Jammer dat asieldieren zo duur zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:22

90 euro is niks niet te duur, castratie, entingen, ontwormen. Daarbij heeft het asiel ook de nodige kosten in de maand aan voer, werknemers, huur van het pand? Ondanks de giften en donaties en dergelijke moeten ze alsnog rond zien te komen.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:22

Sky_As schreef:
Sky_As schreef:
ehm, die kat die jij nu gehaald hebt, is die al gecastreerd/gesterilisseerd?
(ik heb een kat die gratis was, 2x enten, sterilliseren, ontvlooien en ontwormen....TADAA, 200 euro lichter!)

Dus een asielkat is helemaal niet zo duur :Y)

Tevens heb ik enkele maanden geleden een Maine Coon gekocht, kostte 600 euro, maar iedere cent waard ;)

Als je 90 euro al veel vind, hoe doe je dat dan met eten, of als de kat ziek wordt?

Inderdaad. Wij hebben ook een asiel kat genomen - heerlijk beest! - precies omdat het goedkoper was dan een 'gratis' exemplaar . . . . En vergeet niet dat je de kat moet ook regelmatig laten inenten en ontwormen en ook met anti-vlooi middel behandelen. Dat kost allemaal ook geld en dan heb je het helemaal niet over de kosten als hij ziek wordt . . . . Als je 90 euro al duur vind, dan misschien is het beter om te wachten voordat je een kat in huis neemt.

edit: typo eruit

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:24

Ben inderdaad erg benieuwd wat er met jouw kat is 'gebeurd' en of deze gecastreerd, gester liseerd, ontwormd, gechipt, geent etc etc is.
Pesoonlijk zou ik verder hebben gespaard en de 90 euro hebben betaald voor een asielkat... Als je toch geen jonkie wilde..
Ik neem trouwens aan dat je de mp kat gratis hebt? Incl steriliseren, ontwormen en entingen op orde? Als iemand een goed thuis zoekt, mag diegene immers al lang blij zijn geen kosten te hoeven betalen voor achterlaten in het asiel.
Laatst bijgewerkt door amsterdam_30 op 07-08-12 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:25

DeMolenhoek schreef:
lindalieneke schreef:
Ben het met je eens TS, ik vind het ook veel geld. En niet alle dieren uit het asiel zijn geholpen. Ken toevallig man die laatst een complete reu (met ballen er nog onder) uit t asiel heeft gehaald.

Onze katten worden alleen ontwormd, niet geent dus daar zijn we geen kosten aan kwijt. En ze zitten binnen dus hoeven ook niet geholpen te worden. Ben heel blij met mn (bijna) gratis katjes.

En bij mensen zoals jij gebeuren er dan oeps nestjes.

dus je wil zeggen dat ik onvoorzichtig met mijn beesten ben? Lekker makkelijk om mensen over een kam te scheren.... :n

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:25

Mijn gecastreerde, geënte asielkater was €40. Enkel niet gechipt.

Voor mijn jonge kattin Sky ben ik ondertussen al wat meer kwijt :D
- eerste onderzoek: €45
- eerste spuitje: €28 (zonder visite want gingen eigelijk voor mijn hond zijn entingen)
- tweede spuitje: €65 incl. visite
- nu moet ze nog gechipt en gesterilliseerd worden.

Zij was ook 'gratis' want heb haar in een doos in een gracht gevonden.

Ach ja, het maakt me niet uit, belangrijkste is dat beide gezond zijn en ik heb er mijn plezier van!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:26

Dat bedoelt ze vast niet lindalieneke... Ik denk dat ze bedoelt dat als een van de katten ontsnapt per ongeluk, dat jij al snel een nestje zult hebben.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:26

Ik vroeg me af of je dit topic serieus bedoeld? excuses als het wel zo is..want de prijs is erg logisch, met een beetje logisch nadenken kon je het antwoord nl zelf al wel verzinnen ;)
Op MP komen ook veel herplaatsers terecht en bij de particulier is dat vaak goedkoper ja, een herplaatser of kitten dan..deze zijn vaak echter niet op gezondheid gecheckt en je moet maar aannemen dat alles wat de verkoper verteld juist is..(voor iedereen over me heen flikkert, blijf vooral zitten, niet alle verkopers zijn zo!).

Veel geluk met je kat..altijd gezellig om je heen en in huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:27

amsterdam_30 schreef:
Dat bedoelt ze vast niet lindalieneke... Ik denk dat ze bedoelt dat als een van de katten ontsnapt per ongeluk, dat jij al snel een nestje zult hebben.

Inderdaad. En je mag zeggen dat ze nooit ontsnappen, maar ze moeten maar eens langs u benen mee naar buiten schieten.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:29

Erg weinig is het niet zoals hier wordt gesteld. Maar je hebt wel niet meer de kosten van een consult en castratie ect. Dan is het wel voordeliger dan een kat van mp die bijv. nog geholpen moet worden.
Echter kosten als huur van pand, ect kun je niet meenemen. Dan had je geen opvang moeten beginnen want die kosten krijg je er niet uit op de dieren.

bekijk het van deze kant, jij hebt voor 90 euro een geholpen en gezond dier in huis die anders geen tehuis had.

