Welk voer voor zeer actieve honden ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:00

gaat aardig wat tijd in barfen zitten idd :)
mocht je kvv overwegen zou ik kijken naar lotgering.. dat is vrij vet, niet duur! en goede leveringen. mijn reu word er zelfs wat te dik op maar die is wel gecastereerd.

mocht je echt op brok willen blijven (wat idd duurder is) zou ik kijken naar orijen, of taste of the wild ook zonder graan.. en dan kan je er wat zonnebloem olie aan toevoegen om ze op gewicht te houden als ze wat aan de dunne kant blijven
maar ik denk persoonlijk dat je met kvv gewoon een stuk goedkoper uit bent..

Letsdunit

Re: Welk voer voor zeer actieve honden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:23

Heb de Lotgering maar besteld, meteen 10 kratten dan kan ik voorlopig voort. Breng morgen de zak Acana mooi terug naar de winkel, veel te duur :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:26

Goed bezig!! je beaucjes zullen blij zijn! :)
Hoop dat ze de zak terug nemen!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:07

dierenfan schreef:
als je brok wil voeren cavom. Zelf zou ik eerder 1.5 kg lotgering voeren en dat zal waarschijnlijk teveel zijn maar als ze niets aan moeten komen dan 1 kg lotgering per dag. Is dus vers vlees voeding.
Mijn boxer woog veel en veel te weinig toen hij bij mij kwam wonen en die heb ik dikker gekregen op cavom en energique en staat nu op een 500 gram lotgering per dag en is keurig op gewicht

Ik ga hier helemaal in mee :j

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:12

Letsdunit schreef:
Heb de Lotgering maar besteld, meteen 10 kratten dan kan ik voorlopig voort. Breng morgen de zak Acana mooi terug naar de winkel, veel te duur :)

*\o/*
Ik weet zeker dat ze je dankbaar zullen zijn!!!!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:20

Hier voeren wij Cavom voor onze HH-ers (hyper herders). Weet dat veel mensen die trainen voor diensthond en/of PH1 ook veel Cavom voeren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:26

Hier ook zeer tevreden over Cavom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:27

Goed dat je kvv heb gekocht!

Mijn border collies krijgen Duck en ze zijn allebei perfect goed op gewicht (ook redelijk actief).
Ik heb ook altijd een voorraad brokjes in huis voor als ik zonder kvv val.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:26

Letsdunit : hier staat ie ook op Lotgering, de fokker van ons kereltje voert het ook aan alle honden (dus werkende, pensioeners, dragende dieren, zogende dieren ) en ze doen het er super op :j
kleine hier krijgt een 750 gram per dag en weegt tegen de 50 kg inmiddels
, ik hoef hier minder van te voeren dan andere kvv's wat ook weer een voordeel is, Eyck is namelijk niet zo een grote eter

maar zou dus niet direct gruwelijk hoog gaan zitten kwa hoeveelheden, maar eerder beginnen met de aanbevolen hoeveelheden van andere voeders , in theorie zou eyck een kg kvv per dag mogen, terwijl 750 gram van lotgering al genoeg is

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:19

__YSB__ schreef:
Ik heb ook ergens gelezen dat ze een toevoeing hebben dat bij rubber banden wordt gebruikt.
Het vlees wordt gekookt en verhit tot er bijna niks meer inzit. Dus heb je alleen nog de toevoeginge, en E nummers waarvan niemand weet wat deze op lange termijn met je hond doen.
Misschien wil TS er stiekum nog eens over na denken... :+

Kun je mij eens uitleggen waarom het voeren van vers aan een hond onherroepelijk schijnt te leiden tot een onuitstaanbare evangelisatiedrang bij de eigenaar?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:30

Ieder zijn ding, ik en velen met mij, zelfs TS, preferen gewoon vers boven brokken.
Waarom? Omdat ik van mening ben dat dit het beste is voor je hond.
Wat een ander voert moet die zelf weten.
Laatst bijgewerkt door __YSB__ op 04-08-12 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:33

Kuggur schreef:
__YSB__ schreef:
Ik heb ook ergens gelezen dat ze een toevoeing hebben dat bij rubber banden wordt gebruikt.
Het vlees wordt gekookt en verhit tot er bijna niks meer inzit. Dus heb je alleen nog de toevoeginge, en E nummers waarvan niemand weet wat deze op lange termijn met je hond doen.

Kun je mij eens uitleggen waarom het voeren van vers aan een hond onherroepelijk schijnt te leiden tot een onuitstaanbare evangelisatiedrang bij de eigenaar?

:') _O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:52

orijen betere brok is er niet
en andere ook hele goede brok maar dan net iets minder dan orijen en ok net iets goedkoper zijn de
acana en taste of the wild

brokken met een hoog percentage vlees/of vis en dat is wat een hond nodig heeft,want die granen die in de andere voedingen veel worden gebruikt heeft je hond niks aan dat neemt hij niet op en poept hij alleen maar uit.

dus wil je niet over op kvv / of barf dan raad ik je een van deze 3 brokken aan.ze zijn duuder dan de meeste brokken maar je voet er ook minder van

zie net dat je kvv gekocht heb,en de acana terug wilt doen.ik heb altijd een zak brok van acana of orijen in huis mocht ik eens vergeten zijn kvv uit teleggen

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:54

Plus dat veel allergiën weg komen van granen.
Ik heb een zwaar allergische hond, en ik heb alles al geprobeerd qua brok.
Nu ik hem op kvv heb staan gaat hij als een trein, geen jeuk, goede vacht, geen gestink van de huid en nog wel meer dingen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 12:51

Kuggur schreef:
__YSB__ schreef:

Haha , ik was een van de eerste toen die begon met barfen omdat mijn hond een zware hartafwijking had. Toen werd ik voor gek verklaard dat ik mijn hond vers ging voeren. En tegenwoordig is het dus andersom, wel grappig :D