Honden niet welkom ivm bange katten, hoe zeg je dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:38

Een hond die niet alleen thuis kan blijven, kan hoogstwaarschijnlijk zéker niet alleen in de auto blijven.
Bovendien kan het heel snel fout gaan met een hond in de auto als het wat warmer is... Overlijden jaarlijks toch wel wat honden op die manier.

Ik zou gewoon tegen je bezoek zeggen dat je al die tijd ontzettend veel stress hebt gehad met je katten als er honden op bezoek kwamen.
En dat je de katten dat in de toekomst wil voorkomen. Dus dat honden vanaf dit moment niet welkom meer zijn.

Snappen mensen best... Het zijn óók dierenliefhebbers, net als jij... :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:38

Achjah, wij wonen in een doodlopende steeg waag geen kip komt zonder reden :') Dus auto stelen zal niet snel gebeuren.

Tjah, mijn mening over het weer is ook niet logisch want 2 dagen terug zat ik nog in Kansas met 40-45 graden en dan is dit lekker koel en fris :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:39

Ehm.....ik heb liever dat je de honden niet meeneemt het huis in?

Niet zo moeilijk doen hoor. Het is jouw huis en jij bepaalt wie of wat er binnen komt, je bent niemand een uitleg verschuldigd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:40

Ik heb veel honden en neem er echt nooit een mee. Ook visitie neemt geen honden mee. Mocht iemand zijn hond mee nemen dan komt die niet in huis. Ik wil geen hond van een ander in mijn huis.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:40

Je moet het gewoon eerlijk en netjes brengen TS. Het is jouw huis, jouw katten en jij bent de baas :j
Dat je het eerder altijd hebt toegestaan is geen vrijbrief om het altijd maar toe te staan.

Hier mocht vroeger ook in huis worden gerookt, totdat mijn vader stopte met roken en mijn moeder daarop besloot dat het een rookvrij huis werd.
Bij de eerst volgende verjaardag bij ons in huis hebben wij dan ook een bordje met verboden roken opgehangen aan de voordeur. Zo wist de visite direct dat ze niet meer mochten roken binnen, natuurlijk kwam daar reacties op, maar we hebben het gewoon uitgelegd en iedereen ging zonder mokken buiten roken. Sindsdien weet alle visite niet beter :)

Tooske

Re: Honden niet welkom ivm bange katten, hoe zeg je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:46

Ik ga met de meeste andere mee.
Vind het heel raar dat iedereen zijn/haar hond zomaar meeneemt hoor dat is niet helemaal normaal.
Jou huis en katten dus jou regels. Tja en anders jammer maar heb je wat minder vrienden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:50

Tooske schreef:
Ik ga met de meeste andere mee.
Vind het heel raar dat iedereen zijn/haar hond zomaar meeneemt hoor dat is niet helemaal normaal.
Jou huis en katten dus jou regels. Tja en anders jammer maar heb je wat minder vrienden.

Idd, bij ons komen ook genoeg mensen die een hond hebben, maar die laten ze netjes thuis. Mijn tante heeft een keer haar hond meegenomen tijdens kerst, omdat dat de hele dag duurde en ze anders op en neer naar huis moesten om de hond uit te laten, maar dit heeft ze vooraf netjes gevraagd of we dat goed vonden.

Ik zou gewoon vriendelijk vragen of ze voortaan de hond thuis willen laten. Dat hebben ze maar te respecteren, want het is jullie huis. Het lijkt me ook stug dat de hond niet even alleen kan zijn, hoe doen ze dat met werk dan? Nemen ze hem dan ook mee?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:52

Jouw huis, jouw regels. Als ze die niet kunnen respecteren, komen ze maar niet.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:55

Je hebt groot gelijk. Stel je alleen wel in op dat een aantal mensen het niet gaat waarderen. Ken ook mensen die niet meer op bezoek komen als ze niet binnen mogen roken. Vind ik ook heel asociaal maar je hebt altijd een bepaald type mensen (die voor de rest heel aardig zijn en waar je het niet van zou verwachten) die voor zulke dingen geen begrip hebben.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:57

Ja, precies: jouw huis, jouw regels.
Snap sowieso niet waarom mensen met honden zo vaak menen dat hun honden overal mee naartoe moeten kunnen. :n
Ken zelfs 2 mensen waarvan collega's hun hond meenemen naar het werk. :oo

Je hebt het jezelf wat lastig gemaakt door het eerst wel goed te vinden, maar een beter excuus dan de katten die je het niet langer aan wilt doen en waarmee je nu alles wel geprobeerd hebt, heb je niet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:58

Brutaal bezoek als ze in jouw huis jouw regels aan hun laars willen lappen.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:00

Toen ik een hond nam had ik ook een kat die bang was. Jammer dan, die went maar. De hond gaat niet meer weg. En dat is precies wat er gebeurd is. Nu haalt ze zo uit naar de hond als ze niet blij met haar is. Maar goed, dat is hier. Jullie hebben geen hond en geen interesse in laten wennen dus dan zou ik gewoon melden aan de visite dat de hond niet welkom is in huis.

Wij nemen de hond standaard niet mee op visite als zij een klein huis hebben of eventueel andere dieren hebben die zouden (kunnen) flippen of bij allergische bewoners. Gewoon aangeven lijkt me logisch? Mensen horen respect te hebben voor jou wensen. Het is jou huis. Geen hond erin is geen hond erin, desnoods komen ze maar niet als ze zo nodig de hond mee moeten, toch? Als ze langs willen komen en niet even de hond thuis kunnen laten is dat hun probleem om op te lossen, niet het jouwe. Dat is het risico van een hond nemen. Gelukkig heb ik geen familie leden waar de hond er niet in mag.

