Help, zomaar kittens geboren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

siepenteun

Re: Help, zomaar kittens geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:13

oke gaan we doen!,

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:15

En de kittens moeten natuurlijk binnenkort ook naar de d.a. voor enten en ontwormen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:19

lifaya schreef:
Dat is duidelijk ;) ik zou gewoon die eigenaar erop aandrngen dat ze naar de dierenarts gaat met die poes om geholpen te worden... dit is gewoon niet gezond :n

Het is niet leuk, maar zo gaat het op zoveel boerderijen. Bij ons in straat woont ook zo'n boer, die, denk ik, een stuk of twintig katten heeft. Het jongt maar aan, de kittens geven ze weg of ze laten het gewoon rondlopen. Het kan ze niet zoveel schelen en zitten er ook vaak helemaal niet op te wachten dat een ander ze gaat vertellen wat er moet gebeuren.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:21

Het zijn boerderij katten. Ik weet niet hoe de eigenaren daar mee omgaan, maar als ze er zijn om muisjes en ratten te vangen moet je ze nu niks geven. Bij mijn vriend op de boerderij hebben we ook boerderijkatten (wilde) die zo af en toe een nestje krijgen. Redden ze best zonder brokjes en dingetjes. Gewoon lekker laten gaan.

Als de katten normaal wel eten krijgen kun je de moederpoes beter wel brokjes bij geven.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:24

Rebecca, natuurlijk moet je de kat nu wel wat geven. Wil je d'r uitgedroogd en half dood hebben? Het is onwijs zwaar voor zo'n moederpoes, dus lekker kittenbrokken geven om de poes in goede conditie te houden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:25

Ze heeft al heel wat nesten gehad las ik, dus uitdrogen of halfdood zal niet gebeuren, die katten weten zich over het algemeen prima te redden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:31

Ik gaf op de ranch de katten ook non-stop voer hoor :) We hadden 3 moeder poezen, 1 die helaas dode kittens had gekregen maar die besloot de kittens van 1 poes ook te voederen, dus we hadden 3 moederpoezen in elk geval. Ze kregen allemaal hetzelfde voer en ze aten het ook goed. Kittens zagen er goed uit, helaas hadden 2 de niesziekte, en ja, farmkatten die worden niet met antibiotica behandeld hoe banketstaaf het ook klinkt :) Maar eten hadden ze altijd genoeg. Ze jagen op muizen, vogels en konijnen, dus ze doen hun "job" ook goed :P De kittens aten gewoon gezellig mee, ik zorgde er voor dat er minstens 3 plekken waren waar ze wat konden eten :) zodat er altijd genoeg plek is.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:35

Best aso zoveel nestjes in twee jaar tijd...
Heel goed dat julie willen stimuleren om moeder en zoon te laten helpen!
Maar ja, deze kleintjes worden ook groot? Of gaan ze op tijd naar nieuwe adressen?
Begrijp er maar weinig van, hoe ze op sommige boerderijen met hun katten omgaan als je kijkt naar geboorte-beperking. Maargoed, dat gebeurt ook nog bij genoeg mensen thuis.
Succes daar!

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:37

Heel erg bedankt, moederpoes krijgt altijd brokjes en natvoer dus dat blijfik ook geven aan haar! En ze gaan naar nieuwe huisjes

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:42

Ik krijg altijd zo de kriebels van mensen die zo met dieren omgaan (niet de ts). Als de eigenaar terug is eens gaan babbelen over castraties?

Voor de moederpoes kun je wat extra rijk voor neerzetten, die heeft het het zwaarst.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:45

Ja, morgen neem ik ook een paar speeltjes mee van mijn katten, en ik moest ook langs de welkoop voor een paar dingen dus nemen we ook een zak kittenbrokjes mee en dan kun je ook een kittenpakket gratis krijgen dus die nemen we ook mee als ze er zijn!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:06

Speeltjes zijn er ook goedkoop bij de action!
Word veel plezier mee beleeft hier, inmiddels al 3 zakken liggen in de schuur ergens rond te slingeren :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:43

bo0tjeee schreef:
Rebecca, natuurlijk moet je de kat nu wel wat geven. Wil je d'r uitgedroogd en half dood hebben? Het is onwijs zwaar voor zo'n moederpoes, dus lekker kittenbrokken geven om de poes in goede conditie te houden.

Als het een goede boerderij kat is, red ze het zo ook wel. Wij geven ze alleen wat melk tegelijk met de kalfjes en daar doen ze het prima op. Die beesten zijn eerder te dik dan te mager. Zoals ik al zei, zijn ze niet gewend om te leven van alleen het jagen, dan moet je ze wat bijvoeren. Anders redden ze zich prima.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:57

Ja ze krijgt altijd eten, en wordt zo af en toe ook ontwormd. En ze worden juist heel mager van alleen maar prooien is mijn ervaring.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:31

siepenteun schreef:
Ja ze krijgt altijd eten, en wordt zo af en toe ook ontwormd. En ze worden juist heel mager van alleen maar prooien is mijn ervaring.

Dan zijn het geen goede jagers ;) :D .

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:33

ik denk niet dat ze zomaar geboren zijn hoor, daar is het wel het een en ander aan voorafgegaan, haha

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:28

Ja een stalgenoot zei wel dat ze een tijdje geleden iets gezien had :P