Marigold schreef:Lastig probleem,
ik heb een jonge kat (poes, 12 maand, gesteriliseerd, vorig jaar als zwerfkitten gevonden)
en die gedraagd zich als een wild dier, als een marter ofzo.
Is natuurlijk niet schuw, in tegendeel gaat nooit voor iemand aan de kant je staat er zo bovenop.
Normaal dier denkt toch wel 0,001 seconde na voor ze handelen, deze 0 seconden.
Vandaag een vogeltje, gister 2 muizen, en dat is wat ik nog meekrijg.
De buurt begint door te krijgen dat het mijn kat is, ik bedoel ik hoor van steeds meer kanten dat ie in alle tuinen loopt te jagen op de vogeltjes.
Ik heb haar tijdens het uitvliegen van de nestjes binnen gehouden, 2 keer uitvlieg periodes gehad.
Maar missch nu toch derde worp huismussen, want ze kwam met een musje aanzetten.
Binnen houden betekend dat ie de hele tijd dat ze wakker is gaat mauwen keihard en zeuren van ik wil naar buiten.
En achter muggen aan gaat of aan wil en ten koste van alles.
Binnen en dan door de ruiten kijken is leven in een glazen kooi, voor deze kat.
Ik zit dus te overwegen haar te proberen te plaatsen op een boerderij bijvoorbeeld, of manege zoiets.
Ze is dus gesteriliseerd, erg tam ook brutaal, spint altijd keiharden voor de rest, ze vangt het liefst de hele dag muizen.
Ik dacht misschien is dat beter.
Of heeft iemand hier de gouden tip.....
Wat ze al heeft:
2 belletjes aan het halsbandje, altijd als ze buiten zijn.
Binnenhouden als er jonge vogels uitvliegen of als vogels in de rui zitten.
Ben benieuwd..
hangen die 2 belletjes aan hetzelfde haakje?
Anders zou je nog eens kunnen proberen de belletjes aan verschillende plekken aan het halsbandje vast te zetten, dat hielp bij mijn kat wel wat, ook heel kritisch zijn naar wat voor belletjes je koopt, de een rinkelt heel anders dan de andere, de meeste geverfde/gespoten belletjes hoor je amper, belletjes met 1 streep ipv een kruis klinken ook harder... als je snapt wat ik bedoel
en voor de rest, ze vangt het liefst de hele dag muizen.