4065 katten en poezen aangeboden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Re: 4065 katten en poezen aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:16

Ik heb alsnog 10000x liever dat mensen hun dieren op marktplaats zetten dan dat ze ze dumpen. Hier in de buurt lopen tientallen (losgelaten tamme) konijnen rond, dat is pas niks om je huisdier geven.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:20

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-07-25 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:21

Laptopmuis schreef:
Hier op bokt zie ik nu ook heel veel kitten foto's verschijnen of 'ik heb een nieuwe kitten'.

.

Maar diegene die een kitten in huis hebben genomen, wat is daar mis mee dan? Of ga jij per definitie van het ergste geval uit ofzo?
Als ik nou morgen besluit een kitten te nemen? Toch niks mis mee? Poes hier is ook al 13 en nog steeds erg gelukkig en gaat niet weg....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:23

nientje78 schreef:
En dan nog maar te zwijgen wat er allemaal in het asiel zit.....

vwb honden valt dat erg mee, iets meer dan 400. Het merendeel al aardig bejaard en/of gedragsproblemen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:26

0152141488 schreef:
Brainless schreef:

Der staat onder:

"Misschien gebeurt er wel eens wat"

Dus er worden misschien jongen kitten gevoerd.

Hij bedoeld... 100% zeker weten doe je het niet.
Er zijn ook mensen die mss honden eten, of het leuk vinden om pupje te vermoorden... tja, misschien gebeurd er weel eens wat...
Maar een reptielenhouder voert geen kittens, omdat deze vaak te groot zijn en als ze gevoerd worden ze de slang beschadigen met hun nagels.
Het is veel makkelijker om zelf of ingevroren knaagdieren te kopen of om zelf konijnen/ratten/muizen te fokken.

Daarom moet je eerder uitkijken met het gratis aanbieden van jonge konijnen/cavia's.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:27

Laptopmuis schreef:
Dat is het risico als je iets gratis aanbied op marktplaats. Wij proberen ook zoveel mogelijk gratis konijnen en cavia's van marktplaats te halen en hier een goed thuis voor te zoeken, maar helaas gaat dat meestal niet zo snel als dat er konijnen aangeboden worden.

Ik reageer altijd heel negatief op pretnestjes, maar dan krijg ik ze altijd om me oren van andere bokkers die alles maar schattig en leuk vinden.

Is hetzelfde met langharige konijnen. Die worden zoveel gefokt en gekruist. Mensen vinden dat onwijs schattig, zo'n klein konijntje met zo'n lange haren. Maar zodra het groter word en het kammen te veel werk begint te worden komen ze in bossen of in opvangen terecht.
En mensen maar fokken en fokken.

Het is helaas dweilen met de kraan open.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:40

Soms vind ik dat ze eerder katten moeten afmaken, hoe naar dat ook is.
Hier in de buurt, is bijvoorbeeld een inbeslagname geweest van 80 katten.
Allemaal bij één vrouw in huis.
Allemaal inteelt katten want ze was begonnen met 1 mannetje en 1 vrouwtje.
Al die katten zitten nu in een opvang, schuwe, ziekelijke dieren.
Dan vind ik, dat ze zulke dieren beter allemaal meteen een spuitje kunnen geven.

En voor de rest, mensen moeten zoveel mogelijk hun dieren steriliseren en castreren.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:09

mika11: Vind ik ook, hoe zielig het ook klinkt. Vroeger deden ze dat toch zo vaak ook met 'oeps' nesjes kittens. In een jute zak en in een emmer water. En inderdaad steriliseren en castreren voordat ze zelf op pad gaan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:13

ben ik nu de enige die dan denkt ach slangen moeten ook eten. snap dat het zielig is van die gratis kittens naar de slangen of het nu of niet waar is.. maar een kip konijn of net wat dan ook is net zo zielig als een kitten...

maar dat is dezelfde discussie als veulens te slachten voor het vlees, of biggen etc.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:19

Ja, en dan worden kittens gebruikt als slangenvoer....En wáárom zou dat erger zijn dan muizen/konijnen/kuikens?

Op veel boerderijen worden ook nog steeds kittens verzopen. Dan kunnen ze beter gratis op marktplaats, lijkt mij.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:28

Dat verhaal van die slangen die kittens gevoerd krijgen; geloof me dat soort verhalen kan je naar het land der fabelen sturen.
Ten eerste eet een slang niet elke dag. Dus stel jij haalt kittens voor dat doel. Meeste slangen hoeven maar om de 4 a 5 dagen vreten. Mijn kat kreeg bv 7 kittens, stel die waren alle 7 naar een slangenhouder gegaan; tegen de tijd dat ze bij de derde kitten zijn, zijn de rest al zo gegroeid dat ze al veel te groot zijn.

Bovendien gaat geen enkele slangenhouder schade riskeren door kattenagels, dus die gaan echt die paar euro niet besparen hoor.