Ik las dat iemand voorstelde dat ze de hond in de auto laten maar dat is wel het meest domme wat je kan doen, vooral met heet weer als dit. Raampje open of niet dat word stikheet. Daarbij komt dat ik dat behoorlijk dieronvriendelijk vind. Terwijl jij lekker koffie staat te leuten zit dat beest enkele uren vast in een kleine warme auto en staat zich bovendien rot te vervelen. Niet doen dus.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:04

Nomanji,mijn honden leven in de auto.
Vinden dat heerlijk.Mijn herder ging er zelf in liggen als ik de deur open liet.
Dus dat is onzin,die van mij gaan thuis ook gewoon slapen als ze alleen zijn,net als in de auto.
Met heel heet weer laat ik ze thuis,maar anders gaan ze mee en zet ik de auto met alle ramen een stukje open in de schaduw.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:17

Bedankt voor de reacties!
Ik lees dat vrijwel iedereen, waaronder óók hondenbezitters hier begrip voor hebben.
Bedankt voor de tips!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:28

Ik neem mijn hond alleen mee als de mensen waar ik naartoe ga het zelf ook leuk vinden. Willen ze dat niet, ook prima. Dan gaan we gewoon op tijd weer naar huis en als we wel langer willen blijven, zoeken we iemand waar hij kan blijven zodat hij niet alleen is.

Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als andere mensen een hond mee willen nemen als ze bij mij op visite komen. Niet omdat ik de hond niet leuk vind, maar omdat mijn hond slecht tegen andere honden kan.

Als ze mijn regels niet respecteren is het jammer, dan komen ze maar niet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:43

Wij hebben zelf 5 honden (Naja 1 labrador en 4 chihuahua's) en blijven altijd thuis als we weggaan.
Nu gaan we niet vaak weg dat scheelt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:47

Hey, chihuauha's zijn ook honden hoor (heb er zelf drie :D ). We hebben ook een Friese Stabij, Dobermann en Cane Corso's en soms gaat er een hond mee, maar als andere mensen dat niet willen, ook geen probleem, dan blijven ze fijn thuis.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:49

Ik heb zelf een hond en meerdere katten. Bij mij zijn ok niet alle honde welkom. Als ik een nestje kittens heb, dan wil ik geen vreemde honden in huis ivm de stress. Ik leg dat mijn visite uit en kan de hond niet alleenv thuis blijven, dan kunnen we helaas niet afspreken. Ik ga niet mijn dieren over de z*ik helpen omdat een ander zijn hond niet alleen kan zijn.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:51

Bedankt voor de reacties!. Fijn dat er van Bokt alleen al veel begrip voor is :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:53

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet :o Het is jouw huis, jouw katten. Jij ondervind hinder van andermans honden dus wil je ze niet meer in je huis, klaar. Al ze zich afvragen waarom het eerst wel kon, dan leg je het toch uit? Ik had gehoopt dat de katten er aan zouden wennen en ik wou niet 'zeuren' maar ze zijn van slag..daar is echt wel begrip voor hoor, zo niet? Zijn het dan wel vrienden? Wij hebben ook een hond en die accepteert geen andere hond in huis dus andere honden zijn hier ook niet welkom. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:14

Nou, ik vind het best lastig om te zeggen, want zij zijn natuurlijk ook trots op hun beest en laten hem blijkbaar graag zien.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:16

Als ik iemand iets wil laten zien, dan nodig ik ze vaak bij mij uit of ik neem foto's mee. :)*
Het is onzin dat jij het het maar goed moet vinden omdat een ander zo trots op zijn beestje is. Zie me al staan als ik ooit mijn eigen paard heb. Neem ik die ook overal mee naartoe zeker. :+

Ik denk dat je moet leren iets meer voor jezelf op te komen. Nu heb je een goede reden om te zeggen dat honden niet meer welkom zijn, maar ook zonder die reden moet je in jouw eigen huis jouw regels kunnen naleven!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:24

Ik zou er heel gemakkelijk in zijn, gewoon zeggen dat ze de honden voortaan moeten thuislaten.
Willen ze de hond niet thuislaten,dan had ik vriendelijk verzocht om weg te blijven.

Mijn beesten hoeven in hun eigen huis niet te wijken voor beesten van anderen!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:24

Ik heb een rustige hond (en katten) en vraag altijd of de hond mee kan. Zo niet dan kan ie bij koel weer in de auto blijven.
Is het te warm zal hij thuis moeten blijven wat hij wel erg moeilijk vindt. Hij blijft stil, maar heeft stress en kan wel eens iets slopen. Tsja dat is mijn probleem en niet die van de mensen waar ik op bezoek ga.

Het is jouw huis dus jij bent de enige die kan bepalen of er honden in huis mogen komen. Ik denk niet dat de mensen er moeite mee hebben als je dat gewoon uitlegt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:27

Maar TO is toch in principe helemaal geen uitleg verschuldigd? Haar huis, haar regels. Ook al wil ik geen honden omdat ik ze stom vind of vind stinken of omdat ik gewoon geen honden in mijn huis wil, dan is dat nog steeds mijn goed recht. Ook als ik dat eerder wel goed vond, je kunt immers van gedachten veranderen.