zo stijf als een plankie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Re: zo stijf als een plankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:20

Hoe groot is het hok dan?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:25

Ruby1995 schreef:
Een beertje van rond de 4 weken of ietsjes ouder (niet jonger natuurlijk) kan wel bij een beertje dat wat ouder is, maar beertjes dat samen dezelfde leeftijd zijn en ook geen broertjes zijn is vragen om problemen.
Ik vind je excuus : het verblijf is te klein.. echt vreemd... beetje egoistisch ook , Dus je kiest ervoor om een cavia alleen te laten leven, omdat jij een te klein hok hebt?!

Helemaal mee eens :j
Op Marktplaats staan genoeg meterkooien voor nog geen tientje.

Ik vind zelf een meterkooi al te klein, maar het is beter dan niks :o

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:27

Die kooi van de ene cavia is 150cm bij 200cm

En die ander is 150 bij 100

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:29

Zet ze naast/op elkaar en maak een opening ertussen! :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:32

150 bij 200 is meer dan ruim zat voor 2 cavia's. Sterker nog, 150 bij 100 kan ook prima voor 2 caafjes :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:58

Sorry hoor maar wij bepalen zelf wel hoe de caafjes staan!

Het is nou eenmaal zo en jullie kunnen daar niks aan veranderen.

Het nieuwe caafje is aangekomen. Nog een kleintje. Wit met beige en rode oogjes :)
Ze heet Roos

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:01

Dat is helemaal waar, wij kunnen er niets aan veranderen. We vinden het alleen zo sneu voor je caafjes die een zo veel leuker leven zouden kunnen hebben :). Maar ja, je hebt gelijk.

Ik hoop dat het beestje een lekker leven heeft, en dat jullie er veel plezier van hebben :).

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 19:05

Ahum?! Een leuker leven?

Sorry hoor maar wij zorgen goed voor ze!

Jezus he. Ik had dit topic nooit moeten openen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:07

Ik geloof direct dat je goed voor ze zorgt, daar twijfel ik ook absoluut niet aan.

Maar ik ben een sterke gelover in dat je groepsdieren niet alleen zou moeten houden. Net als met paarden, bepaalde vissensoorten en mensen: die zijn gewoon gelukkiger met een maatje :).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:10

Ik snap niet wat het probleem is om ze samen te zetten :? . Mag je het misschien om een bepaalde reden niet van je ouders? Kooi groot genoeg, met een beetje creativiteit kan je zelfs gewoon de twee kooien samenvoegen. Je kan heel veel dingen aanpassen, maar wat je van een dier niet kan aanpassen is het instinct. En een cavia is een dier met een groepsinstinct. Daar kan de beste zorg niet tegen een eigen maatje op. Het is zoveel mooier om een dier écht gelukkig te zien. Gun het beestje dat dan ook, zeker als je het gewoon kan :) .
Niemand zegt dat omdat men wil zeiken of omdat men je onaardig vindt. Iedereen zegt dat omdat ze het beste met je cavia's voorhebben, vergeet dat nooit.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 19:11

Het zijn een mannetje en een vrouwtje en nee we laten ze niet castreren of sterriliseren

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:14

Waarom niet? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:16

Ik kan me best voorstellen dat mensen hun cavia niet laten sterriliseren, het is vrij duur, en cavia's niet zo. Maar ik vind het wel heel makkelijk om als je weet dat je een beertje hebt er een zeugje bij te kopen en dat te gebruiken als excuus om ze niet samen te kunnen zetten.

Maar ik geloof absoluut dat de TS het aller aller beste met haar dieren voor heeft :).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:20

Vjestagirl schreef:
Ik kan me best voorstellen dat mensen hun cavia niet laten sterriliseren, het is vrij duur, en cavia's niet zo. Maar ik vind het wel heel makkelijk om als je weet dat je een beertje hebt er een zeugje bij te kopen en dat te gebruiken als excuus om ze niet samen te kunnen zetten.

Maar ik geloof absoluut dat de TS het aller aller beste met haar dieren voor heeft :).

