denk niet dat ze specifiek daar op jankt, we hebben een geheim nummer die bijna niemand heeft, en we worden 9 van de 10 keer mobiel gebeld. Ook toen we dus zelf de telefoon gebeld hebben, en hem bij de bencht gelegd hebben, heeft ze liggen janken.
Een hondje erbij wil ik wel, maar mijn vriend niet. Bovendien ben ik dan inderdaad bang voor kopieer gedrag. We hebben wel zitten denken aan een kat erbij, ze is met katten opgegroeid, maar nu hebben we geen kat meer. Misschien dat ze zich dan niet meer alleen voelt.. Maar of dat echt helpt?
En de training om haar alleen te laten zijn we alvast een beetje mee begonnen afgelopen week, alleen het probleem is dat we allebei weer moeten werken volgende week, en ikzelf heb een nieuwe baan, dus kan niet meteen vrijpakken. Dus ik heb geen idee hoe we het rustig uit kunnen bouwen. We zitten nu op de 15 minuten ongeveer, dus dat redden we dit weekend niet meer.
Een therapeut wil ik wel inschakelen, maar pas als we er zelf niet meer uit komen. Woensdag ga ik advies vragen bij onze hondensport begeleider, misschien dat hij nog tips heeft voor ons.
Bedankt voor alle reacties