Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 23:08

Neej schreef:
He jasses. Toevallig kwam ik net ook een aangereden kat tegen onderweg naar huis. Beestje leefde nog, lag in een enorme plas met bloed.. Waren al een hoop mensen bij dus ik zag geen reden om me er mee te gaan bemoeien maar achjasses wat een rotgezicht zeg, voel me er helemaal naar van.

Vind het dus ook echt rot voor je :(:)

Ahww wat lief al jullie medeleven :(:) Gelukkig heb ik de kat niet gezien! Dan zou ik er dagen ziek van zijn denk ik... |(

_JTM

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:52

Heb nog nooit een kat aangereden, wel een keer een hond... Ik kwam met 50 km/h aan rijden en zag rechts van me een loslopende hond zonder baasje het fietspad oplopen, liet het gas toen al los en toen besloot die hond de weg over te steken. Ik vol op de rem maar heb de hond toch aangetikt. Ik meteen de auto uit maar die hond (net zo groot als een herder) sprong weer op en liep aan. Gelukkig liep hij niet mand oid en had ik geen schade behalve een klein deukje in mn nummerbord.

Heb toen nog wel flink zitten shaken in de auto hoor!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:58

Dat lijkt me zo ontzettend rot als je dat gebeurt :(:) Maar idd helaas niet altijd te voorkomen.
Toen ik nog klein was hadden we zo'n arrogant exemplaar dat langs de weg ging zitten wachten tot er wat aan kwam en dan langzaam ging oversteken: in het kader van iedereen stopt wel voor hare majesteit. Niet dus |( Hebben in mijn jeugd volgens mij minimaal 8 katten versleten, allemaal aangereden.
Nu ik op mezelf woon en een eigen kat heb, is die dus mooi tot binnenkat gebombardeerd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:15

kan ik best gelove dat het schrikken is. heb zo ook toen ik mijn voorlopig rijbewijs had een hond aangereden. 't as donker, reed nog niet een de toegelaten snelheid (70) en op nog geen 10m voor mij springt een hond uit de kant. *beng* tegen de wielkas. Daar ben ik ook enkele dagen niet goed van geweest.
Weet ook niet of de hond wat had, want die was alweer weg tegen de tijd dat ik stilstond.

Vroeger woonde ik op een drukke baan en onze katten werden helaas nooit ouder dan 2 jaar ze werden 1 voor 1 overreden. Alleen de laatste is van ouderdom gestorven. En nu wonen we achterin in landbouwgebied maar op een sluipweg. Politie is al 2x komen vragen of ze de volgende keer over onze kat mogen rijden, want dat beest blijft zich rustig verder wassen als de wagens netjes minderen/stoppen/uitwijken. 8)7 We hebben ze ondertussen toch al 2 jaar :o

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:27

Ik heb ook 1 keer een kat aangereden, vreselijk gevoel. Dat beeld blijft op je netvlies staan.
Voor de mensen met een hond raad ik ook aan hem altijd aan te lijnen langs de weg, want ook die heb ik al eens onder m'n auto gehad. ;(

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:51

Jep, wij wonen langs een doorgaande weg, een dijk. Max. snelheid is 50km per uur. Maar onze katten steken ook altijd over :(
we hebben een ras kat gehad, die heeft dit nooit gedaan, die was liever binnen. maar de gewone huis-tuin-en keuken kat bij ons, allemaal aangereden geweest, soms zelfs 2 keer.
Sommige hebben we opgelapt, 6weken in een spalk in een bench. Sommigen waren op slag dood...
Een reden voor ons om daarom ook niet aan katten meer te beginnen, maar we kunnen niet zonder.
Na lang overwegen hebben we 2jaar geleden weer een kat erbij genomen ( we hadden er toen 1, wat we ook weer zielig vonden ). We hebben deze geprobeerd binnen te houden, maar het lukte niet. Hij probeerde ALLES om te ontsnappen en we hebben dan ook vaak uit het raam gehangen om hem uit de dakgoot enz. te halen. Nee het was gewoon zielig, dus met pijn in ons hart, met het idee die zijn we zo weer kwijt, toch de vrijheid gegeven....
Gelukkig is deze van 2 nog niet aangereden. Helaas die andere wel en is deze van 2 weer alleen, we zijn nu weer opzoek naar een binnen kat.

