Hond in appartement, ras? Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: Hond in appartement, ras? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 08:05

Nog een vraag, wie heeft ervaring met een pup zindelijk maken in een appartement?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:13

Ik zou als ik jou was eerder gaan voor een fijne wat oudere hond. Ik maak uit je eerdere posts op dat je niet heel mobiel bent? Een pup heeft in eerste instantie niet heel veel beweging nodig, maar dat zal al wel veel meer gaan eisen. Kun je daar aan voldoen?
Je zou naar een asiel kunnen gaan en je daar laten informeren. Ga gewoon een paar keer heen en maak geen overhaaste beslissingen. Neem je tijd :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 17:11

Overhaast beslissen doe ik zeker niet! Daarom vraag ik hier ook naar ervaringen ;)

Ik heb reuma en fybromyalgie, dus minder mobiel. Maar met behulp van auto, e-bike en scootmobiel kom ik een eind hoor haha.

Ik kijk het meest op tegen het zindelijk maken, niet tegen het beweging geven. Als ik naar Cesar Millan kijk, mag ik geloven dat een hond op iedere leeftijd nog op te voeden is. Voor mijn gevoel kun je een pup helemaal zelf kneden en wil dat met een oudere hond lastiger.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:26

Zindelijk maken lijkt mij ook het moeilijkst in jouw geval.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:25

Ik heb hier een australian working kelpie in een appartement
Qua oppvervlakte gaat het prima, thuis slaapt hij veel, buiten is het lekker rennen of aan de werk met de schapen waardoor hij heel goed zijn energie kwijt kan,
Zindelijk maken is idd wat laster in jou geval denk ik maar zou zeker moeten kunnen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:38

Klasien schreef:
Nog een vraag, wie heeft ervaring met een pup zindelijk maken in een appartement?

yep, en dat gaat imo niet anders dan in een 'gewoon' huis :) En dat is gewoon ontzettend vermoeiend. Het nadeel van een appartement is dat je telkens trap-op-trap-af moet, of met de lift. Je kunt niet, als je pup midden in de nacht gaat zitten, even de tuindeur opengooien voor 'm, maar je moet je aankleden, trap af, etc :) Zou ik persoonlijk sowieso m'n hond niet in de tuin laten plassen, maar goed dat is persoonlijk :)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:52

al aan een frans bulldogje gedacht?

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:56

Wij hebben thuis een Shi Tzu, en als je niet thuis bent ligt ze lui in d'r mandje, maar als je gewoon lekker wilt gaan wandelen of weet ik het dan kunnen ze dat wel gewoon,
ik ga soms ook wel eens fietsen met Ushi (zo heet ze).

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 07:45

Dorienn, een frans bulldogje heb ik ook al aan gedacht. Grappige hondjes :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:04

Juck russels zijn niet kefferig hoor ( hebbe zelf nu een pup)
zijn heel slim en aanhankelijk ( mijne volgt de hele dag en ligt zodra ie kan op schoot soms op het irritante af haha) je kunt ze echt heeel veel leren.

Alleen volgens mij kunnen jack russels niet goed tegen alleen zijn.
Zindelijk ging bij hem redelijk snel hoor, gewoon eerst eten/drinken spelen dan moeten ze meestal plassen je zet hem buiten neer en zegt altijd plassen dan leren ze plassen op commando is later echt heel handig en na 7 maand kunne ze het al best lang ophouden! maar op het begin toch wel om de 2 uur ofzo buiten zetten en het woordje aanleren.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:06

Oh ik lees dat je er een van 1 jaar wil dan zijn ze toch allang zindelijk!
dan kun je hem/haar savonds laat buiten zetten en smorgens vroeg uitlaten dat gaat prima.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:16

mymy schreef:
dan kun je hem/haar savonds laat buiten zetten en smorgens vroeg uitlaten dat gaat prima.

Mijn honden zouden dat echt niet vol houden..
Die gaan 4 keer per dag mee naar buiten om hun behoefte doen en vaak nog een keertje om buiten lekker te rennen en te spelen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:17

Raponsje schreef:
mymy schreef:

Die gaan 4 keer per dag mee naar buiten om hun behoefte doen en vaak nog een keertje om buiten lekker te rennen en te spelen.

Ik bedoel dat ze snachts doorslapen omdat ze al zindelijk zijn als ze 1 jaar zijn
bij puppies moet je er snachts toch echt mee naar buiten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:42

mymy schreef:

Die gaan 4 keer per dag mee naar buiten om hun behoefte doen en vaak nog een keertje om buiten lekker te rennen en te spelen.[/quote]
Ik bedoel dat ze snachts doorslapen omdat ze al zindelijk zijn als ze 1 jaar zijn
bij puppies moet je er snachts toch echt mee naar buiten[/quote]

Sorry dan begreep ik het verkeerd.

Wij deden onze pups trouwens s' nachts nooit naar buiten.
Nét voor we gingen slapen naar buiten en s' ochtends direct naar buiten, gelukkig nooit ongelukjes gehad maar we hadden wel volwassen honden waar ze het van konden "afkijken".

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 18:58

Het "even" naar buiten gaan is hier lastig ;)

Ik ben mezelf nu aan het afvragen wat voor energie ik ben. Heb van Cesar begrepen dat je een hond moet hebben met dezelfde energiesoort. Hmm hoe ontdek ik dat bij mezelf?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:03

Besef wel dat traplopen niet super gezond is voor een hond en voor een pup al helemaal niet. Heeft iets met het schouder te maken maar het precieze weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Al je een jonge hond neemt of eentje dier heropgevoed moet worden neemt heel veel tijd en energie. KUn je dat opbrengen met je aandoeningen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:06

Klasien: Ik zou gaan voor een wat oudere hond of in elk geval een hond die niet de hele dag wilt rennen of spelen maar het prettig vind om binnen gezellig te kroelen en een paar keer per dag naar buiten te gaan om zijn behoefte te doen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 19:09

Ik heb een lift 2 meter vanaf mijn voordeur, de hond zal dus met de lift gaan. Traplopen is inderdaad niet goed voor een hond.
Tijd heb ik genoeg, energie niet altijd. Vandaar dat ik dan kies voor een iets oudere hond, ondanks dat ik het liefst een pup zou nemen...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:14

Ik zou eens langs een asiel gaan, grote kans dat daar een wat oudere, opgevoede hond zit die het appartement leven zelfs al gewend is :)

We hebben nu een pup in huis, en die hebben wel erg veel energie en aandacht nodig. Onze eerste koningspoedel hadden we op drie jaar oud uit het asiel, hij kende nog niks qua opvoeding en commando's, maar hij pikte dat uiteindelijk snel op. We zijn ook jaren naar de hondenschool gegaan enz. Maar hij was wel al zindelijk, erg rustig en lief, je zag ook al zijn karakter, bij een pup/jonge hond toch altijd eerder wat afwachten :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:15

Wij hebben op ons appartement een oud Duitse herder :) heerlijk dier, gaat prima!