Hoe snel katten naar buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:25

Fijn dat de katten niet zo ver weg gaan, scheelt jou ook weer een hoop stress!

Ik zou mijn kat overal naar buiten kunnen laten, is net een hondje, als je roept is hij er en blijft het liefste bij mij in de buurt.
Het verste gaat hij met mij en de hond samen (grote ogen, ooooeeh wat ben ik ver! Nog geen 5min. van huis verwijdert :') )

Ik ben niet zo bang dat katten snel weg lopen, gewoon goeie tijd binnen houden (hoelang verschilt per kat) en ik ga de eerste paar keer mee op stap zeg maar.

Ook deuren openen help ik mee, kat eerst een tijdje laten uitvogelen en bij een beweging in de goeie richting, geef ik de deur een duwtje. Hebben ze snel zat door dan :j Als je met eten aan de andere kant van de deur staat zijn ze ook een stuk gemotiveerder om de deur open te krijgen (voor als kat lui is en bij één poging opgeeft).

Luikje gebruik ik hier niet, kat gaat mee naar buiten en binnen als ik dat doe of als het mooi weer is blijft kat lekker buiten als ik paar uurtjes ga werken. Hij komt me ook altijd begroeten in het paadje achter onze tuin langs als ik thuiskom <3

Die kleine zal later denk ik nog wel wat avontuurlijker worden, als ie iets zekerder is. Niet van schrikken, komt vanzelf wel weer terug ;)

BarbaLala

Re: Hoe snel katten naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:32

Hahaha Sassol heel herkenbaar :')

NZ92

Re: Hoe snel katten naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:56

Ik zou gewoon goed naar de katten zelf kijken! Ze zijn natuurlijk buiten wel gewend!! En ik denk dat ze het best missen.

Ik had 2 katjes meegenomen uit Frankrijk. Ze waren daar al 4 maanden bij mij en helemaal op mij gericht, ook lokte ik zij met een fluitje. Thuis in Nederland was er 1tje de eerste dag al ontsnapt maar zo gauw ik fluitte kwam hij aanrennen dus eigenlijk zijn deze al na 4 weken naar buiten gegaan. Blijven steeds in de tuin rondhangen en ik zie ze nooit ver weggaan gaat prima!!