Het ergste is dat mensen hier altijd zijn doorgereden, zelfs als de kat nog leefde en in shock was.
Mensen zijn denk bang om voor de kosten op te moeten draaien... ( wat in veel gevallen niets is om bang voor te zijn )
wij zijn altijd gelijk naar de DA gegaan als de kat nog leefde, hoe dan ook, soms op een plank ( kat in shock )
en hebben hier veel geld altijd aan uitgegeven...

Ook geven ze, wat getuige vaak gezien hebben, de autos extra gas, leuk joh een kat raken. Ja je hebt er mensen tussen :n

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:47

xMarloes schreef:
Jep, wij wonen langs een doorgaande weg, een dijk. Max. snelheid is 50km per uur. Maar onze katten steken ook altijd over :(
we hebben een ras kat gehad, die heeft dit nooit gedaan, die was liever binnen. maar de gewone huis-tuin-en keuken kat bij ons, allemaal aangereden geweest, soms zelfs 2 keer.
Sommige hebben we opgelapt, 6weken in een spalk in een bench. Sommigen waren op slag dood...
Een reden voor ons om daarom ook niet aan katten meer te beginnen, maar we kunnen niet zonder.
Na lang overwegen hebben we 2jaar geleden weer een kat erbij genomen ( we hadden er toen 1, wat we ook weer zielig vonden ). We hebben deze geprobeerd binnen te houden, maar het lukte niet. Hij probeerde ALLES om te ontsnappen en we hebben dan ook vaak uit het raam gehangen om hem uit de dakgoot enz. te halen. Nee het was gewoon zielig, dus met pijn in ons hart, met het idee die zijn we zo weer kwijt, toch de vrijheid gegeven....
Gelukkig is deze van 2 nog niet aangereden. Helaas die andere wel en is deze van 2 weer alleen, we zijn nu weer opzoek naar een binnen kat.

Het ergste is dat mensen hier altijd zijn doorgereden, zelfs als de kat nog leefde en in shock was.
Mensen zijn denk bang om voor de kosten op te moeten draaien... ( wat in veel gevallen niets is om bang voor te zijn )wij zijn altijd gelijk naar de DA gegaan als de kat nog leefde, hoe dan ook, soms op een plank ( kat in shock )

Ook geven ze, wat getuige vaak gezien hebben, de autos extra gas, leuk joh een kat raken. Ja je hebt er mensen tussen :n

Ze hoeven zeker niet bang te zijn voor kosten. Sterker nog. Eventuele schade aan de auto kunnen ze op de eigenaar van de kat verhalen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:50

Freggle_Edge schreef:
xMarloes schreef:

Mensen zijn denk bang om voor de kosten op te moeten draaien... ( wat in veel gevallen niets is om bang voor te zijn )wij zijn altijd gelijk naar de DA gegaan als de kat nog leefde, hoe dan ook, soms op een plank ( kat in shock )

Ze hoeven zeker niet bang te zijn voor kosten. Sterker nog. Eventuele schade aan de auto kunnen ze op de eigenaar van de kat verhalen.

had het ook meer over de kosten van de dierenarts :') denk dan nou niet echt aan hoe hun auto er aan toe is. Maar indd.
Maar toch rijden ze allemaal door, er is NOGNOOIT in al die jaren iemand gestopt die onze kat had aangereden, altijd ooggetuigen of buren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:51

Oh wat verschrikkelijk, brrr... hopen dat hij fatsoenlijk thuis is gekomen.

