Chichi voor het eerst BB-ITP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 10:27

Seraphim schreef:
rOcky_lofz schreef:
Maar wie zegt dat ieder dier behoefte heeft aan een vriendje ?

:wow:

Meen je dit serieus???

Ja, dat meen ik wel serieus, niet ieder dier heeft behoefte aan een vriendje!

liesjecryos schreef:
Ik vindt het eigenlijk ook apart dat je haar nu al kan ruiken meteen na het schoonmaken.
Ik ruik altijd lekker fris schoon zaagsel en hooi :)

wie zegt dat gene wát ik ruik, dat dat stinkt ?? staat nergens!

Verder ga ik er niet meer op in over wel of niet een 2e cavia erbij! ik heb uitleg gegeven, en daarbij laat ik het hier bij!
ik zou het prettig vinden als we daar ook over ophouden, daarvoor heb ik dit topic niet voor geopend!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:39

Jammer voor de cavia dat jij maar even beslist dat zij zo'n diertje is dat géén behoefte heeft aan een tweede vriendje...
Op verhalen van de vorige eigenaar moet je niet afgaan, kans is groot dat ze het maar één keer geprobeerd heeft en het toen toevallig niet ging. Of zoals iemand zei, al vond dat het niet kon toen ze zag dat ze de rangorde bepaalden. Misschien zelfs gewoon totaal verkeerd gekoppeld waardoor het geen succes is.
Ik snap nooit wat het probleem is om zo'n diertjes aan hun basisbehoefte te laten voldoen? Een maatje is even belangrijk voor een groepsdier dan zijn eten of drinken. Maar het grote verschil bij mensen is, als je ze geen eten of drinken geeft gaan ze fysiek achteruit en sterven ze. Dus dat moet wel. Dat het diertje zonder sociaal contact psychisch achteruit gaat valt veel minder op, dus dat word makkelijker goedgepraat.
Het is gewoon heel simpel. Je kan altijd bij een caviaopvang vragen om een poging tot koppelen. Dan heb je mensen met ervaring die je erbij helpen zodat het juist gebeurd. En als dan blijkt dat hij het licht niet gunt in de ogen van eender welke cavia, kan je nog beslissen dat hij inderdaad beter alleen zit. Je hebt op zijn minst geprobeerd om aan zijn behoeften te voldoen. Het is niet omdat het maar een klein diertje is, dat het geen basisrechten heeft.

Rideltje1992

Re: Chichi voor het eerst BB-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:18

kunnen jullie niet lezen ofz? 8)7

zoals ik begrepen heb gaat het prima in der 1tje! lekker aan het eten enz! er komen speeltjes... wat is dan nog het probleem? %)

nogmaals ts heeft dit topic niet geopend voor commentaar! maar om der cavia te laten zien!
geef daar een leuk antwoord op of ga wat nuttigs doen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:23

Omdat er nu eenmaal bokkers zijn die het belang van een dier voorop stellen. Ik weiger langs de zijlijn maar toe te kijken en braaf ja leuk te knikken omdat een TS graag hoort hoe geweldig ze het wel niet doet, als een klein diertje daar het slachtoffer van moet zijn. Een cavia heeft een maatje nodig, punt. Dat kan noch eten noch geen duizend speeltjes vervangen.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:28

ik snap dat iedereen het best met zijn dieren voor wil hebben... maar dit is niet jou dier... dus wat wou je er aan doen?

ts zegt duidelijk er komt geen 2e punt uit!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 11:31

Kwanyin schreef:
Jammer voor de cavia dat jij maar even beslist dat zij zo'n diertje is dat géén behoefte heeft aan een tweede vriendje...
Op verhalen van de vorige eigenaar moet je niet afgaan, kans is groot dat ze het maar één keer geprobeerd heeft en het toen toevallig niet ging. Of zoals iemand zei, al vond dat het niet kon toen ze zag dat ze de rangorde bepaalden. Misschien zelfs gewoon totaal verkeerd gekoppeld waardoor het geen succes is.
Ik snap nooit wat het probleem is om zo'n diertjes aan hun basisbehoefte te laten voldoen? Een maatje is even belangrijk voor een groepsdier dan zijn eten of drinken. Maar het grote verschil bij mensen is, als je ze geen eten of drinken geeft gaan ze fysiek achteruit en sterven ze. Dus dat moet wel. Dat het diertje zonder sociaal contact psychisch achteruit gaat valt veel minder op, dus dat word makkelijker goedgepraat.
Het is gewoon heel simpel. Je kan altijd bij een caviaopvang vragen om een poging tot koppelen. Dan heb je mensen met ervaring die je erbij helpen zodat het juist gebeurd. En als dan blijkt dat hij het licht niet gunt in de ogen van eender welke cavia, kan je nog beslissen dat hij inderdaad beter alleen zit. Je hebt op zijn minst geprobeerd om aan zijn behoeften te voldoen. Het is niet omdat het maar een klein diertje is, dat het geen basisrechten heeft.

