Paar chihuahua vraagjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charica

Re: Paar chihuahua vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:52

Als een hond de puberteit zit, moet je vast wel es een keer corrigeren. Ongeacht ras.
En je kunt wel aan een harnasje trekken... Daar trekt een hondje niet zoveel van aan. Dat is alsof je hem op tilt. Een klein rukje aan de riem, en je hebt hem zo uit focus. Nu moet je het hondje niet ophangen als een handtasje... :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:12

Ook aan een tuigje kan je corrigeren, maar niet omhoog, dat klopt, sowieso kan je beter opzij corrigeren, ook met halsband. En dan met een kort scherp rukje, het moet los zijn voordat de hond zich kan gaan verzetten. En ook bij een tuigje kan dat behoorlijk inkomen (al was dat in dit geval niet expres, nieuw tuigje corrigeert blijkbaar scherper dan het oude tuigje, gedrag was wel direct over en ik had hem al zo'n 5 keer gecorrigeerd met de stem, dus dan houdt het op een keer op).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:18

Charica schreef:
Als een hond de puberteit zit, moet je vast wel es een keer corrigeren. Ongeacht ras.
En je kunt wel aan een harnasje trekken... Daar trekt een hondje niet zoveel van aan. Dat is alsof je hem op tilt. Een klein rukje aan de riem, en je hebt hem zo uit focus. Nu moet je het hondje niet ophangen als een handtasje... :P

een hondje van 2 kilo voelt genoeg correctie aan een tuigje! zonder een hernia te krijgen..
(ik heb er hier een die een nekhernia kreeg door een 2 jarige met een halsband)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:20

Charica schreef:
Je kunt ook gewoon de royal canin brokjes geven als beloning. Daar worden ze ook vrolijk van.
Tuigje zou ik niet doen, ook al is je hondje zo klein.
Bij ons op de hondenschool is het ook verplicht om een halsbandje te dragen. De hondjes dan... haha ;D
Op deze manier kun je je hondje beter corrigeren.

Wat een kortzichtige hondenschool!

En juist hele kleine honden geen halsband om, buiten het feit dat ik geheel tegen een halsband ben met aanlijnen.
Maar mijn aus loopt dan ook al vanaf 9 weken met een tuig.
TS: in iedere dierenwinkel zijn wel fijne tuigjes te kopen!
Ik zou je echt aanraden met je kleine hondje ene tuig aan te schaffen.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:33

Het is geen kortzichtige hondenschool. We helpen iedereen met honden, klein of groot.
We helpen mensen met honden met gedragsstoornissen en mensen die gehandicapt zijn en die honden hebben.
Deze laatste mensen worden individueel begeleid. En in 5 jaar nog nooit een klacht gehad.
Hoe een hond een hernia krijgt... Vraag ik mij af. Ligt dat dan aan de eigenaar of aan de hond?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:41

He Bonny, ik zie dat je uit Spakenburg komt. Onze dierenwinkel( Verbramsen ) heeft speciaal voor de kleine pups hele zachte kleine beloningsbrokjes. Je kan vragen naar de mini-trainers :j Succes!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:02

Ik zou geen blikvoer geven, dat is bijna alleen water wat er in zit.
Als je hond RC niet zo lekker vind waarom probeer je dan niet iets anders. :)
Ik zou eens rond kijken als ik jou was, er is zoooveel meer keus aan voer.
Qua mensen voer moet je voorzichtig zijn, want wij zijn heel erg veel zout gaan eten, wat voor de hond niet gunstig is. (voor ons eigenlijk ook niet)
Erg gekruid eten werkt vaak ook niet goed op de maag en darmen van de hond. Chocolade is giftig, druiven ook, er is wel een lijst te vinden wat er allemaal giftig is voor de hond.
Ik geef mijn honden wel eens een stukje appel of banaan, vinden ze heerlijk.

Elynkwpn schreef:
Beter kun je geen vlees geven, ten eerste omdat garde brokken beter is voor het gebit.

Niet mee eens. Vers vlees (en natuurlijk het nodige kauwmateriaal wat je bij brok ook niet moet weg laten) is beter voor het gebit en de hond geniet daar ook nog eens meer van dan van brok.
Sommige honden krijgen ook gewoon sneller last van tandsteen dan andere en daar is dan niet tegenop te kauwen. Dan is elke dag even tandenpoetsen een optie.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:30

Huh, corrigeren met een halsband of tuig? Alle puppies die ik tot nu toe ooit zelf heb mee gehad, waren altijd prima te corrigeren met puur en alleen stem; in hoeverre je al corrigeerd. Een pup opvoeden bestaat imo meer uit alternatieven bieden, dingen voorkomen en niet uit correcties.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:17

Hhilde schreef:
Huh, corrigeren met een halsband of tuig? Alle puppies die ik tot nu toe ooit zelf heb mee gehad, waren altijd prima te corrigeren met puur en alleen stem; in hoeverre je al corrigeerd. Een pup opvoeden bestaat imo meer uit alternatieven bieden, dingen voorkomen en niet uit correcties.

:j Precies!

Enne.... Wat dacht je als zo'n sjiwawa ineens een x schrikt, of eens springt terwijl hij aan een halsband zit? Bij kleine honden komen nekklachten en nekblessures erg vaak voor!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:48

ik heb mijn 2 chi`s altijd aan halsbanden lopen, wel is mn jongste opgegroeid in een tuigje ( leren lopen ermee )
nu altijd een halsbandje en willen niet eens meer lopen met een tuig.
met juist gebruik kan een halsband ook.. je moet ze alleen geen mega ruk geven.
en met een tuig kan je ze sneller "verplaatsen" voor evt. gevaar.