Ik heb afgelopen weekend 2 jonge katten van de weg staan jagen, die lagen te ravotten op de linkerrijbaan van een 50km weg (waar véél harder wordt gereden). Veel mensen in de ankers, dus auto midden op de weg gezet (er stopte nog iemand) en katten de berm in gejaagd. Ik snap niet dat mensen hun katten zulk risico laten lopen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:54

marlies85 schreef:
Daarom snap ik ook niet dat mensen hun katten dag en nacht op straat laten rondzwerven

Omdat ze dat leuk vinden? In de tuin zullen ze niet zoveel muizen vangen. Gelukkig blijven al onze katten uit de buurt van auto's en gaan juist verder de berm/weiland in als er 1 langs komt.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:54

Ik snapte jouw redernatie wel. maar als mensen hun kat blootstellen aan risico's als onder een auto komen, kan je daar nooit de automobilist aansprakelijk voor houden. Tenzij het op eigen terrein is natuurlijk. Verder zijn de kosten van dierenarts altijd voor de eigenaar. En een deuk of kras op de auto door een dier wat je aanrijdt, is al gauw een paar honderd euro schade. Dit kan dus ook op de eigenaar van de kat verhaalt worden. In de praktijk gebeurd dit niet zo vaak, maar mensen staan wel in hun recht als ze dit doen. De automobilist kan er tenslotte niets aan doen dat er katten los op de weg lopen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:56

Maar Freggle_Edge, vaak kom je er niet achter wie de eigenaar van de kat is. De aangereden kat in de OP is hem ook al gevlogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:01

Ik heb gelukkig nog nooit een kat of hond aangereden en hoop ook niet dat het ooit gebeurd want dat vind ik zo verschrikkelijk.
Ik heb zelf een kat die bij mijn ouders ook de boerderij altijd los liep en nu mee verhuisd is naar een woonwijk, ze rijden er niet hard maar wil het risico niet lopen, plus het feit dat ze niet niet echt kattenliefhebbers zijn en ik niet wil dat mijn kat bij andere in de tuin lekker zit te poepen enzo. Dus dan maar in huis en tuin wat hij gelukkig wel geaccepteerd heeft.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:12

Quellian schreef:
Maar Freggle_Edge, vaak kom je er niet achter wie de eigenaar van de kat is. De aangereden kat in de OP is hem ook al gevlogen.

Dat is ook zo. Blijft altijd lastig hoor zoiets.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:34

Skygirl schreef:
marlies85 schreef:
Daarom snap ik ook niet dat mensen hun katten dag en nacht op straat laten rondzwerven

Omdat ze dat leuk vinden? In de tuin zullen ze niet zoveel muizen vangen. Gelukkig blijven al onze katten uit de buurt van auto's en gaan juist verder de berm/weiland in als er 1 langs komt.

Een kat binnen opsluiten, en een lang ongelukkig leven geven, nee dat is wat je wilt :roll:
Tuurlijk zijn er katten die binnen vinden zitten helemaal niet erg, kijk maar naar sommige ras katten.
Maar het is gewoon zielig om een dier op te sluiten en niet zijn ''natuurlijke'' dingen kan doen, zoals vliegjes achterna rennen, muizen vangen, jagen en ga zo maar door....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:37

xMarloes schreef:
Maar het is gewoon zielig om een dier op te sluiten en niet zijn ''natuurlijke'' dingen kan doen, zoals vliegjes achterna rennen, muizen vangen, jagen en ga zo maar door....

Dat kan toch ook in een daarvoor afgezette ruimte zoals een tuin?
Een paard vindt het ook fijn om over uitgestrekte vlaktes te rennen, maar toch zit er draad om de wei. Dit is vast niet zonder reden :+

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:40

Quellian schreef:
xMarloes schreef:

Dat kan toch ook in een daarvoor afgezette ruimte zoals een tuin?
Een paard vindt het ook fijn om over uitgestrekte vlaktes te rennen, maar toch zit er draad om de wei. Dit is vast niet zonder reden :+

als wij thuis de tuin moeten af zetten zijn we wel even bezig. Kunnen we mooi over een mega tuin gaas gaan spannen, ziet er leuk uit joh.

nee een paard kan je niet met een kat vergelijken :roll: en nee een kat kan je moeilijk bij je houden en hebben toch wel meer ruimte nodig dan de gewone tuintjes van 2 bij 2 meter bij rijtjeshuizen. een paard heeft ook wel meer ruimte EN WORD GEREDEN!! dus krijgt dan ook zijn beweging en ruimte