Ik beslis absoluut niet dat zij géén vriendje nodig heeft! dat heeft ze zelf besloten en ik weet dat dit meerdere malen is ! en het feit dat het NIET goed gaat, komt er géén 2e bij! ik heb met meerdere mensen overleg gehad en iedereen zegt dat het beter is om haal alleen te laten! en GÉÉN 2e erbij te nemen!

ik snap NIET hoe jullie hier over door kunnen drammen voor een 2e erbij te nemen!!!
Nogmaals: ik heb meerdere malen uitleg gegeven en blijf dit niet meer doen! dit is het laatste wat ik er over zeg!

er komt GÉÉN tweede cavia erbij!!

Rideltje1992 schreef:
kunnen jullie niet lezen ofz? 8)7

zoals ik begrepen heb gaat het prima in der 1tje! lekker aan het eten enz! er komen speeltjes... wat is dan nog het probleem? %)

nogmaals ts heeft dit topic niet geopend voor commentaar! maar om der cavia te laten zien!
geef daar een leuk antwoord op of ga wat nuttigs doen :)

Bedankt :) het gaat zo juist hartstikke goed met haar, en speeltjes worden inderdaad aangeschaft!

Kwanyin schreef:
Omdat er nu eenmaal bokkers zijn die het belang van een dier voorop stellen. Ik weiger langs de zijlijn maar toe te kijken en braaf ja leuk te knikken omdat een TS graag hoort hoe geweldig ze het wel niet doet, als een klein diertje daar het slachtoffer van moet zijn. Een cavia heeft een maatje nodig, punt. Dat kan noch eten noch geen duizend speeltjes vervangen.

het belang van het dier staat zeker voorop!

Maar wat NIET gaat!! gaat NIET!!!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:33

Rideltje1992 schreef:
ik snap dat iedereen het best met zijn dieren voor wil hebben... maar dit is niet jou dier... dus wat wou je er aan doen?

Tja, het valt altijd te proberen. Zou fijn zijn als er door adviezen aan de TS toch een diertje bij kwam, en er niet weer een cavia z'n leven eenzaam moet slijten.
Er werd imo vrij respectvol gereageerd, dus ik snap niet zo goed waarom jij zo reageert?

Maar oké, het is duidelijk. Er komt geen tweede cavia bij, jammer.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 11:37

Samiyah schreef:
Rideltje1992 schreef:

Tja, het valt altijd te proberen. Zou fijn zijn als er door adviezen aan de TS toch een diertje bij kwam, en er niet weer een cavia z'n leven eenzaam moet slijten.
Er werd imo vrij respectvol gereageerd, dus ik snap niet zo goed waarom jij zo reageert?

Waarom zou ik advies van bokkers moeten aannemen als Chi niet met een ander kan ?? |o |o

''Cavia eenzaam z'n leven alleen moet slijten'' WTF!!! doe is ff normaal zeg..
ze krijgt genoeg aandacht, ze krijgt speelts etc!!

zij kan NIET met een ander!!!

En waarom zij zo reageerd, logisch zij ziet het tenminste en snapt wat ik bedoel ( je mag me gerust corrigeren hoor Rideltje)

Als het kon, kon het!! maar het kan Niet en ik ga geen risico's nemen!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:38

precies!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:42

rOcky_lofz schreef:
Samiyah schreef:

Waarom zou ik advies van bokkers moeten aannemen als Chi niet met een ander kan ?? |o |o

''Cavia eenzaam z'n leven alleen moet slijten'' WTF!!! doe is ff normaal zeg..
ze krijgt genoeg aandacht, ze krijgt speelts etc!!

zij kan NIET met een ander!!!

En waarom zij zo reageerd, logisch zij ziet het tenminste en snapt wat ik bedoel ( je mag me gerust corrigeren hoor Rideltje)

Als het kon, kon het!! maar het kan Niet en ik ga geen risico's nemen!

Tja, het is zo. Een mens is geen cavia, kan niet met hem communiceren. Ik snap niet waarom mensen dat niet snappen? Je kan spelen met haar wat je wil, dat maakt geen verschil!!
De cavia zal dus haar verdere leven niet kunnen communiceren, leuk vooruitzicht?

