Kwanyin schreef:Jammer voor de cavia dat jij maar even beslist dat zij zo'n diertje is dat géén behoefte heeft aan een tweede vriendje...
Op verhalen van de vorige eigenaar moet je niet afgaan, kans is groot dat ze het maar één keer geprobeerd heeft en het toen toevallig niet ging. Of zoals iemand zei, al vond dat het niet kon toen ze zag dat ze de rangorde bepaalden. Misschien zelfs gewoon totaal verkeerd gekoppeld waardoor het geen succes is.
Ik snap nooit wat het probleem is om zo'n diertjes aan hun basisbehoefte te laten voldoen? Een maatje is even belangrijk voor een groepsdier dan zijn eten of drinken. Maar het grote verschil bij mensen is, als je ze geen eten of drinken geeft gaan ze fysiek achteruit en sterven ze. Dus dat moet wel. Dat het diertje zonder sociaal contact psychisch achteruit gaat valt veel minder op, dus dat word makkelijker goedgepraat.
Het is gewoon heel simpel. Je kan altijd bij een caviaopvang vragen om een poging tot koppelen. Dan heb je mensen met ervaring die je erbij helpen zodat het juist gebeurd. En als dan blijkt dat hij het licht niet gunt in de ogen van eender welke cavia, kan je nog beslissen dat hij inderdaad beter alleen zit. Je hebt op zijn minst geprobeerd om aan zijn behoeften te voldoen. Het is niet omdat het maar een klein diertje is, dat het geen basisrechten heeft.
Ik beslis absoluut niet dat zij géén vriendje nodig heeft! dat heeft ze zelf besloten en ik weet dat dit meerdere malen is ! en het feit dat het NIET goed gaat, komt er géén 2e bij! ik heb met meerdere mensen overleg gehad en iedereen zegt dat het beter is om haal alleen te laten! en GÉÉN 2e erbij te nemen!
ik snap NIET hoe jullie hier over door kunnen drammen voor een 2e erbij te nemen!!!
Nogmaals: ik heb meerdere malen uitleg gegeven en blijf dit niet meer doen! dit is het laatste wat ik er over zeg!
er komt GÉÉN tweede cavia erbij!!
Rideltje1992 schreef:kunnen jullie niet lezen ofz?
zoals ik begrepen heb gaat het prima in der 1tje! lekker aan het eten enz! er komen speeltjes... wat is dan nog het probleem?
nogmaals ts heeft dit topic niet geopend voor commentaar! maar om der cavia te laten zien!
geef daar een leuk antwoord op of ga wat nuttigs doen

Bedankt
het gaat zo juist hartstikke goed met haar, en speeltjes worden inderdaad aangeschaft!
Kwanyin schreef:Omdat er nu eenmaal bokkers zijn die het belang van een dier voorop stellen. Ik weiger langs de zijlijn maar toe te kijken en braaf ja leuk te knikken omdat een TS graag hoort hoe geweldig ze het wel niet doet, als een klein diertje daar het slachtoffer van moet zijn. Een cavia heeft een maatje nodig, punt. Dat kan noch eten noch geen duizend speeltjes vervangen.
het belang van het dier staat zeker voorop!
Maar wat NIET gaat!! gaat NIET!!!!