Ik heb mijn twee heilige birmanen gratis gekregen via een prive opvang. Zijn geholpen en ze hebben ze zelfs thuis gebracht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:30

Wij hadden een gratis kat van marktplaats, geent, gechipt (zit paspoort bij), gecastreerd en echt een super lief dier.
Wij wouden ook eentje uit het asiel, maar vonden dat ook nogal prijzig.
Snap de prijs wel, daar niet van, ze moeten die katten steriliseren en castreren, inenten etc.
Laatst moest deze kat geopereerd worden, 200 euro lichter. Maar dat kan net zo goed met een asiel kat gebeuren.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:30

Ik weet wel wanneer mn kat krols is en ben er extra alert op dat ze niet stiekum naar buiten schiet. We wonen buitenaf, dichtbij een loonbedrijf en er komen dus veel (hele) grote landbouwmachines langs ons huis. Om te voorkomen dat ze verongelukken komen ze niet buiten. (niet zonder toezicht)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:32

Te duur?? Ik vind het een nette prijs voor een asielkat. Ik heb vorig jaar een kitten opgehaald bij een gastgezin wat kittens opvangt voor het asiel. Ik heb €95 betaald voor het diertje wat ik er ook zeker voor over had! Zo'n beetje alles zat bij de prijs in. Ontwormen, ontvlooien, entingen, en sterillisatie. Ook had ik recht op hun dierenarts, wat ik ook zeker gebruikt heb. Beestje had oormijt en had lichtelijke diarre waardoor ik wel een aantal keer bij de DA geweest ben. Diertje zat dan ook nog maar net in het gastgezin en was voor de oormijt al onder behandeling. Als ik een kat van bijv. Marktplaats gehaald zou hebben was ik zeker meer kwijtgeweest. Alleen de DA kosten al! Heb ook al controle gehad van de dierenbescherming, en kreeg ook de vraag of ik €95 te duur vind voor een asielkat. Ik heb gezegd dat ik het zeker niet te duur vind!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:33

DeMolenhoek schreef:
amsterdam_30 schreef:

Inderdaad. En je mag zeggen dat ze nooit ontsnappen, maar ze moeten maar eens langs u benen mee naar buiten schieten.

dat is mij dus gebeurt..poes zou gesteriliseert worden maar werd krols, dus moest afspraak verzetten en wachten tot het over was. Helaas helaas alle moeite die we deden; mevrouw onsnapte op de derde of vierde dag en voila: kittens. 2 hebben we gehouden en rest heeft een goed adresje gekregen.
En mama poes? Gelijk toen het kon geholpen bij de da, gebeurt me geen tweede keer

zoon en dochter zijn ook toen ze 11 maanden waren voor een zelfde soort bezoekje bij da geweest

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:35

Je krijgt er voor dat geld in ieder geval nog een mee. Ik wilde het best betalen hoor.

Wij wilden graag voor onze hond een maatje erbij. Hup naar het asiel. Heb er een via via uit een drugspand gesleurd, en dus mocht de nieuwe woef uit het asiel komen. Wij hebben van nature een liefde voor de grotere honden. Altijd rottweilers gehad maar heb nu de liefste pitbull die je vinden kan. Kruising dogo canario met iets anders wat hele grote tanden had maar zoooo lief, netjes, sociaal en eerlijk.

Dus hup naar het asiel, werd allervriendelijkst te woord gestaan. Tot de vraag kwam of ik al een hond had, ja die heb ik. Wat voor een? uh een hele leuke lieve pitbull maat deense dog af en toe maar qua hartje past hij naar zijn mening prima op schoot. Ik kreeg direct de mededeling dat er geen honden waren. Van de 45 honden was er geen 1!!!!! die bij andere honden kon. Bedankt, en succes verder.
En dan te bedenken dat het pitbulls waren, en rottweilers die in dat asiel zaten.... zou je toch denken dat ze er dan blij mee zijn als er iemand voor komt, maar nee, dan raken ze de subsidie kwijt ofzo. SOmmige honden zitten er al 12 tot 15 maanden. Kan je mij niet wijsmaken dat er in de hele randstad niemand is die die hond hebben wilde.

Heb uiteindelijk mijn broer langs laten gaan.. die heeft wel mogen kijken, heeft gevraagd van joh, mijn moeder heeft een hond en die komt wel s mee op visite, dus welke kan er absoluut niet tegen andere honden? Dat waren er zegge en schrijve een stuk of 15.

Ik stap NOOIT geen asiel meer binnen. Dan haal ik er wel een bij een fokker vandaan, dat willen ze toch zo graag?

