Zebra's die voor de koets lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:15

Kwanyin schreef:
10.000 euro? Dan koop ik wel een wit paard en maak ik er strepen op :') . Misschien kan ik die dan ook kwijt voor die prijs... *ziet een gat in de markt* }:)

[RIJ-ITP] Hoe tem je een ZEBRA?!!? (Tips?)
dit idee dus :+

xManon_

Re: Zebra's die voor de koets lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:29

Qua bouw zou het moeten kunnen, alleen ik heb ook geleerd dat zebra's niet tam te maken zijn..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:32

emr schreef:
Uppojono schreef:
Voor mijn gevoel klopt dit gewoon niet. Zebra's hoor je niet voor een karretje te knopen. Maar van de andere kant, zijn ze natuurlijk niet zoveel anders dan paarden. Het ziet er inderdaad wel heel apart uit..

Niet veel anders dan een paard? Een zebra is niet gefokt om een lastdier te zijn (als ze hier geschikt voor zouden zijn zouden ze in het oorspronkelijke leefgebied wel gevangen worden en tam gemaakt), een paard is al zover gefokt dat ze al generaties mee gaan als rij/lastdier. Ook blijven zebra's voor een groot deel wild. Nee sorry dit gaat er bij mij niet in.

Misschien dat ik het een beetje raar geformuleerd heb, maar ik vind het dus niet kunnen. Maar als je kijkt hoe ze anatomisch in elkaar zitten, staan ze niet ver weg van het paard en zouden ze best met zn 2én een karretje kunnen trekken. Erop zitten en dan vooral een 2-jarige vind ik totaal niet kunnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:37

Het is algemeen bekend dat tot 4 jaar een zebra best handelbaar is, in een dierentuin of wildlife park krijgen ze dan ook alles geleerd wat je moeten kunnen. Bijvoorbeeld de mond openen voor medicijnen, hoefjes geven, aan de kant komen staan etc. Dus het is niet gek dat deze nu nog zo braaf voor het karretje staan, anatomisch gezien kan het ook, ze zijn sterk zat. Nu nog... maar over twee jaar zijn ze waarschijnlijk een stuk minder 'leuk' ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:44

Apart dat de dieren in Limburg worden aangeboden maar de foto toch echt is gemaakt voor de Rabobank in Bladel (NB)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:45

KBTP schreef:
Het is algemeen bekend dat tot 4 jaar een zebra best handelbaar is, in een dierentuin of wildlife park krijgen ze dan ook alles geleerd wat je moeten kunnen. Bijvoorbeeld de mond openen voor medicijnen, hoefjes geven, aan de kant komen staan etc. Dus het is niet gek dat deze nu nog zo braaf voor het karretje staan, anatomisch gezien kan het ook, ze zijn sterk zat. Nu nog... maar over twee jaar zijn ze waarschijnlijk een stuk minder 'leuk' ...

Oh ja? :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:42

Juliette86 schreef:
Apart dat de dieren in Limburg worden aangeboden maar de foto toch echt is gemaakt voor de Rabobank in Bladel (NB)

Ik was al aan het denken waar zo'n rabobank hier ligt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:03

Bespreken van (marktplaats) advertenties is niet toegestaan op bokt. Dit topic gaat daarom op slot.