Kat wel of niet chippen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:38

Hier een hond een raskat en een niet raskat. Alle drie gechipt. De niet raskat stapt nog al eens in een auto en twee keer ben ik hem kwijt geweest. Een keer wist ik waar hij uit de auto was gestapt ,maar de tweede keer niet. De kat is zwart dus lastig te omschrijven dus was blij dat hij was gechipt.Gelukkig na een week een telefoontje van de dierenambulance. Ze hadden hem opgehaald bij een boerderij zo'n 15 kilometer verder op

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:43

Wij hadden onze katten nooit gechipt, maar nu hebben we een luikje aangeschaft die op chip werkt en dus ongenodigde katten buiten houd. En hebben we ze wel laten chippen. Ze hebben er geen last van gehad.

purny

Re: Kat wel of niet chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:45

Altijd laten chippen. Jackie is vorig jaar uit het raam gevallen zonder dat we het wisten. Gelukkig wist de buurvrouw van onze kat af en hadden we haar snel terug.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:08

chip al vele jaren vele dieren per jaar en volwassen katten reageren soms wel op de prik omdat het een best grote naald is. Kittens laten het zonder problemen toe en blijven vaak gewoon lekker spinnen (iemand kroelt en iemand prikt) honden is ook zelden een probleem. Even afleiden met wat lekkers of even goed vast houden en het is al gebeurd. Als de chip eenmaal onder de huid zit heb ik eignelijk nog nooit een dier erop zien reageren.
Wij proberen ook te chippen als ze onder narcose zijn.