Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sky_As schreef:Sky_As schreef:ehm, die kat die jij nu gehaald hebt, is die al gecastreerd/gesterilisseerd?
(ik heb een kat die gratis was, 2x enten, sterilliseren, ontvlooien en ontwormen....TADAA, 200 euro lichter!)
Dus een asielkat is helemaal niet zo duur![]()
Tevens heb ik enkele maanden geleden een Maine Coon gekocht, kostte 600 euro, maar iedere cent waard
Als je 90 euro al veel vind, hoe doe je dat dan met eten, of als de kat ziek wordt?
DeMolenhoek schreef:lindalieneke schreef:Ben het met je eens TS, ik vind het ook veel geld. En niet alle dieren uit het asiel zijn geholpen. Ken toevallig man die laatst een complete reu (met ballen er nog onder) uit t asiel heeft gehaald.
Onze katten worden alleen ontwormd, niet geent dus daar zijn we geen kosten aan kwijt. En ze zitten binnen dus hoeven ook niet geholpen te worden. Ben heel blij met mn (bijna) gratis katjes.
En bij mensen zoals jij gebeuren er dan oeps nestjes.
DeMolenhoek schreef:amsterdam_30 schreef:Dat bedoelt ze vast niet lindalieneke... Ik denk dat ze bedoelt dat als een van de katten ontsnapt per ongeluk, dat jij al snel een nestje zult hebben.
Inderdaad. En je mag zeggen dat ze nooit ontsnappen, maar ze moeten maar eens langs u benen mee naar buiten schieten.
Sky_As schreef:Als je 90 euro al veel vind, hoe doe je dat dan met eten, of als de kat ziek wordt?
lady_lover16 schreef:bij ons in almere zijn ze niet eens zo duur vind ik dan
hond: 110 euro + uitzoeken van plinternieuw riem en lijn + zak voer
kat: 63 euro + zak voer
konijn: 25 euro + zak voer
overige dieren vogels,ratten enz: 11 euro en wat je erbij krijgt weet ik niet
wat ik wel belachelijk vind bij ons is dat je voor bijv een grote bulldog hond 110 betaald en dat dan bijv een chihuahua of jack russell ook 110 euro zijn ik zelf had kleinere honden goedkoper dan de grotere gedaan
amykimmie schreef:lady_lover16 schreef:bij ons in almere zijn ze niet eens zo duur vind ik dan
hond: 110 euro + uitzoeken van plinternieuw riem en lijn + zak voer
kat: 63 euro + zak voer
konijn: 25 euro + zak voer
overige dieren vogels,ratten enz: 11 euro en wat je erbij krijgt weet ik niet
wat ik wel belachelijk vind bij ons is dat je voor bijv een grote bulldog hond 110 betaald en dat dan bijv een chihuahua of jack russell ook 110 euro zijn ik zelf had kleinere honden goedkoper dan de grotere gedaan
ik denk dat je dan het effect krijgt dat de kleintjes mee naar huis gaan en de groten in het asiel blijven zitten.
die prijzen zijn trouwens idd niet duur, hier is een kat 90 en je krijgt er verder niets bij.
Ankie2011 schreef:Als mensen asieldieren duur vinden, zullen ze ook wel geen geld hebben om het dier te onderhouden. Asielen vragen bewust een hogere prijs om te voorkomen dat mensen tot een impulsaankoop overgaan. Goedkope ongecastreerde katjes en ongesteriliseerde poezen van Marktplaats (castreren is veel te duur vinden veel mensen) halen zorgt er juist voor het zwerfkattenprobleem in stand blijft.
Ankie2011 schreef:Als mensen asieldieren duur vinden, zullen ze ook wel geen geld hebben om het dier te onderhouden. Asielen vragen bewust een hogere prijs om te voorkomen dat mensen tot een impulsaankoop overgaan. Goedkope ongecastreerde katjes en ongesteriliseerde poezen van Marktplaats (castreren is veel te duur vinden veel mensen) halen zorgt er juist voor het zwerfkattenprobleem in stand blijft.