Konijn met maden wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:47

Achgut :(:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:50

Goed van je dt je je verantwoordelijkheid hebt genomen :(:)

Sterkte

Marsu

Re: Konijn met maden wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:53

Gatver, altijd die maden ellende. Ik ben er ook zo bang voor. Mijn angorakonijn heeft tegenwoordig zelfs een klamboe om zijn hok en de fles rearguard staat altijd paraat.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:58

Heeel goed dat je alsnog gaat/gegaan bent!

Daarom is het zó belangrijk om duidelijk te maken wat je van de oppas verwacht:
Direct gaan, ook bij twijfel
Bellen
Alles doen tot x bedrag en/of bellen etc.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:03

Mijn konijntje heeft twee keer de maden ziekte gehad. De eerste keer nog optijd achter gekomen en naar de DA geweest. De wond heelde helemaal. De tweede keer helaas te laat geweest. En echt hoe ze eruit zag was vreselijk. Het staartje was helemaal weg gegeten.... en je kon zo naar binnkijken onder haar benen. Dus ook naar de DA gegaan maar er bleef maar 1 optie over.. :( De tweede keer had ik haar er 4 dagen ervoor nog helemaal gewassen en gecontroleerd. Maar 4 dagen was dus lange genoeg voor die maden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:23

gecondeleercd :(:)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:48

Ach wat jammer. Heel goed dat je gegaan bent, nu heeft het beestje geen pijn meer.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:53

Dank jullie wel ik voel me er best wel rot onder.
Heb ik een keer de oppas, heerlijk buitenverblijft. Overal konden ze schuilen.
Maar deze dame vond het heerlijk languit gewoon bij het zand te gaan liggen.
Zo mak als deze was, de da zij wel dat ik er heel snel bij was, maar toch in ieder geval op 1 plek gingen ze al naar binnen in de staart :(:). Ik had het heel goed schoongemaakt zij ze, maar om alles eruit te krijgen moest ze volledig onder narcose.
En het werd een hele zware operatie, het zou ook per direkt moeten gebeuren.
Maar ze was te zwak helaas |(. Vorige keer narcose heeft ze een week last van gehad, dus we konden het haar niet aandoen.
Ik moest bijna beslissen zonder dat ik de eigenaar had gesproken, maar toch op het laaste moment heeft ze mij terug gebeld.
Ik barste in tranen uit, ik kon het bijna nieteens zeggen.
Zoveel moeite had ik ermee, en nu ook met tranen in me ogen. Het besef is er eigenlijk nog niet, maar voel me zo rot eronder.
Ze zit er net 7 dagen, en dan moet ik dit meemaken |( Voor mij nooit meer oppas.
Gelukkig zeiden ze wel dat ik er echt niks aan kon doen, maar toch blijft het rot. En hun vonden het rot voor mij terwijl ik het rot voor hun vond.
R.I.P. Esra, het ga je goed meissie

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:07

Oh mijn vorige berichtje via foon gepost en niet je update gelezen. Wat enorm rot joh! Sterkte..
Gelukkig nog wel op het nippertje contact met de eigenaar gehad.. Al is het uiteindelijk (vind ik) de beslissing van de dierenarts in zulke zaken..

En nooit meer oppas.. je hebt goed gehandeld. Je treft het alleen niet dat het nu zo loopt.. Maar met deze les ben je bij een volgende oppasbeurt nóg beter voorbereid en dus een nóg betere (waardevollere) oppas!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:07

je kan er ook niks aan doen :(:)

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 22:09

Naja het voordeel is dat ik ze elke dag voerde natuurlijk en deze elke dag even een aai geven, eten en water want dat pakte ze niet bij de rest vandaan dus elke dag was ik erbij en zag dus gelijk dat het vandaag mis was. Maar ja die hadden er ook kunnen zitten dat het droog was en nu dus maar pas ondekt. Ik was er snel bij zei ze, maar het schijnen echt rotbeesten te zijn. En ze maken het konijn loom waardoor het steeds zwakker word.

De rest van de konijnen zijn fitaal en zitten overal onder de grond en alles, maar waarschijnlijk omdat zij iets minder stabiel is.
Scheef pootje en dus minder mobiel lag ze eigenlijk altijd gewoon buiten, en waarschijnlijk kan het daarvan gekomen zijn.
Kan ook eerder maar dat blijft een raadsel.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:16

Ik heb vroeger altijd konijnen gehad, me laatste konijn had ook maden en die onder narcose laten scheren, wassen etc. Twee dagen daarna als nog overleden. Daarom voor mij nooit meer een konijn, voelde me er zo rot over... Arm beest

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:16

Kun jij niks aan doen meid!!! :(:)

Ik vind dat je heel goed hebt gehandelt en dat de eigenaren de juiste keus hebt gemaakt.

Ik heb een oppas varken voor een paar dagen. Kom ik net aan is ie ontsnapt en heeft ie glas gegeten. Vet bloedbad maar daar kan ik echt helemaal niks aan doen. oliebol happens helaas! :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:16

he wat sneu, kun je niks aan doen hoor,!
mijn konijnen liggen ook beiden languit in de zomer, ik vind dat ook doodeng,maar je kunt het toch niet tegenhouden.
je hebt hartstikke goed gehandeld :(:)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:48

Goed dat je naar de DA bent geweest, echt super! Helaas heeft het konijntje het dan wel niet gered, maar anders had het nog wel even geduurd voordat ie zelf was overleden... Top gehandeld! :j