Honden voor 2 dagen naar dierenpension

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Re: Honden voor 2 dagen naar dierenpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:22

@prisca: we hebben het nu over een hondenpension. Volgens mij blijven de eigenaren daar niet bij als ze daar heen geen en hebben de eigenaren er nu dus even niets mee te maken. Jah ik weet dat de opvoeding van de hond bij de eigenaren ligt! Dus kunnen ze beter naar de hond als individu kijken!
Stafford lief met andere honden? Ja! > mag die in het pension.
Labrador lief met andere honden? Nee > dan moet u maar een ander pension zoeken mevrouw.
En dit geld natuurlijk voor alle rassen he maar even een labrador als voorbeeld.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:30

In principe kijken ze daar ook naar en zullen ze honden die niet met andere honden kunnen weren tijdens het hoogseizoen. Maar wat betreft "gevaarlijke" rassen hebben ze nu eenmaal aanvullende regels. Als het pension die honden niet wil aannemen, dan is dat natuurlijk hun goed recht.

Overigens kan ik me niet heel erg voorstellen dat een pension daarover zal liegen een enkeling daargelaten.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:46

Als ze die willen weren is dat hun goed recht maar dan moeten ze daar eerlijk over zijn en dit evt op hun site plaatsen mochten ze die hebben. En niet aan de telefoon beweren dat ze vol zitten terwijl je al bijna een plaats had gereserveerd en ze daarna pas hoorden om wat voor ras het ging. Heb het zelf 3 jaar geleden meegemaakt en wel bij meerdere pensions. Namen kan ik je zo geven aangezien je het je niet kan voorstellen. Daarom mijn reactie naar ts toe, dat ze er rekening mee kan houden dat haar honden geweerd worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:34

cinn87 schreef:
Tip: met het bellen niet zeggen dat het om engelse stafford gaat. Te erg voor woorden dat het moet maar toen ik voor mijn amerikaanse stafford een pensioen zoch werd ik overal geweigerd vanwege het ras :( k ga dus nooit op vakantie als mijn hondje niet naar vrienden of familie kan! Suc6, misschien dat het bij engelse meevalt!

ik zou zeker niet zeggen idd dat het om zo'n ras gaat. Dan wordt je namelijk bij de balie alsnog afgewezen (of wil je ze gaan omtoveren naar labrador uiterlijk?) of krijg je te horen dat hij wel in een kennel kan komen maar er niet uit gehaald wordt om het ras....... Fijn voor de hond!!

Uiteraard dus altijd wel melden om welk ras het gaat en dat ze niet met andere honden overweg kan (1 van de 2) juist zo duidelijk mogelijk zijn dan weet je ook gelijk of je een goed opvang adres hebt ;) Hier in de buurt in het pension zijn dit soort honden gewoon welkom. Echter als ze agressief zijn dan moeten ze daar extra rekening mee houden en als ze al vol zitten dan kan dat niet maar buitenom de drukke perioden geen probleem.
Bij ons geen probleem als ze niet met andere honden kunnen om gaan als ze zich in de kennel dan maar wel gedragen. Als ze namelijk in de kennel alleen bezig zijn met andere honden te proberen aan te vallen geeft dan veel onrust en bij betreffende hond ook enorm veel stress. En dat wil je niet een verblijf in het pension moet leuk zijn. Er zijn zat honden die niet goed met andere honden overweg kunnen maar in de kennel wel gewoon rustig zijn en als ze maar alleen op de speelplaats lopen gewoon veel lol hebben met de verzorgsters. Dat is ook geen enkel probleem als het van te voren bekend is. Een hond die door het lint gaat als hij andere honden ziet is gewoon een tijdbom in een pension en wil je niet hebben als het druk is. Zo'n hond zit zichzelf de hele dag op te fokken en daarmee ook al de andere honden

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:38

cinn87 schreef:
Tip: met het bellen niet zeggen dat het om engelse stafford gaat. Te erg voor woorden dat het moet maar toen ik voor mijn amerikaanse stafford een pensioen zoch werd ik overal geweigerd vanwege het ras :( k ga dus nooit op vakantie als mijn hondje niet naar vrienden of familie kan! Suc6, misschien dat het bij engelse meevalt!

Ja lekker handig! Wordt je met honden naar huis gestuurt. Kijk even naar Pocahondas die nemen wel dit soort rassen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:40

cinn87 schreef:
Als ze die willen weren is dat hun goed recht maar dan moeten ze daar eerlijk over zijn en dit evt op hun site plaatsen mochten ze die hebben. En niet aan de telefoon beweren dat ze vol zitten terwijl je al bijna een plaats had gereserveerd en ze daarna pas hoorden om wat voor ras het ging. Heb het zelf 3 jaar geleden meegemaakt en wel bij meerdere pensions. Namen kan ik je zo geven aangezien je het je niet kan voorstellen. Daarom mijn reactie naar ts toe, dat ze er rekening mee kan houden dat haar honden geweerd worden.