Maar ik hou hier mee op. Je bent stronteigenwijs en zet je eigen belangen voor het diertje. Jammer.. :n

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:44

iedereen zijn eigen keuze!

doeg! :evaw:

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:45

wat lief van je dat je een cavia van een bewoner hebt over genomen en hem de kans geeft zodat het wrs beter gaat nu dan bij de betreffende bewoner. Jammer dat iedereen reageert over 1 of 2 cavia's, aangezien je gewoon even je cavia wilt laten zien: leuk besie! :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 11:46

Samiyah,
ik ben niet stronteigenwijs, ik stel wel degelijk mijn dieren voorop! maar wat niet gaat!! gaat niet! klaar!!!

Chi kan wel degelijk communiceren! maar het feit! dat zij NIET met anderen kan, en het NIET goed gaat, ga ik NIET opnieuw opzoeken!!!

dito, Dank je wel :) ja, ben echt super blij met haar <3

Idd Rideltje,

Ben hier ook klaar mee!

Wat een gezeur soms zeg!! _-:(

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:54

rOcky_lofz schreef:

Dat is bokt! Je kan je altijd aan zo dingen verwachten hier. Er zijn veel steunende mensen, je hebt mensen die je raad geven en jou tegencommentaar aanvaarden, maar ook mensen die liever je afblaffen omdat ze de situatie niet kennen en het toch altijd beter weten.

Ik wens je veel succes met Chichi.
Ik heb ze ook altijd terug willen hebben, caafjes en konijntjes, maar misschien later als ik een eigen huis en tuin heb om ze in te laten lopen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 13:00

Woest schreef:
rOcky_lofz schreef:

Dat is bokt! Je kan je altijd aan zo dingen verwachten hier. Er zijn veel steunende mensen, je hebt mensen die je raad geven en jou tegencommentaar aanvaarden, maar ook mensen die liever je afblaffen omdat ze de situatie niet kennen en het toch altijd beter weten.

Ik wens je veel succes met Chichi.
Ik heb ze ook altijd terug willen hebben, caafjes en konijntjes, maar misschien later als ik een eigen huis en tuin heb om ze in te laten lopen.

Tja, Bokt moet eenmaal wat af te blaffen hebben, maar als ik een aantal keren (!!) aangeef dat het niet kan, moeten ze er niet op door gaan..

Dank je wel :)

ik heb haar niet terug genomen, maar juist overgenomen van iemand :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:17

rOcky_lofz: Ik weet niet hoe oud jij bent, maar aan je reacties te lezen nog jong.. . Misschien is het verstandig voor jou om eens met een kenner hierover te praten en advies te vragen. Ga niet af op wat jou verteld is over dit diertje dat hij niet samen kan, dat weet je namelijk helemaal niet.
Is er geen volwassene in de buurt die dit in de gaten kan houden?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:18

Moderatoropmerking:
Kunnen we met z'n allen proberen dit topic weer iets neutraler te krijgen? De adviezen die worden gegeven zijn duidelijk en netjes, maar na twee pagina's is de boodschap wel overgekomen. Aan ts de keus wat zij daarmee doet. Herhalen lijkt mij verder onnodig.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:22

[quote="rOcky_lofz"]

quote]

Nou de manier waarop je schrijft maar goed iemand die zo reageerd ga ik veder niks meer tegen zeggen.
Jij weet het toch wel beter 8)7

*edit:quote ging even mis

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 13:26

Ronnie25 schreef:
rOcky_lofz: Ik weet niet hoe oud jij bent, maar aan je reacties te lezen nog jong.. . Misschien is het verstandig voor jou om eens met een kenner hierover te praten en advies te vragen. Ga niet af op wat jou verteld is over dit diertje dat hij niet samen kan, dat weet je namelijk helemaal niet.
Is er geen volwassene in de buurt die dit in de gaten kan houden?

Pardon!! ik ben wel degelijk volwassen! en weet dondersgoed waar ik mee bezig ben! je loopt nu te speculeren zonder dat je ook maar iéts van mij af weet!! wat denk je wel niet ??!!! :?

Nee, Chichi is van mij, en daar beslis ik zelf over!! zij accepteert géén ander en ik ga er ook géén 2e erbij zetten!
ik ga er wel degelijk op af, van de vorige eigenaar, die kent haar het beste, en heeft mij het duidelijk verteld dat dit niet goed gaat!

RianneH schreef:
[mod]Kunnen we met z'n allen proberen dit topic weer iets neutraler te krijgen? De adviezen die worden gegeven zijn duidelijk en netjes, maar na twee pagina's is de boodschap wel overgekomen. Aan ts de keus wat zij daarmee doet. Herhalen lijkt mij verder onnodig.[ mod]

Dank je wel :)

liesjecryos schreef:
rOcky_lofz schreef:

quote]

Nou de manier waarop je schrijft maar goed iemand die zo reageerd ga ik veder niks meer tegen zeggen.
Jij weet het toch wel beter 8)7

*edit:quote ging even mis

Hou dan je opmerkingen voor je!! rechts bovenin zit een rode kruis, dan gebruik je die maar !!