En zolang de slangetjes nog kleintjes zijn krijgen ze ook niks groter weg dan 1 dags muisjes (ja dit zijn muizen die op de dag van geboorte worden gedood). Zo'n bakje met een stuk of wat muisjes kost echt niet zoveel hoor. Het kattenvoer die ze zouden moeten kopen om die kittens in leven te houden kost meer.
Bakje in de vriezer en voor elke voerbeurt een muisje ontdooien.

Die lui gaan zich echt geen gedoe met kittens aanhalen. + neem een paartje en je hebt binnen de kortste keren genoeg muizen om 4 slangen een heel jaar te voeren. En muizenvoer kost ook geen drol

en grote slangen: die hebben echt niet genoeg aan een kitten van 7 a 8 weken, die zijn nog veel te klein

en alles daar tussen in krijgen volwassen muizen, ratten of kleine konijntjes gevoerd. Allemaal diersoorten die heel wat makkelijker een leuke hoeveelheid voor je slangen te fokken zijn dan katten. En voer voor de ouderdieren kost niet zoveel

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 16:36

Citaat:
Dat verhaal van die slangen die kittens gevoerd krijgen; geloof me dat soort verhalen kan je naar het land der fabelen sturen.
Ten eerste eet een slang niet elke dag. Dus stel jij haalt kittens voor dat doel. Meeste slangen hoeven maar om de 4 a 5 dagen vreten. Mijn kat kreeg bv 7 kittens, stel die waren alle 7 naar een slangenhouder gegaan; tegen de tijd dat ze bij de derde kitten zijn, zijn de rest al zo gegroeid dat ze al veel te groot zijn.

Dat is niet helemaal waar.. het ligt een beetje aan de temperatuur (hoe hoger deze ligt hoe vaker ze moeten eten) plus dat de meningen verdeeld zijn maar zoals een Boa Constrictor heeft voldoende aan 1 rat in de 4 a 5 weken.
Sommige mensen zullen het om de 3 weken doen en de andere om de 6 weken maar zeker niet om de 4 a 5 dagen dan heb je een hele vervette slang.

En het is inderdaad een fabeltje dat slangen houders (uitzonderingen daar gelaten) katjes geven, die mensen hebben ook gevoel en daarbij heeft een kat hele scherpe nagels en tanden en kan zo de slang makkelijk beschadigen, en een slangenwond heelt veel langzamer dan bij zoogdieren.

En dan nog iets, maar hier zijn al vele discussies over gevoerd zeker op het reptielen forum, waarom is een rat geven geaccepteerd en een katje niet? Het zijn allebei dieren met gevoel en angst.
Ik gaf mijn slang humaan vergaste jumbo ratten, die hebben dus geen pijn gevoeld maar ik had het voordeel dat ik een Boa had en dat zijn redelijk makkelijke eters, Pythons eten vaak geen dood voedsel die moeten getriggerd worden door de beweging van het dier.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:28

aah langer nog zelfs....een vriend van me heeft een rattenslang, en die vertelde me dat hij zn slang zo om de 5 a 6 dagen voerde. Hoewel daar soms idd ook wel enkele weken tussen zit.
Beessie is idd nu niet bepaald mager te noemen :)

overigens was dat om de 5 a 6 dagen dan wel vooral toen het nog echt een klein babyslangetje was. Misschien dacht hij dat die sneller zou groeien als die wat vaker voerde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:45

aslo schreef:
nientje78 schreef:
En dan nog maar te zwijgen wat er allemaal in het asiel zit.....

vwb honden valt dat erg mee, iets meer dan 400. Het merendeel al aardig bejaard en/of gedragsproblemen.

Honden ja... Ben toevallig gister nog in het asiel geweest om een kitten uit te zoeken, en die vrouw vertelde dat ze alleen al bij dat dierenasiel 70 kittens hebben! Waarvan ongeveer 50 in gastgezinnen :j

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:45

De asiels zitten idd ook vol, ik had keuze uit, wat zal het zijn, 50 kittens. En het is een redelijk klein asiel... Dan is het lastig kiezen als alle kittens je aanstaren en schattig mauwen. Vervolgens komt er een oude kat je kopjes geven en krijg je te horen dat hij al jaren in het asiel zit.... Helaas wonen we op een appartement, anders mocht hij mee.

Nog even over het fokken van honden, ik heb stage gelopen bij een fokker. Ze fokt nu bewust niet, omdat ze de pups gewoon niet kwijt kan. Dit vind ik dus erg goed van haar. :) Ze fokt imo niet voor het geld. Natuurlijk verdient ze er wel aan, maar niet voor haarzelf. Al het geld wat ze verdient aan haar honden gaat op aan hondenvoer, dierenartskosten, onderhoud van de kennels enz..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:55

Ik denk dat veel mensen zich laten weer houden door de kosten van het sterriliseren en het castreren, helaas.........

Ik weet dat er in het verleden (misschien nu ook nog wel) een campagne is geweest vanuit de dierenbescherming waar vooral de 'boeren' geïnformeerd werden om hun kat te laten 'helpen' tegen een gereduceerd tarief van 30,- euro.

Een kat is relatief makkelijk aangeschaft, er zijn (helaas) maar weinig mensen die nadenken over de consequenties als je ze ongeholpen buiten rond laat lopen.