Vind het heel netjes hoe de TS dat doet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ferretery_GF schreef:Volgens mij heb ik wel eens een advertentie van jou zien staan op MP.
Goed dat je dit wil doen voor de fretten.
Ik raad je wel enorm af om nog die whiskas te geven. als je al zo lang fretten hebt hoor je te weten dat een fret niet net zoals een hond gelijk enorm ziek wordt bij overgang van andere brokken. Als je een fret prooi geeft krijg je ook andere ontlasting, bij bepaalde kipsoorten is de ontlasting zelfs helemaal wit. De fretten die ik hier krijg zet ik direct over op Totally Ferret, Ze hebben dan de eerste dag wel wat dunnere en lichtere ontlasting maar daarna is het direct over (moet nog zeggen dat ik vaak nog wel stevig is ipv dun, met sommige uitzonderingen).
Even nog een puntje, de nieuwe fret heeft al behoorlijk wat stress van het verhuizen ect. is het wel verstandig om die al vrij direct bij je eigen fretten te zetten ook ivm de vlooien? (heb je je eigen fretten ook behandeld?)
Laat het fretje lekker wennen aan alles en doe het vooral niet te snel.
Nogmaals, super wat je doet en neem alles wat hierboven staat vooral niet aanvallend maar juist positief op.![]()
Met dieren ben je nooit uitgeleerd, ook bij fretten niet.
(Mocht je al serieus aan het zoeken zijn naar een goede plek voor de dame, PB maar. Ik weet wel iemand)
Ronnie25 schreef:Wat is er mis mee om nog een paar dagen dat voer te mengen? Waarschijnlijk kreeg die altijd die whiskas, die paar extra dagen zal die vast niet aan doodgaan.![]()
Vind het heel netjes hoe de TS dat doet.

Ferretery_GF schreef:Ronnie, een frettenkenner weet dat whiskas slecht is en 9 van de 10 frettenhouders zullen dit direct in de prullenbak gooien. ik kreeg bij een van mijn fretten ook kattenbrokken, no way weg ermee.
Elk dier is anders, en niet te vergelijken. Kattenvoer is niet voor fretten, Hill's kitten kan geen kwaad maar er is niet voor niets voor elk dier een speciale brok. In totally ferret zitten meer dan genoeg voedingswaarde. in kattenbrokken zit veel minder vlees dan in frettenbrok ect. ect.
2 weken mengen is daarin tegen veelste lang en zo ongezond. ik zet ze direct op de goede brok, dan heb je even lichte ontlasting (1 hooguit 2 dagen) en dan is het goed, als je mengt krijg je ook andere ontlasting, dus als je het daarvoor moet doen kan je beter gewoon 1 brok houden.
De reactie over de kooi ging meer op de manier zoals jij reageerde over het voer, ik vind het niet logisch dat er zo makkelijk over bepaalde dingen gedacht worden. daarnaast is het niet achterlijk, maar het komt op precies hetzelfde neer als wat zei over de brok.
Hills Kitten word juist aangeraden als goede voeding voor de fret, samen met Tottaly Ferret. Allebei zelfs als topvoeding. Frettenbrokken zijn niet per definitie goed voor de fret, vaak zit ook daar een hoop groente in of zijn de samenstellingen niet goed.
ook bij paarden topics.
nu weer ontopic