Ook soms logies dat mensen zeggen dat ze vol zitten,zal niet de eerste keer zijn dat je wordt uitgezolden door de telefoon omdat je eerlijk zegt dat je ze niet neemt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:26

cinn87 schreef:

ik zie het andersom (door mijn werk zeer waarschijnlijk) als jij graag zulke honden houd is het jou goed recht en zal geen enkel pension je van tegen houden. Echter als je weet dat veel mensen problemen hebben met dit soort ras en kruising honden dan ga je niet beginnen met een kennel te reserveren maar te vragen of ze staffords ook in hun opvang willen hebben en na antwoord daarop gaat het gesprek dan verder. ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:23

Volgens mij heb ik al meerdere keren aangegeven dat ze is een keer moeten kijken naar een hond als individu, en NIET naar het ras! Dus omdat je anders word uitgescholden moet je maar niet eerlijk zijn aan de telefoon? nou, fijne pension heb je dan. Volgens mij kan een beetje mens het tegenwoordig toch wel aan dat niet iedereen even vriendelijk is.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:51

Mistic schreef:
Maar niet zeggen en met een stafford aankomen en daar aan de deur geweigerd worden heb je helemaal niets aan.
Het is niet eens zozeer omdat ze deze eigenaren willen pesten, maar vaak moeten deze honden apart in een kennel en daar is in de zomervakantie echt geen ruimte voor.

En daar betaal je toch als eigenaar voor... Dat ze eigen kennel hebben.

Ik zit hier echt met verbazing te lezen dat om het ras honden geweigerd worden...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:14

cinn87 schreef:
Volgens mij heb ik al meerdere keren aangegeven dat ze is een keer moeten kijken naar een hond als individu, en NIET naar het ras! Dus omdat je anders word uitgescholden moet je maar niet eerlijk zijn aan de telefoon? nou, fijne pension heb je dan. Volgens mij kan een beetje mens het tegenwoordig toch wel aan dat niet iedereen even vriendelijk is.

Als pension hoef je je toch niet waarom je een hond niet neemt. De meeste pensions hebben geen goede ervaring met dit soort rassen. 9 van de 10 keer zijn ze niet makelijk in pension. Ik neem wel meer rassen niet dat is mijn recht want het is mijn bedrijf.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:17

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:29

kohtje schreef:
cinn87 schreef:

Als pension hoef je je toch niet waarom je een hond niet neemt. De meeste pensions hebben geen goede ervaring met dit soort rassen. 9 van de 10 keer zijn ze niet makelijk in pension. Ik neem wel meer rassen niet dat is mijn recht want het is mijn bedrijf.

Het gaat er toch niet om of het wel of niet je recht is. Het gaat erom dat er dan ook eerlijk over gedaan moet worden en dat er geen smoesjes verzonnen moeten worden. Daar buiten om vind IK dat je je eigen dan ook geen hondenpension moet noemen als er rassen geweigerd worden. Ik zou is moeten liegen op mij werk om zo maar niet uitgescholden te hoeven worden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:37

Ha ha geen hondenpension,ach we bestaan pas 50 jaar hier . Honden waar ik niet geschikt voor ben neem ik niet. Dat is verstandiger voor hond en voor mij. Waarom zou ik rassen moeten nemen die mijn hokken slopen en die hier niet op hun plaats zijn? Er zijn weer andere pension die gespecialiceerd zijn in dit soort rassen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:09

Niet alleen met ras heb je een probleem soms. Heel af en toe moeen de 2 jonkies naar het pension voor een of twee nachten. Meestal kunnen we gewoon terecht in het asiel waar een van hen vandaan komt. Geen probleem geen stress en twee goed meewerkende honden die gewoon als zichzelf terug komen. Ze hebben een gebruiksaanwijzing en kunnen daardoor absoluut niet samen met andere honden naar buiten en ook de verzorgers moeten rustig blijven omda bij stress ze echt niet meewerken.

2 keer hebben we de pech gehad dat ze niet terecht konden omdat ze echt heel erg vol zaten. Meestal maken ze bij drukte een plekje in de ziekenboeg voor ze. Maar dat ging niet. De eerste keer op aanraden onderweg naar de bestemming de hondjes een nacht ondergebracht. Gemeld ze zijn niet de gemakkelijkste schieten snel ind e stress in vreemde omgeving en mensen en kunnen niet samen met andere honden. De opvang was goed, alleen kwamen we achteraf tot de fijne conclusie dat we voor 2 nachten moesten betalen terwijl het een nacht blijven was met meenemen van eigen voer. Wat kregen we mee twee redelijk oversture honden die dagen van slag zijn geweest. Waarom geen idee. Dit was een olek waar ze ook lastige honden en vechthonden opvangen.