-:(- wordt echt pissig van jullie !!

Houd de opmerkingen maar voor je, er is nu wel vaak genoeg gereageerd op het wel of niet nemen van een 2e!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:54

Nou Bokt kan niks hoor dat is maar een forum waar wat gebruikers op zitten die wat zeggen :)) Ik vind die uitspraak toch altijd wel heel grappig dat is bokt :))

Anyway erg leuke cavia en snap ook zeker de mensen die hier posten. Hoe vaak ik dat verhaal wel niet naar mij toe krijg en als ik zeg kom maar met je konijn dit geval hier koppel ik hem wel en met eerste konijn lukt het al dan denk ik in hoeverre de waarheid. Je kan dus ook gewoon is naar de opvang om te kijken of het wil en wil het niet heb je het met eigen ogen gezien en geprobeerd, in een opvang heb je de garantie in ieder geval bij niet willen koppelen dat je niet met 2 cavia's zit die apart moeten. Daar je het maar hebt van horen zeggen van de vorige eigenaar en er niet bij geweest bent weet je natuurlijk niet hoe of wat.

Maar als je geen 2e cavia erbij wil is dat inderdaad gewoon je eigen keus ook al staat iemand daar niet achter. Ik zou het zelf persoonlijk ook in ieder geval proberen, wellicht iets om in de toekomst is te bekijken? Laat dit knappe dametje eerst maar is even de boel verkennen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 13:57

Lees graag even de mod opmerking!
Laat haar ook zeker rustig haar gang gaan, en ze krijgt alle tijd om rustig aan alles te wennen
Nee, er komt toch echt géén 2e erbij!

Edit,

Van mij mag het topic gesloten worden!

Wordt echt gek van jullie!! -:(-

Nogmaals,!! Er komt GÉÉN 2e cavia erbij!!! nu niet!! volgende week niet!! nooit niet!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:02

Dit was geen herhaling van het voorgaande, maar een stukje toevoeging en tips wat ik niet eerder ben tegen gekomen in het topic.
Daarnaast verwoord ik het volgens mij keurig netjes en lijkt het me verstandig dat je even rustig gaat worden. Ik denk dat je diep in je hart wel weet dat er wat in zit, maar door de manier van overbrengen van een aantal mensen die gewoon averechts werkt en dat is niet zo slim inderdaad.
Lijkt me verstandig voor je eigen bestwil om even dit weg te zetten en iets ontspannen te gaan doen en gewoon de goede tips in je geheugen op te slaan.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 14:18

Faniek:

je geeft aan dat het beter is, dat ik naar een opvang ga, en ga kijken of Chi daar gekoppeld kan worden, dit is al vele eerdere malen aangegeven.
ook heb ik aangegeven dat chi niet met een ander kan, en ik het ook zeker niet ga opzoeken,

algemeen :

ik heb het een beetje gehad, met een 2e cavia erbij, dit is het enige waar het topic over gaat en dat is zeker niet mijn bedoeling geweest, vandaag dat ik op TEM knop heb gedrukt waarna een mod-opmerking is geplaatst, Jammer dat mensen daar overheen lezen en toch door blijven drammen over een 2e, Dat maakt mij gewoon zo kwaad, blijven doordrammen, met z'n alle op 1 persoon zitten, en de persoon kleineren.
ik ga en wil geen risico nemen dat het fout gaat om een 2e erbij te zetten.
ik zit echt niet te wachten op ongelukken.

Wil graag dat m'n kleine meid langer mee gaat dan vandaag!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:40

Ongelukken??? :?
Nou ja prima,erg apart en ik vind dat jij zelf hier een grote mond hebt zeg,bahbah :r
Faniek geeft jou netjes en vriendelijk advies en je schopt als een gek ertegen 8)7

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:45

Een aantal geven inderdaad een opvang aan, maar nergens dat je niet direct aan een 2e cavia vast zit als het niet gaat. Ook nergens zegt iemand dat die dit vaker heeft mee gemaakt dat mensen dit zeggen terwijl de praktijk anders uitwijst. Ik heb ervaring dat veel mensen dit zeggen, maar in praktijk blijkt het gewoon anders te liggen. Dat je risico's neemt dat het fout gaat is dan ook niet zo, omdat je cavia mee gaat om te kijken of ze überhaupt samen kan en klikt dus dat zijn dingen die je kan ontkrachten.
Daarbij geef ik aan dat het je eigen keus is en ik kleineer helemaal niemand hier :n
Verder is het nog steeds inderdaad je eigen keus waar je wellicht door alle tips en trics ooit nog op terug komt, maar nog steeds je goedrecht ook als je dat niet doet.