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:37

...

edit; :o
Laatst bijgewerkt door lindalieneke op 07-08-12 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:37

bij ons in almere zijn ze niet eens zo duur vind ik dan
hond: 110 euro + uitzoeken van plinternieuw riem en lijn + zak voer
kat: 63 euro + zak voer
konijn: 25 euro + zak voer
overige dieren vogels,ratten enz: 11 euro en wat je erbij krijgt weet ik niet

wat ik wel belachelijk vind bij ons is dat je voor bijv een grote bulldog hond 110 betaald en dat dan bijv een chihuahua of jack russell ook 110 euro zijn ik zelf had kleinere honden goedkoper dan de grotere gedaan

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:39

Sky_As schreef:
Als je 90 euro al veel vind, hoe doe je dat dan met eten, of als de kat ziek wordt?

Ik ben het met alle opmerkingen eens hier, 90 euro is absoluut niet duur voor een kat uit het asiel. Maar die 90 euro niet willen betalen als "aankoop" van de kat heeft niets te maken met het niet kúnnen betalen. De opmerking hierboven vind ik dan ook nergens op slaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:41

lady_lover16 schreef:

wat ik wel belachelijk vind bij ons is dat je voor bijv een grote bulldog hond 110 betaald en dat dan bijv een chihuahua of jack russell ook 110 euro zijn ik zelf had kleinere honden goedkoper dan de grotere gedaan

ik denk dat je dan het effect krijgt dat de kleintjes mee naar huis gaan en de groten in het asiel blijven zitten.
die prijzen zijn trouwens idd niet duur, hier is een kat 90 en je krijgt er verder niets bij.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:41

amykimmie schreef:
lady_lover16 schreef:

ik denk dat je dan het effect krijgt dat de kleintjes mee naar huis gaan en de groten in het asiel blijven zitten.
die prijzen zijn trouwens idd niet duur, hier is een kat 90 en je krijgt er verder niets bij.

ja daar zat ik idd ook al over te denken hihi maar toch vind ik het zeker niet duur hoor

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:44

Als mensen asieldieren duur vinden, zullen ze ook wel geen geld hebben om het dier te onderhouden. Asielen vragen bewust een hogere prijs om te voorkomen dat mensen tot een impulsaankoop overgaan. Goedkope ongecastreerde katjes en ongesteriliseerde poezen van Marktplaats (castreren is veel te duur vinden veel mensen) halen zorgt er juist voor het zwerfkattenprobleem in stand blijft.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:45

Ik vind de prijzen van asiel ook te hoog, snap het wel maar toch. ik heb jaren geleden eens een hond uit het asiel gehaald. Nou heb het geweten... Hele keuken kapot omdat de hond niet even een uurtje alleen kon blijven terwijl we eten gingen bij mijn ouders. We hadden hem toen al een paar weken. Mensen gebeld die bij het asiel werkten, en idd hond stond er bekend om. Als ze dat gelijk vermeld hadden, hadden we daar in ieder geval rekenschap mee kunnen houden of hadden de hond helemaal niet meegenomen. Nu moest die hond weer terug, uiteindelijk gedeelte van mijn geld terug gekregen. Maar een hoop verdriet en ellende omdat de hond weer weg moest, wat het ons heeft gekost om de keuken weer in order te brengen is een dure lesgeld geweest. Nooit weer een hond uit het asiel. En voor normale huis,tuin keuken katten betaal ik echt geen 90 euro. Hoe sneu het ook voor de beestjes zijn die daar zitten.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:47

Duur? Jeetje zeg, jij weet dus niet wat er bij kijken komt.
Een hond/kat word helemaal gecheckt op gezondheid, krijgt enting, ontwormt, ontvlooid, gechipped, moet eten en drinken hebben, dat pand moet gehuurd worden,ect.
Al die medische kosten heb jij echt niet voor 110.- als je hem van straat plukt en zelf alles doed :n
Edit: En als je hond/kat niet gesteriliseerd/gecastreerd is krijg je vaak ook nog een 'kortingsbon' erbij om te stimuleren om te steriliseren/castreren :)
Laatst bijgewerkt door Sjors op 07-08-12 14:56, in het totaal 2 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:47

Ankie2011 schreef:
Als mensen asieldieren duur vinden, zullen ze ook wel geen geld hebben om het dier te onderhouden. Asielen vragen bewust een hogere prijs om te voorkomen dat mensen tot een impulsaankoop overgaan. Goedkope ongecastreerde katjes en ongesteriliseerde poezen van Marktplaats (castreren is veel te duur vinden veel mensen) halen zorgt er juist voor het zwerfkattenprobleem in stand blijft.

Wat een opmerking...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 14:48

Ik lees hier vaak dat het asiel de kosten eruit moet halen. Maar als ik een kat heb opgevangen, en ik verkoop hem na 5 jaar weer. Dan kan ik tegen de nieuwe eigenaar toch ook niet zeggen: deze kat heb ik wel 5 jaar onderhouden, wilt u alle gemaakte kosten even betalen?

Mijn katje was idd gratis. Ontwormd en geënt. Moest alleen nog even vlooiendruppels halen van €13. Dat ik geen kat van €90 wil kopen wil niet zeggen dat ik geen geld heb om met het beestje naar de DA te gaan, mocht dat nodig zijn.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:48

Ankie2011 schreef:

En dus kopen mensen hun dieren van marktplaats of bij een broodfokker omdat de prijzen in asiels dus zo hoog zijn.