Ik geloof het ook hoor :) Maar ik snap inderdaad ook niet waarom je dan uberhaupt voor een vrouwtje gaat als je weet dat je een mannetje hebt...je kan me niet wijsmaken dat dat vrouwtje het enige leuke diertje was, cavia's heb je met hopen. Als je dan het risico van castreren niet wil nemen, neem je bij voorbaat al de kans af om ze gelukkig samen te zetten zoals een groepsdier hoort te leven. Ongeacht of je nu tien keer per dag er zelf aandacht schenkt of zeven keren per dag het huisje netjes verzorgd of weet ik veel wat voor goede dingen je allemaal doet. Best jammer.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 20:05

We hebben tegen haar gezegt dat ze een beertje moest kopen maar die ouders hebben dus een zeugje gekoicht :(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:06

Vjestagirl schreef:

Ik niet. Dan zou je ze samen zetten of het iig proberen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:20

Uhm...een zeugje gekocht??? Dan zou ik ze zeker niet bij elkaar zetten. Voordat je het weet kan je 5 hokken extra kopen om ze allemaal apart in te zetten.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:25

Hhilde schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik niet. Dan zou je ze samen zetten of het iig proberen.

Of het beertje laten castreren. Is geen al te dure ingreep, wat sterilisatie wel is. Daarbij is een sterilisatie een zware ingreep en wordt het nooit zomaar op zeugjes uitgevoerd, tenzij hier een goede reden voor is.

Sorry, ik kan hier slecht tegen. Het 'egoisme' van de mens om (bewust) sociale dieren alleen te laten zitten. Als het nu echt niet anders kan (ik heb zelf zo'n geval), maar deze keus is bewust gemaakt.

Het is niet mogelijk om ze in deze 'toestand' bij elkaar te zetten. Laat het beertje castreren en je hebt een prima koppeltje. De dieren zullen er veel gelukkiger door worden. Wij mensen kunnen nooit soortgenoten vervangen, laat dat duidelijk zijn.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:26

TS, hoe zouden jullie het vinden om heel je leven alleen te leven? Met niemand kunnen praten? Cavia's kunnen niet met jou praten en jij niet met hen. En castreren is tegenwoordig niet overdreven duur.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 10:40

Ik ga hier niet op reageren. Het blijft zoals het nu is!
PUNT UIT

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:45

Wat ben jij ontzettend onaardig ts. Anderen willen je alleen maar tips geven hoe je cavia's het beste kan houden en hoe ze op hun gelukkigst zijn, samen dus.
Dat je dit niet van plan bent te doen is duidelijk, maar enorm egoistisch ben je wel en een hart voor dieren heb je imo ook niet. Succes met de cavia's.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:47

Misschien moet je geen topic openen als je niet openstaat voor meningen en ideeen van anderen ... <<)

Je geeft namelijk niet echt duidelijk aan waarom jij bepaalde andere keuzes maakt. Mensen nemen de moeite om na te denken over jouw cavia, dus iets vriendelijker reageren mag best ... ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:49

Ik vind het alleen raar dat iemand zo gek is van Natural Horsemanship, wat mij lijkt dat je doet omdat je denkt dat je zo het beste naar je paard luistert, absoluut niet naar de behoefte van een ander dier wil luisteren. Je verdiept je in iets omdat je je paard wil begrijpen en er "natuurlijk" mee wil omgaan, maar een cavia heeft vette pech en moet maar onnatuurlijk leven? Hypocriet...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:24

TS is 17 volgens haar profiel. Een leeftijd waarop sommigen thuis heel veel in te brengen hebben en anderen heel weinig. Ik weet niet hoe de situatie van TS is maar ik kan me gezien de reacties van TS voorstellen dat haar ouders in dit geval misschien niet meewerken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 11:42

Ouders werken idd niet mee en heb al heeeeeel vaak hier in dit topic gehoord dat ze bij elkaar moeten dan word je het best wel zat hoor!

En wij konden er niks aan doen dat ereen zeugjes was. Pleegzusje zou met haar ouders naar de dierenwinkel gaan maar haar eigen ouders hadden toen al een cavia gekocht.