Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ruby1995 schreef:Een beertje van rond de 4 weken of ietsjes ouder (niet jonger natuurlijk) kan wel bij een beertje dat wat ouder is, maar beertjes dat samen dezelfde leeftijd zijn en ook geen broertjes zijn is vragen om problemen.
Ik vind je excuus : het verblijf is te klein.. echt vreemd... beetje egoistisch ook , Dus je kiest ervoor om een cavia alleen te laten leven, omdat jij een te klein hok hebt?!

. Maar ja, je hebt gelijk.
.
.
. Mag je het misschien om een bepaalde reden niet van je ouders? Kooi groot genoeg, met een beetje creativiteit kan je zelfs gewoon de twee kooien samenvoegen. Je kan heel veel dingen aanpassen, maar wat je van een dier niet kan aanpassen is het instinct. En een cavia is een dier met een groepsinstinct. Daar kan de beste zorg niet tegen een eigen maatje op. Het is zoveel mooier om een dier écht gelukkig te zien. Gun het beestje dat dan ook, zeker als je het gewoon kan
.
. Vjestagirl schreef:Ik kan me best voorstellen dat mensen hun cavia niet laten sterriliseren, het is vrij duur, en cavia's niet zo. Maar ik vind het wel heel makkelijk om als je weet dat je een beertje hebt er een zeugje bij te kopen en dat te gebruiken als excuus om ze niet samen te kunnen zetten.
Maar ik geloof absoluut dat de TS het aller aller beste met haar dieren voor heeft.
Maar ik snap inderdaad ook niet waarom je dan uberhaupt voor een vrouwtje gaat als je weet dat je een mannetje hebt...je kan me niet wijsmaken dat dat vrouwtje het enige leuke diertje was, cavia's heb je met hopen. Als je dan het risico van castreren niet wil nemen, neem je bij voorbaat al de kans af om ze gelukkig samen te zetten zoals een groepsdier hoort te leven. Ongeacht of je nu tien keer per dag er zelf aandacht schenkt of zeven keren per dag het huisje netjes verzorgd of weet ik veel wat voor goede dingen je allemaal doet. Best jammer.
Hhilde schreef:Vjestagirl schreef:Maar ik geloof absoluut dat de TS het aller aller beste met haar dieren voor heeft.
Ik niet. Dan zou je ze samen zetten of het iig proberen.