Koos, noorsbonte grasparkiet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne9489

Re: Koos, noorsbonte grasparkiet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:08

Ik denk dat dit wel even uitproberen is. Ik zou het gewoon in de gaten huden. Even kijken of ze het echt en knabbelt en of het gaat bloeden.

Wat doet je nieuwe parkiet als dit bij haar word gedaan?

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 22:07

Die blijft gewoon zitten, soms trekt die zijn poot in. Net zijn ze nog even los geweest, onder andere gelijk wat foto's gemaakt hahaha toen deden ze het al veel minder.

We hebben ze nog wel alle 2 apart in een kooi zitten omdat we nog niet aan durven als ze samen in 1 kooi, als Koos door gaat is weg vliegen in de kooi niet zo heel makkelijk, bedoeling is dat binnen 3 dagen ze in de zelfde kooi zitten, liefst nog eerder. Tot nu toe mogen ze lekker samen genieten van hun vrije momenten en elkaar achter na vliegen buiten de kooi.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:10

Oh wat een schatje is het zeg, die felblauwe veren zijn echt prachtig! Ik zou zo graag parkietjes willen maar ik denk dat mijn kat daar zo nerveus van wordt dat ie een zenuwinzinking krijgt ofzo :')

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 22:11

Jaa, ik denk ook dat het niet zo heel goed samen gaat, haha tenzij ze het allebei van jongs af aan gewent zijn denk ik.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:17

Wat een mooie parkieten, ik zelf heb 2 valkparkieten en 3 oude katten die zijn nooit achter ze aan gegaan, gelukkig dus het kan wel en ze vliegen hier ook 4 uur per dag gewoon los in huis hond loopt erbij katten lopen erbij niks aan het handje hoor! Alleen wel de eerste maanden er bij blijven want je weet nooit, nu zou ik zo weg durven ze doen toch niks:)

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 22:27

Aah, ja wij kunnen geen katten of honden in huis nemen, mijn vader is er allergisch voor, dus dat soort problemen hebben wij niet.

Hier nog wat foto's de zwarte achtergrond komt door de flits, camera stond op de verkeerde stand.
Afbeelding

Afbeelding

Wel jammer is dat op de meeste foto's de ogen van Moos er zo dood uitzien omdat er geen lichtpuntje er in zit.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:28

ahww die foto's zijn echt lieff <3

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 22:29

Hahah zou er morgen wel weer een paar maken als we nog batterijen hebben, leuk die camera alleen moeten er batterijen in .. hopelijk lukken ze dan wel beter als ik wat meer licht heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:46

Ik wil niet banketstaaf doen, maar het parkietje die je er bij hebt gekocht is óók een popje (vrouwtje dus). ;) Dat kan ik je met 100% zekerheid zeggen. Op de allereerste foto die jij van haar plaatst is dit al te zien. De neusdop heeft namelijk witte plekken. Bij een popje krijgt de neusdop eerst wit en later verkleurt ie naar bruin. Twee popjes samen kan fout gaan, popjes kunnen erg fel zijn naar elkaar (ben zelf ook met 2 popjes begonnen, heb inmiddels 9 grasparkieten). Ik zou er daarom liever voor kiezen nog mannen bij te voegen.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 16:56

Oowh, haha nou ik weet het allemaal niet meer ze zitten nu vredig met elkaar hahaha. Mijn vader kwam nu met grootse plannen voor een voleire deze wilt mijn vader voor eind september af hebben.

Hmmm wel jammer, ik vind deze ook totaal geen mannelijke houding hebben maar oke we gaan het mee maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:01

Erg leuk, zo ben ik ook begonnen 7 jaar geleden. Twee popjes (dacht toen ook een man en een pop te hebben), en ook uiteindelijk een voliere ervoor gebouwd. Inmiddels heb ik 9 tamme parkieten in die volière zitten. :)

Maar als je toch een volière bouwt, ga je er vast nog mannen bij nemen, want 2 parkieten in een volière is natuurlijk niks. :D :D

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 17:10

Hahaha nee er komen ook nog mannen er bij, we willen we een koppeltje binnen houden of 1 als gezelschap die echt hand tam is waarschijnlijk houden we Koos binnen aangezien ze al bij je kan slapen en mee onder de douche gaat haha erg leuk allemaal.

Nu heb ik even beter gekeken en leek het dat de neusdop wat blauwer werd, naja doelbewust fokken er mee hebben we toch niet we vinden het allemaal hartstikke leuk als er maar geen ruzie komt tussen die 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:18

De neusdop wordt niet weer blauwer hoor, hoe graag je ook wil. :P Dit zijn overduidelijk 2 popjes (je ziet het wit zelfs al bruin worden). :D

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 17:21

Hhmm toch begin ik een beetje te twijfelen op de ene foto lijkt die weer blauw te worden en op de andere zie je indd dat het witte bruin begint te worden lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:25

Ik durf al m'n spaargeld er op in te zetten. :D :D :D

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 17:42

Op deze foto vind ik het weer wat meer naar het blauw toeneigen. Naja zo lang het een leuke vogel is vind ik het helemaal best ze zijn alle 2 ieder geval 2 goede fotomodellen, kan niet stoppen met maken van foto's van hun.

Afbeelding