De tweede keer was 2 weken geleden. Weer het hele riedeltje nagebeld en er was plaats. Deze vangen ook staffords op dus en russel en een herder die lastiger zijn zou geen probleem moeten zijn. De dag erop opgehaald. Wij halen ze niet uit de kennel loopt u maar mee omdat we niet in de buurt kunnen komen. De herder was zo in de stress dat hij volledig op de loop ging voor de verzorgers. De dag ervoor was het goed gegaan die ochtend waren ze ruim een uur aan het jagen geweest om hem binnen te krijgen. Resultaat nu twee weken later 2 honden die volledig de weg kwijt zijn nog en we een heel eind terug zijn in de heropvoeding. En dat bij een kennel ie ervaring hebben met lastige en moeilijke honden.

Eerlijk melden is dus wel een vereiste, maar dan nog geen garantie op een prettig verblijf voor de hond.

Ben wel benieuwd hoe TS het nu heeft opgelost.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:30

Het is ook mijn mening en 50 jaar bestaan wil niets zeggen voor mij. Dat je dan aangeeft de honden niet te nemen omdat je er niet mee om kan gaan vind k dan wel weer sterk argument en eerlijk.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:48

amigootje schreef:
En daar betaal je toch als eigenaar voor... Dat ze eigen kennel hebben.

Ik zit hier echt met verbazing te lezen dat om het ras honden geweigerd worden...

Nee hoor, je betaald niet voor een eigen kennel. Je betaald voor de opvang en verzorging. Ze zitten (in veel kennels) met andere honden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:49

In de meeste pensions zitten twee honden uit één gezin, samen in een hok hoor, daar worden dan niet nog andere honden bij gedaan!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:50

Ik heb in een dierenpension gewerkt en daar werden alle rassen aangenomen, ook staffords.
Er werd dan gewoon gekeken naar het dier zelf, niet naar het ras.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:39

moonfish13 schreef:
Ik heb in een dierenpension gewerkt en daar werden alle rassen aangenomen, ook staffords.
Er werd dan gewoon gekeken naar het dier zelf, niet naar het ras.

idd. Echter als mensen aan geven een hond valse stafford te hebben dan vraagt die vaak een heel andere benadering dan een hond valse labrador.

Daarnaast betaal je bij de meeste pensions wel per kennel de pensions die het anders doen zetten dat ook duidleijk op hun website. En dat zijn ook vaak pensions die honden met korte lontjes weren (stafford achtigen dus) en honden die niet sociaal zijn naar andere honden ook. Hun goed recht toch? Het is namelijk hun bedrijf, hun risico en hun verantwoording wat er in die periode gebeurd. Kan je een stafford achtige niet aan dan moet je die gewoon niet aannemen. Krijg je ook geen problemen ermee. Wij hebben in de buurt een pension dat alleen kleine hondjes op vangt en dan gerust wel 50 hondjes. Ik voel me daardoor echt niet gediscrimineerd hoor! Ben juist blij dat ze eerlijk zeggen dat ze alleen kleine hondjes aan nemen omdat ze grote honden de baas niet kunnen. Wat is er mis mee? Dan zoek ik verder, mijn probleem dat ik grote honden heb, niet het probleem van het pension.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:41

Staat er dat er iets mis mee is? :)
Goed lezen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:50

Mijn herder kruising is gevaarlijker dan mijn stafford kruising....gelukkig hebben we voorlopig nog geen vakanties gepland en anders kan die altijd nog naar een familielid.

Ik weet dat ts al lekker een weekendje weg is en dat de honden geregeld zijn. Maar het moet toch een keer kunnen dat de honden langer dan 5 uur alleen zitten en dat iemand ze tussedoor even uitlaat. Mijn honden zitten nooit alleen maar af en toe gaan we een dagje weg en regel ik iemand die ze uitlaat. 2 weken terug dagje efteling..had de keuze meenemen in een kennel daar en 1 keer uitlaten of lekker thuis laten en me moeder even langs laten komen...een keer kan dat echt geen kwaad.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:02

Er word idd ook niet gezegd dat er wat mis mee is en elke pension mag dat zelf weten maar geef dit dan weel eerlijk aan, middels de telefoon,internet etc. Ik voel me absoluut niet gediscimineerd en k ben me er ook van bewust dat de meeste mensen ze als gevaarlijk zien maar het enige wat ik vraag is eerlijkheid erin, daar heb ik respect voor. Desnoods mag mijn hond een keer een dagje op proef komen zodat ze kunnen zien dat niet elke stafford hetzelfde is.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:01

ik heb een particuliere oppas via mp geregeld , voor de nieuwschierige. Ik kon nergens terecht met 2 staffords. alleen in belgie.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:24

Doriine schreef:
ik heb een particuliere oppas via mp geregeld , voor de nieuwschierige. Ik kon nergens terecht met 2 staffords. alleen in belgie.

Belachelijk....zou liever jou honden in huis hebben dan 2 jack russel of andere kleine klote hondjes die niet opgevoed worden.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:32

aghja weet je ook weer hoe ze over zulke honden denken terwijl er erg agresieve honden zat bestaan met een ras wat bekend staat om het niet aggresief zijn..