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:51

Oh hemel... deze disuccie ga ik niet eens aan; banánen met appels vergelijken _O- :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:52

xMarloes schreef:
als wij thuis de tuin moeten af zetten zijn we wel even bezig. Kunnen we mooi over een mega tuin gaas gaan spannen, ziet er leuk uit joh.

nee een paard kan je niet met een kat vergelijken :roll: en nee een kat kan je moeilijk bij je houden en hebben toch wel meer ruimte nodig dan de gewone tuintjes van 2 bij 2 meter bij rijtjeshuizen. een paard heeft ook wel meer ruimte EN WORD GEREDEN!! dus krijgt dan ook zijn beweging en ruimte

http://www.google.nl/search?client=safa ... 0QWVtYDIDA

Zo moeilijk is het niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:56

Toevallig toen ik net terug kwam van het sporten had ik er nog bijne 1 onder de auto hangen, moest echt vol in de ankers.
Ik heb een witte auto :D
Mijn katten lopen ook gewoon buiten, maar bij ons achter hebben ze alle plaats en wij wonen aan een doodlopende straat.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:04

Hoezo kan je een kat moeilijk bij je houden? Jong geleerd is oud gedaan.. die van ons mogen alleen naar buiten aan een tuigje. Ze liggen dan aan de lijn in de tuin of op t balkon.. Ze accepteren het volledig en gaan dan ook gewoon lekker languit in de tuin liggen (na eerst even te testen hoe lang de lijn is haha). Rennen doen ze binnen ook wel genoeg hoor, de trap op en af en dan met een grote sprong de krappaal in...
Je moet het ze wel even aanleren en ja in de buurt blijven, want het heet niet voor niets kattenkwaad!

Vroeger ( in een ander huis) hadden we 'buitenkatten' dat ging verbazend goed. We woonden aan een drukke weg aan de voorkant, maar de achterkant lag aan hele rustige straat en er we hadden een grooooote verwilderde tuin dus ze waren eigenlijk altijd gewoon binnen of in de achtertuin. Gelukkig hebben ze het nooit in hun hoofd gehaald om de drukke straat over te steken :) (Maar we kregen wel regelmatig 'kadootjes' van ze).
We wonen nu aan een rustige straat met drempels (dus er wordt echt niet hard gereden), waar heel veel katten rondbanjeren. Toch houd ik ze liever aan de lijn. Al weet ik zeker dat ze het ook heerlijk zouden vinden om vrij rond te kunnen banjeren.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 01-08-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:07

Jong geleerd is oud gedaan? die van ons sprong van het balkon, hing in de dakgoot, zat op de zonneschermen, sprong uit de ramen ( ja van heeeeel wat meters hoog ).
Hoe wil je dan proberen hem binnen te houden?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:07

Saskiaatje schreef:
xMarloes schreef:

http://www.google.nl/search?client=safa ... 0QWVtYDIDA

Zo moeilijk is het niet.

Gaat niet. zeg ik toch
Daar heb je schuttingen voor nodig, die hebben wij niet. Wij wonen in een vrijstaand huis, dan heb je gewoon net iets anders dan een rijtjeshuis ;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:10

xMarloes schreef:
Jong geleerd is oud gedaan? die van ons sprong van het balkon, hing in de dakgoot, zat op de zonneschermen, sprong uit de ramen ( ja van heeeeel wat meters hoog ).
Hoe wil je dan proberen hem binnen te houden?

Ja die ene van ons is ook uit een raam gesprongen en hing aan d'r tuigje over de rand van het balkon.
Dat gebeurt je toch maar 1 keer?
Consequentie: raam dicht of deur dicht, lijn korter zodat ze niet bij rand kan komen.

Verder heb ik totaal geen problemen met buitenkatten hoor, maar je moet je wel realiseren dat er een risico aan zit!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:11

Wij hadden stroom op de schutting.
Het voordeel; geen vreemde katten erin en onze katten konden er niet uit.

Ik had echt een pokke hekel aan vreemde katten in mijn tuin die achter mijn cavia's en konijnen aangingen.