Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laptopmuis schreef:Hier op bokt zie ik nu ook heel veel kitten foto's verschijnen of 'ik heb een nieuwe kitten'.
.
0152141488 schreef:Brainless schreef:
Der staat onder:
"Misschien gebeurt er wel eens wat"
Dus er worden misschien jongen kitten gevoerd.
Laptopmuis schreef:Dat is het risico als je iets gratis aanbied op marktplaats. Wij proberen ook zoveel mogelijk gratis konijnen en cavia's van marktplaats te halen en hier een goed thuis voor te zoeken, maar helaas gaat dat meestal niet zo snel als dat er konijnen aangeboden worden.
Ik reageer altijd heel negatief op pretnestjes, maar dan krijg ik ze altijd om me oren van andere bokkers die alles maar schattig en leuk vinden.
Is hetzelfde met langharige konijnen. Die worden zoveel gefokt en gekruist. Mensen vinden dat onwijs schattig, zo'n klein konijntje met zo'n lange haren. Maar zodra het groter word en het kammen te veel werk begint te worden komen ze in bossen of in opvangen terecht.
En mensen maar fokken en fokken.
Citaat:Dat verhaal van die slangen die kittens gevoerd krijgen; geloof me dat soort verhalen kan je naar het land der fabelen sturen.
Ten eerste eet een slang niet elke dag. Dus stel jij haalt kittens voor dat doel. Meeste slangen hoeven maar om de 4 a 5 dagen vreten. Mijn kat kreeg bv 7 kittens, stel die waren alle 7 naar een slangenhouder gegaan; tegen de tijd dat ze bij de derde kitten zijn, zijn de rest al zo gegroeid dat ze al veel te groot zijn.

aslo schreef:nientje78 schreef:En dan nog maar te zwijgen wat er allemaal in het asiel zit.....
vwb honden valt dat erg mee, iets meer dan 400. Het merendeel al aardig bejaard en/of gedragsproblemen.
Ze fokt imo niet voor het geld. Natuurlijk verdient ze er wel aan, maar niet voor haarzelf. Al het geld wat ze verdient aan haar honden gaat op aan hondenvoer, dierenartskosten, onderhoud van de kennels enz..